  • 1. Data: 2021-12-15 16:24:33
    Temat: PGNiG - cena gazu 2020/2021
    Od: Collie <p...@b...pl>

    Otrzymałem rachunek z PGNiG za gaz. Wynika z niego, że obecnie
    cena gazu "do zapłacenia" u tego dostawcy wynosi 1,98 zł za m3,
    z wszystkimi kosztami pośrednimi (abonament, dystrybucja stała,
    dystrybucja zmienna, VAT). PGNiG przelicza jeszcze te metry
    sześcienne na kilowatogodziny, więc cena 1 kWh wynosi obecnie
    0,18 zł. Odszukałem rachunek z grudnia ubiegłego roku i rok temu
    metr sześcienny gazu w PGNiG kosztował 1,72 zł. Jeśli dobrze
    pamiętam ze szkoły podstawowej obliczanie procentów, to wzrost
    ceny gazu wynosi 15%, rok do roku. Czyli jest dobrze, ale nie
    beznadziejnie. A będzie jeszcze lepiej...

    --
    Koń jaki jest, każdy widzi
    (ks. Benedykt Chmielowski)

  • 2. Data: 2021-12-15 18:22:51
    Temat: Re: PGNiG - cena gazu 2020/2021
    Od: a a <m...@g...com>

    On Wednesday, 15 December 2021 at 16:24:58 UTC+1, Collie wrote:
> [...]
    > ceny gazu wynosi 15%, rok do roku. Czyli jest dobrze, ale nie
    > beznadziejnie. A będzie jeszcze lepiej...

    to jest Mazowieckiego aby nie wywołać zima niepokojów społecznych
    Ale realna cena i tak wzrosnie o 100% i więcej bo to wynika z zasad gospodarki
    rynkowej.

    Gdy panstwo dopłaci do gazu konsumenckiego 10 mld to zabraknie 10 mld na opieke
    zdrowotną, szkoły

    Gaz zdrożał 800% rok do roku
    to z taka ceną Pegenige ogłosi za rok upadłość

    Jeżeli za węgiel już się płaci 300% więcej niz rok temu
    to cena gazu też musi być urealniona, ale nastąpi to po zimie, aby miliony nie
    zamarzły
    podczas mrozów i o tym mówil Mazowiecki

    To tak samo jak z Biedroną

    Po ile są jabłka ?

    Wszystkie jabłka są po 1,50zł za kilogram
    to dlaczego przy kasie liczą 4,50zł za kilogram
    a bo t5e kosztuja 300% drożej

    a to że pisze 1,50zł to nic nie znaczy dla konsumenta

    I bezczelna kasjerka odpowiada
    jak się nie podoba to nie kupować

    Ale za 1 cukierka ścigano seniora prokuraturą, sądem i skazano i by poszedł do
    więzienia
    bo tak zagraniczne monopole traktują Polaków jak niewolników z dzikiej Afryki, a
    swoich interesów groszowych bronią pałą i siła

    Polak w Polsce nie ma żadnych praw,
    bo to obcy kraj
    polska, a nie dawna Polska

  • 3. Data: 2021-12-15 19:32:18
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    środa, 15 grudnia 2021 o 18:22:53 UTC+1 m...@g...com napisał(a):

> [...]
    > bo tak zagraniczne monopole traktują Polaków jak niewolników z dzikiej Afryki, a
    swoich interesów groszowych bronią pałą i siła

    Odnoszę wrażenie że to co wypisujesz po odstawieniu leków czytam tylko ja bo reszta
    cię już zapakowała do kf.

  • 4. Data: 2021-12-15 19:43:05
    Od: a a <m...@g...com>

  • 5. Data: 2021-12-15 19:54:15
    Od: Baczek <m...@p...onet.pl>

    W dniu 15.12.2021 o 18:22, a a pisze:

> [...]
    zdrowotną, szkoły

    > Gaz zdrożał 800% rok do roku
    > to z taka ceną Pegenige ogłosi za rok upadłość

    Cena gazu rok do roku na giełdach wzrósł o 43%
    https://notowania.pb.pl/instrument/PBSGAZ-ZIEMNY/gaz
    -ziemny

  • 6. Data: 2021-12-15 20:03:51
    Od: a a <m...@g...com>

    On Wednesday, 15 December 2021 at 19:54:17 UTC+1, Baczek wrote:

    > Cena gazu rok do roku na giełdach wzrósł o 43%
    > https://notowania.pb.pl/instrument/PBSGAZ-ZIEMNY/gaz
    -ziemny
    ==We wtorek 14 grudnia kontrakty terminowe na gaz w Europie osiągnęły nawet nowe
    rekordy. Trzeba było płacić ponad 128 eurocentów za megawatogodzinę w kontrakcie
    styczniowym podczas gdy rok temu było to tylko 16 eurocentów.

    128/16 = 8 = 800%

    szok, szok szok shock

    https://businessinsider.com.pl/finanse/makroekonomia
    /efekt-cen-gazu-rosji-i-usa-zaplacilismy-dwa-razy-wi
    ecej/n0vd3l1

    Każdy kto może likwiduje centralne na gaz i instaluje żeleźnioki i opala domy
    chrustem z lasu, jak przed wiekami, bo to kosztuje 10 razy taniej niz gaz

  • 7. Data: 2021-12-15 21:03:22
    Od: sirapacz <n...@s...pl>

    > Odnoszę wrażenie że to co wypisujesz po odstawieniu leków czytam tylko ja bo reszta
    cię już zapakowała do kf.

    jeszcze ja nie zapakowałem do kf, ale zaczynam wymiękać.

    Avast.

  • 8. Data: 2021-12-15 23:16:11
    Od: a a <m...@g...com>

    On Wednesday, 15 December 2021 at 21:06:01 UTC+1, sirapacz wrote:
    reszta cię już zapakowała do kf.
    > jeszcze ja nie zapakowałem do kf, ale zaczynam wymiękać.
    >
    > --
    antywirusowe Avast.
    uwielbiam to gledzenie frustratów
    to miod na moje odciski

    Pegenige posłuchał Mazowieckiego i nie podniósł cen gazu o 100% i to wielki bład

    Bo gdy sezon zimowy skonczy z dlugiem 5mld to wiosny nie doczeka bez upadłości

    A trza bylo rok temu nie pyskować na Rosje tylko podpisać długoletnie kontrakty na
    dostawe gazu, ropy - na 10 - 15 lat, gdy były bardzo tanie
    i zagwarantowac Polsce i Polakom bezpieczne i tanie ogrzewanie.

    Ale się pyskowalo i wymówiło kontrakty długoterminowe, bo hamerykancy namówili na
    spotowe, bo z nich wyrywają 1000% zysku, bo to karuzela hazardowa.

    A bez tych kontraktów trzeba płacic na spocie 800% więcej i ględzić, że na wiosne
    będzie taniej.

    A nie będzie taniej tylko drożej, bo gaz, ropa zostana użyte do wyprania 100 bilionów
    $$$ z nademisji, aby nie wywołąc 500% inflacji za wielką wodą

    I znów Polska dostanie po patelni
    Turów wyłączą, Bełchatów podpalili,
    Jaworzno zepsuli
    i jeszcze inną elektrownię zlikwidowali

    I panie świeczki, swieczki
    i wlasny metan po kapuśniaku, ładowac do butli

  • 9. Data: 2021-12-16 00:09:48
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    środa, 15 grudnia 2021 o 23:16:12 UTC+1 m...@g...com napisał(a):
> [...]
    > i jeszcze inną elektrownię zlikwidowali
    >
    > I panie świeczki, swieczki
    > i wlasny metan po kapuśniaku, ładowac do butl
    Jeszcze nie jesteś u wszystkich w kfach ale i tak nikt nie ma ochoty ci odpowiadać.
    To też miód na twoje odciski?