  • 21. Data: 2015-03-04 22:38:24
    Temat: Re: PC Altherma - podsumowanie sezonu.
    Od: k...@g...com

    W dniu środa, 4 marca 2015 22:37:13 UTC+1 użytkownik k...@g...com napisał:
> [...]
    rozpracować taką pompę to może się okazać że ona nadaje się do ogrzewania.

    > Daj jakiegoś linka bo mogę być zainteresowany.

    chyba że tam to allegro, to sam sobie znajdę.

  • 22. Data: 2015-03-05 07:34:27
    Od: Marcin N <m...@o...pl>

    W dniu 2015-03-04 o 09:30, yarecky pisze:
    > Dodatkowe koszty: przegląd pompy 200pln przed sezonem grzewczym.

    Po co ten przegląd?
    Producenci pomp szczycą się, że te są bezobsługowe.

    --
    MN

  • 23. Data: 2015-03-05 08:01:23
    Od: albercik <n...@g...pl>

    W dniu 04.03.2015 o 19:44, Adam pisze:

    > Wiekszosc klientow nie ma pojecia o tym czym jest ogrzewanie i jak dziala :)
    > 90% ludzi robi kaloryfery na poddaszu a podlogowke to ewentualnie na parterze.
    > Samo to juz IMHO swiadczy o kompletnej nieznajomosci tematu. Pompy zwyczajnie
    > sie boja bo jak to tak z zimnej ziemi cieplo? Zabobony jakies, to nie moze
    > dzialac :-)

    ostatnio bardzo często spotykam się z zjawiskiem, że jak mówię że będę
    miał pompę ciepła to ludziom się to kojarzy z ciepłem geotermalnym
    wysokotemperaturowym i na myśli mają głośny swojego czasu przypadek
    pewnego Tadzia z Torunia...
    A co do kaloryferów na górze i ewentualnej podłogówce na parterze to w
    100% się z Tobą zgadzam i bardzo często obserwuje owe zjawisko wśród
    osób z dużą świadomością, wykształconych, oczytanych...
    Jeden taki, co to niedawno się wprowadził, ma pierwszą zimę za sobą,
    jeszcze kilka miesięcy temu mnie przekonywał że kaloryfery na górze to
    zło, a pompa mi działać nie będzie i będę przerabiał na gaz - przyznał
    mi racje co do podłogówki po całości, o pompie z nim nie dyskutuje,
    zaproszę go do siebie po ukończeniu budowy, argumenty do niego nie
    trafiają (bo ktoś tam miał pompę i przerabiał na gaz).

  • 24. Data: 2015-03-05 08:35:24
    Od: yarecky <n...@o...pl>

    On 2015-03-05 07:34, Marcin N wrote:

    > Po co ten przegląd?
    > Producenci pomp szczycą się, że te są bezobsługowe.

    Sama pompa tak, ale w powietrznej warto raz w roku umyć radiator
    zewnętrzny, wyczyścić filtry w obiegu wody, sprawdzić szczelność itp.
    200pln z dojazdem do mojej wioski to dobra cena.

    yarecky.

  • 25. Data: 2015-03-05 08:38:44
    Od: Marcin N <m...@o...pl>

    W dniu 2015-03-05 o 08:35, yarecky pisze:

    > Sama pompa tak, ale w powietrznej warto raz w roku umyć radiator
    > zewnętrzny, wyczyścić filtry w obiegu wody, sprawdzić szczelność itp.
    > 200pln z dojazdem do mojej wioski to dobra cena.

    Chwila, chwila.
    Umyć radiator? Wyczyścić filtr wody?
    To w ogóle można nazwać serwisem?
    Tam serio jest jakaś woda? Czy aby na pewno?
    Umyć radiator to chyba można samemu.

    --
    MN

  • 26. Data: 2015-03-05 11:01:03
    Od: Adam <a...@g...com>

    W dniu czwartek, 5 marca 2015 08:38:38 UTC+1 użytkownik Marcin N napisał:

    > Umyć radiator to chyba można samemu.

    Mozna samemu, a mozna zaplacic 200 pln zeby zrobil to serwis :)
    Czesto to wymog gwarancyjny. To tak jak z samochodem - jak kupisz nowy
    zeby miec gwarancje musisz jezdzic na wymiane oleju za 600 pln, a mozesz
    zrezygnowac z gwarancji i wymienic go samemu za 200 :)

    Ja nie robie zadnych serwisow bo sam potrafie spojrzec na manometr DZ / GZ i
    stan czynnika w pompie (w srodku mam szkielko za ktorym widac ew. wilgoc
    w ukladzie - oczko zmienia kolor).
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 27. Data: 2015-03-05 11:01:09
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    oglegroups.com...

    > a co? robiny nastepny mega wątek? :-)

    Szczerze powiedziawszy nie miałem takiego zamiaru.

    > Co do goscia - typowy lewak. Za długi tekst zeby to wszystko wyjasniac.
    > Ale nazwac wymordowanie elity polskiej "rewolucją społeczną"... Ale moze
    > ten lewak, tak patrząc na 1917 i dalsze, jest po
    > prostu konsekwentny.

    Mnie nie chodzi o poszczególne zdania ale o całokształt wypowiedzi i to na
    co zwraca uwagę: Szlachta czy później kapitaliści to była znaczna
    _mniejszość_. Po wojnie władzę dostał "sojusz robotniczo-chłopski" czyli de
    facto dokonała się rewolucja. Owszem to nie "chłopi" mordowali "panów" oni
    dostali władze nijako w prezencie od naszego okupanta, ale efekt jest ten
    sam ze wszystkimi konsekwencjami aż do pogardy dla inteligencji i tego że
    magister zarabiał mniej niż robotnik po zawodówce.

    > Ergi - taka ciekawa sprawa. Tak nawiązując do tego artykułu czy ty
    > dostrzegasz ze u nas konsekwentnie tą słabiutką klase średnią zniszczyć?
    > Szkoły maja kształcic idiotów, i to nie jeden minister tak wymyśla, ale
    > którys tam z kolei.
    > Dla urzedów skarbowych drobni przedsiebiorcy którzy chcą sworzyc klase
    > srednią to z założenia przestępcy, którym kare trzeba wlepic.
    > Pamietajmy ze zabory przeżylismy tylko dlatego ze w polskich rekach
    > pozostała własnosc.
    > Nie sądze zeby to tak wyszło przypadkiem...

    Po raz kolejny chciałem zacząć moją wypowiedź od "przesadzasz" :-)

    Za czasów zaborów na początku klasy średniej w ogóle nie było. Wytrzymaliśmy
    bo ziemiaństwo i kler były patriotyczne. Później powoli ta klasa średnia
    zaczynała pączkować w okresie międzywojennym już jej trochę było, ale nie
    zapominajmy że 70% społeczeństwa żyło na wsi.

    W PRL w zasadzie klasę średnią jako taką zlikwidowano. Np. ludzie
    mieszkający na wsiach mieli własne domy, a mieszczuchy zostali pozbawieni
    kamienic. Inteligencja została w dużej części wymordowana lub skazana na
    banicję.

    Ale od lat 80-tych znowu klasa średnia zaczęła się rodzić. Od tzw. badylarzy
    i straganiarzy zaczynając. Owszem często to byli ludzie bez wyższego
    wykształcenia, ale działali już do pewnego stopnia wolnorynkowo.

    A jak jest teraz? To zależy jak zdefiniować klasę średnią. Pamiętam jak w
    Polsce powstawał BCC i wtedy przetoczyła się na ten temat dyskusja. Koniec
    końców stanęło na tym że klasa średnia to ludzie którzy mają wyższe
    wykształcenie, posiadają dom lub mieszkanie, posiadają samochód, prowadzą
    działalność wykonywaną samodzielnie, pracują umysłowo lub na stanowisku
    specjalistycznym.

    Jak patrzę z dzisiejszej perspektywy to definicja dość dziwna - nie obejmuje
    posiadania majątku - ale _wtedy_ praktycznie nikt tego majątku jeszcze nie
    miał. Ludzie dopiero otwierali własne biznesy, inteligenci zaczynali
    zarabiać więcej niż robotnicy itd.

    A teraz? Nie, nie widzę żadnego systematycznego działania by tę klasę
    zniszczyć. Owszem dostrzegam to że to właśnie my ponosimy najwyższy koszt
    utrzymania państwa, ale tak szczerze powiedziawszy to też najwięcej z niego
    korzystamy.

    Niestety ciągle nas jest sporo mniej niż 50% społeczeństwa więc ciągle nie
    jesteśmy licząca się siłą w wyborach, ale z roku na rok jest nas więcej.
    Myślę że problem jest gdzieś indziej - wielu myli klasę średnią z bogaczami.
    Wydaje im się że klas średnia to ludzie którzy mogą sobie na "wszystko"
    pozwolić i wydaje im się że skoro oni nie mogą sobie kupić mercedesa to nie
    są klasą średnią.

    Oboje z żoną mamy wyższe wykształcenie, mamy dom, samochód i oboje pracujemy
    umysłowo. Dom ma wartość powiedzmy pół miliona a do spłaty pozostało nam 180
    tysięcy. Czy jesteśmy klasą średnią? Uważam że tak! Czy mnie stać na
    wszystko? Oczywiście nie!

    A co by było gdyby zamiast budować samodzielnie zatrudnilibyśmy ekipy? Dom
    nadal miałby wartość pół miliona a do spłaty mielibyśmy np. 330 tysięcy. Czy
    nadal byśmy buli klasa średnią? Nie wiem.

    Natomiast wiem, że moje dzieci będą klasa średnią już "na starcie". Tak po
    prostu bo _odziedziczą_ jakieś mieszkanie, samochód itd. Oni już zaczynając
    swoją pierwszą pracę będą mieli jakiś majątek czy to po to by od razu
    mieszkać na swoim czy to po to by rozkręcić własny biznes. Już o tym kiedyś
    pisałem - nasze pokolenie zaczynało od zera - następne będzie miało łatwiej.

    I może wtedy w końcu klasa średnia stanie się dominującą i już nikt nie
    odważy się domyślnie traktować biznesmena jako podatkowego oszusta - bo
    straci wyborców i już nikt nie nazwie nikogo "wykształciuchem" - bo straci
    wyborców, i już nikt nie będzie mówił że "ten ma kto ukradł" - bo straci
    wyborców. I już nikt nie będzie się bezczynnie przyglądać blokadom dróg - bo
    straci wyborców.

    Dziś głosy "ciemnej masy" są cenniejsze niż głosy "wykształciuchów" bo ich
    jest więcej, ale to się zmieni :-)

    Pozdrawiam
    Ergie

  • 28. Data: 2015-03-05 11:02:50
    Od: Adam <a...@g...com>

    W dniu czwartek, 5 marca 2015 08:01:24 UTC+1 użytkownik albercik napisał:

> [...]
    > miał pompę ciepła to ludziom się to kojarzy z ciepłem geotermalnym
    > wysokotemperaturowym i na myśli mają głośny swojego czasu przypadek

    Dokladnie tak - 99% ludzi ktorzy nie znaja tematu wlasnie tak mysla. Zreszta
    sama nazwa "pompa" to dla nich po prostu urzadzenie ktore pompuje ta ciepla
    wode nie wiadomo skad :-) Mialem i caly czas mam wycieczki tlumow ludzi do
    mnie w zimie ktorzy wchodza do domu i z niedowierzaniem wypowiadaja "ale tu
    jest naprawde cieplo!" :D
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 29. Data: 2015-03-05 11:26:28
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    Użytkownik "albercik" napisał w wiadomości grup

    > A co do kaloryferów na górze i ewentualnej podłogówce na parterze to w
    > 100% się z Tobą zgadzam i bardzo często obserwuje owe zjawisko wśród osób
    > z dużą świadomością, wykształconych, oczytanych...

    Powodów jest wiele:
    1. Nie wiem, jak teraz ale jeszcze kilka lat temu gwarancja na okna dachowe
    wymagała pod nimi tradycyjnych grzejników. A mało kto chce robić i grzejniki
    i podłogówkę.
    2. Wykończenie podłogi - instalatorzy straszą ludzi że na podłogówkę nie
    można dawać wykładziny dywanowej czy drewna a najlepiej to płytki
    ceramiczne - o ile w salonie jest to do przełknięcia to w pokoju dziecinnym
    już nie bardzo :-)
    3. Stary a ciągle pokutujący mit jakoby podłogówki nie można było robić w
    sypialniach bo jest "niezdrowa".

    No i na koniec moje ulubione pytanie zbywane milczeniem: jak w przypadku
    podłogówki zapewnić w pokojach dziecięcych 21 stopni w dzień i 19 w nocy?
    Dla mnie to było decydujące.

    Pozdrawiam
    Ergie

  • 30. Data: 2015-03-05 11:53:18
    Od: w...@g...com

    > Dokladnie tak - 99% ludzi ktorzy nie znaja tematu wlasnie tak mysla.

    Ciekawe dlaczego 99% ludzi nie zna dokładnie tak samo jak działa lodówka, a mimo nie
    mają oporów by ją kupic ?

    Moim zdaniem powody braku szerokiego zainteresowania kupnem pompy to:

    1) Brak/nierzetelne/kłamliwe/pokrętne informacje przekazywane przez sprzedawców pomp
    ciepła
    2) Absurdalnie wysokie ceny (mam na myśli ceny rzędu 40-50tys.)
    3) Możliwość wyboru tańszych wariantów ogrzewania (węgiel,gaz,itp.)
    4) Traktowanie klienta z góry jako głupiego, zacofanego i skąpego inwestora.

    pzdr
    Bogdan