  • 31. Data: 2009-11-06 15:00:22
    Temat: Re: PC vs GZ50
    Od: "marko1a" <m...@l...de>

    Użytkownik "zbooY" <z...@g...com> napisał w wiadomości
    news:64933d03-fd58-49ab-85c0-07e5502e5c7f@15g2000yqy
    .googlegroups.com...
    >to raczej dwufunkcyjny bez zasobnika i bez sterowania i na malutki
    >raczej dom
    >niekondensacyjny i z otwarta komora, no ale niech bedzie

    Napisałem uczciwie że własnie taki kocioł mam i jeszcze uwzględniłem jego
    sprawność 96%.

    ? a odbiory kominiarskie?

    150zł raz przy oddaniu budynku do użytku a potem co jakieś 2-3 lata

    Marek

  • 32. Data: 2009-11-06 15:05:44
    Od: "kris" <k...@p...onet.pl>

    > Użytkownik "kris" <k...@p...onet.pl> napisał w
    > wiadomości news:hd1b7h$mfu$1@news.onet.pl...
    >
    > Straty godzinowe zbiornika 1000l z temperatury początkowej zładu 90stCdo
    > około 20stC to średnia około 0,5stC/h w dobrych zbiornikach.
    > Jak widzisz zbiornik 1000l ma straty dobowe dochodzące do 14kWh.
    > Wziąłeś to pod uwagę ?
    Nie wziełem, nie liczyłem- bo nie mam i mieć na razie nie zamierzam takiego
    zbiornika.

    Jak policzyłeś te straty? Z czego one wynikają?. Zbiornik 1000l może byc
    nieizolowany i stać na dworze gdzie jest -20stC i wtedy spadek temp. będzie
    spory:))
    Można też go obłożyć pół metrową warstwą wełny i postawić w piwnicy i wtedy
    straty będą niewielkie. Piszę tu o stratach a nie o energi odbieranej przez
    co.
    Nie weryfikuje twoich obliczeń ale te powyzsze wyglądaja mi niewiarygodnie.
    Mój ojciec ma zbiornik od hydroforu 300litrów przerobiony na zasobnik CWU.
    Owiniete to jest 10cm byle jakiej wełny i stoi sobie w piwnicy. Jak nagrzeje
    ten zasobnik do temperatury 70stC to ciepła wodę ma przez 3 dni(2 osoby). I
    wez pod uwage ze jak stopniowo ją zużywa to do baniaka dolatuje zimna
    zmniejszajac ogólną temp. ale i tak 3 dnia jeszcvze możesz spokojnie wziąć
    prysznic. 300litrów ciepłej wody tak szybko nie stygnie.
    Podłogówka u mnie w salonie np(zrobiona na oko nie liczona) też stygnie
    trochę wolniej jak [powinna wg Twoich wyliczeń.
    To takie moje spostrzeżenia z praktyki.

    Krzysiek

  • 33. Data: 2009-11-06 15:54:07
    Od: "Agent 0700" <k...@w...pl>

> [...]
    > zimna zmniejszajac ogólną temp. ale i tak 3 dnia jeszcvze możesz spokojnie
    > wziąć prysznic. 300litrów ciepłej wody tak szybko nie stygnie.

    Nie chce mi się wierzyć, ale może rzeczywiście tak jest?

    Musi być bardzo dobrze zaizolowane.

  • 34. Data: 2009-11-06 16:33:43
    Od: "Papa Smerf" <P...@z...zalasami.trala.la>

    Órzytkownik "Agent 0700" napisał:
    > Nie chce mi się wierzyć, ale może rzeczywiście tak jest?
    > Musi być bardzo dobrze zaizolowane.

    wystarczy warstwa 10cm ocieplenia jeśli zbiornik będzie stał w domu w jakimś
    w jakimś kącie, wtedy nie masz żadnych strat, go jeśli trochę ciepła z niego
    wycieknie to ogrzeje ci dom!:O)
    umieszczanie budorów ciepła gdzieś po piuwnicach czy nieogrzewanych
    pomieszczeniach jest niepoważne!:O)

  • 35. Data: 2009-11-06 16:56:26
    Od: "Agent 0700" <k...@w...pl>

    > wystarczy warstwa 10cm ocieplenia jeśli zbiornik będzie stał w domu w
    > jakimś w jakimś kącie, wtedy nie masz żadnych strat, go jeśli trochę
    > ciepła z niego wycieknie to ogrzeje ci dom!:O)

    To ja wiem :-)

    > umieszczanie budorów ciepła gdzieś po piuwnicach czy nieogrzewanych
    > pomieszczeniach jest niepoważne!:O)

    Ale i w nieogrzewanych pomieszczeniach nie może być mrozu.

    No chyba, że to garaż blaszak :-)

  • 36. Data: 2009-11-06 17:30:50
    Od: "Maniek4" <b...@w...pl>

    > Kilka tygodni temu ktoś tu pisał jakie to ma tanie i wydajne ogrzewanie
    > prądowe, jednak w ramach relaksu kilkanascie metrów drewna w kominku sobie
    > spala i tak;)))

    Dla tego ja jestem takim zagorzalym "entuzjasta" kominkow z plaszczem. :-DD

    pozdro.. TK

  • 37. Data: 2009-11-06 17:46:29
    Od: "Maniek4" <b...@w...pl>

    >Kris jakie 40 tys ?:) Pompa to 15 tys brutto, kolektor ziemny dla mnie
    >- 4k pln brutto (dla innych 3-4 tys wiecej). Nie sluchaj argumentow
    >marko1a bo dla niego inwestycja w gaz to 3 tys pln na kociol (bez
    >wliczania przylacza i kotlowni), ale przy PC wlicza juz wszystko -
    >najchetniej policzylby jeszcze cala podlogowke z automatyka ;)

    Na poczekaniu, bo jestem swiezo po.
    Przylacze gazowe wraz z gazociagiem jaki musielismy sobie zrobic we wlasnym
    zakresie to ok. 3000zl. Instalacja zewnetrzno-wewnetrzna: projekt - 500,
    kierownik budowy - 200, material i robocizna nie wiem, bo przy okazji innych
    rzeczy i po znajomosci. Calosc z projektem i kierownikiem szacuje na jakies
    1000zl. Poniewaz to tanio to dodajmy kolejny 1000zl na niedoszacowania.
    Razem gaz mnie kosztowal 4000zl plus ten 1000 gorka = 5000zl. Tyle gaz.
    Kociol z automatyka dla dwoch niezaleznych obiegow MCR 24 kondensacyjny -
    4500zl. Kotlownia nie wyjdzie drozej jak dla pompy ciepla, bo i niby czemu?
    Bedzie wrecz tansza, bo nie potrzeba buforu. Doszlo co prawda sprzeglo -
    koszt ok. 700zl, ale mozna i bez niego dla np. samej podlogowki. Wiecej
    zadnej automatyki tam nie ma. Koszt razem przyjmijmy w przyblizeniu 10k zl z
    kominem koncentrycznym przez sciane. Wiecej nic nie potrzeba, a mozna nawet
    jeszcze mniej kupujac tanszy kociol. A dla samej podlogowki nie potrzeba
    dwoch obiegow sterowanych oddzielnie, wiec minus kolejny 1000zl za sterownik
    i minus jedna pompa. A zatem robiac wylacznie podlogowke w domu kotlownia
    przy gazie wyjdzie wrecz taniej.

    Pozdro.. TK

  • 38. Data: 2009-11-06 17:49:03
    Od: "Maniek4" <b...@w...pl>

    > Akurat przeglądałem oferty odwiertów ziemnych. Za wykonanie 1m odwiertu
    > wołają średnio 70zł
    > odwiertów trzeba 5-6 każdy po jakieś 25-35mkażdy. Jak nic wychodzi 12kzł

    Te odwierty jak mowia pompiarze na nie wiele sie nadaja, znacznie lepsze sa
    dwa glebokie.

    Pozdro.. TK

  • 39. Data: 2009-11-06 17:53:58
    Od: "Maniek4" <b...@w...pl>

    > Straty godzinowe zbiornika 1000l z temperatury początkowej zładu 90stCdo
    > około 20stC to średnia około 0,5stC/h w dobrych zbiornikach.

    Ciekawe jak nagrzac bufor do 90C pompa ciepla...
    Grzalka jak nic.

    Pozdro.. TK

  • 40. Data: 2009-11-06 17:56:56
    Od: "Maniek4" <b...@w...pl>

    Użytkownik "Agent 0700" <k...@w...pl> napisał w wiadomości

    > Nie chce mi się wierzyć, ale może rzeczywiście tak jest?
    >
    > Musi być bardzo dobrze zaizolowane.

    Pisal cos o 10cm welny "wlasnorecznej". Nie widzialem "fabrycznych"
    zasobnikow z tak grubym ociepleniem.

    Pozdro.. TK