  • Data: 2019-07-12 07:07:25
    Temat: Re: "Ogrzewanie" wody w basenie
    Od: heby <h...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On 12/07/2019 00:00, Budzik wrote:
    > Natomiast myslałem ze to nie tylko sam waz bedzie sie grzał ale rowniez
    > sam dach który jest cały czarny, przyciaga ciepło.

    Kwestia nie w tym czy się grzeje, tylko jak szybko będziesz odbierał z
    niego ciepło. A więc liczy się przewodnictwo. Dlatego wspomnam o
    balaszanym absorberze i metalowych rurkach.

    Nie bawiłbym się jednak w to. Albo stawiasz gotowe solary w dużej
    ilości, co nie ma sensu ekonomicznego albo kupujesz jacuzzi.

    Do wyboru masz jeszcze pompę ciepła, basenową. Tez bez sensu, ale kto
    bogatemu zabroni.

    PS. Komfort cieplny w basenie rekreacyjnym mam od 27 stopni. Od 30 jest
    woda do której pasuje słowo "ciepła", od 34 idealna do lenienia się na
    oponie. To raczej nieosiągalne bez grubych kilowatów zasilania bo basen
    paruje i ciepło ucieka we wszystkie strony.