  • Data: 2019-07-12 03:35:43
    Temat: Re: "Ogrzewanie" wody w basenie
    Od: Jacek <k...@a...com> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 11.07.2019 o 21:00, Budzik pisze:
    > Wymysliłem sobie, zeby zrobić takie niby ogrzewanie wody w basenie.
    > pomysł jest taki, zeby na znajdujacej sie nieopodal przybudowce
    > (wysokości niecałych 3m) ułozyc 50 metrów czarnego weza, po czym puscic
    > wode w delikatny obieg wtedy kiedy swiecic słonce.
    >
    > Co o tym sadzicie?
    > Jaka pompa byłaby do tego odpowiednia tak zeby przepływ wody był niezbyt
    > duzy zeby nie powiedziec ze po prostu wolny :)

    Kolega miał podobne rozwiązanie, z tym, że zamiast węża dał kilka
    kaloryferów panelowych pomalowanych na czarno. Jako pompa użyta była
    pompa cyrkulacyjna od c.o. Kaloryfery były powieszone na płocie i na
    zimę chowane.
    Ja się u niego nie kąpałem, ale z tego, co opowiadał to efekt grzejny
    był niezbyt wielki. Zaleta była też taka, że koszt tego był niewielki:
    kaloryfery i pompka z odzysku, a kilka metrów rurek, czy węży do
    połączenia wiele nie kosztowało.
    Jacek