  • 71. Data: 2018-10-20 13:23:35
    Temat: Re: Panele słoneczne - o co pytać
    Od: pilocik <p...@t...pl>

    > Z ciekawosci spytam. Tych oplat roznych jest tyle samo jak sie tylko ciagnie z
    sieci czy wiecej. Jak wiecej to o ile wiecej?

    na ostatniej fakturze (za 2 mc-e)mam :
    opłata handlowa 12,20
    składnik stały stwaki sieciowej 22,34
    stawka opłaty przejściowej 13,00
    abonament 1,16

    to są opłaty stałe jakie ponoszę nawet bez jakiegokolwiek zuzycia,
    niektóe z nich są zależne od mocy przyłącza, u mnie jest to 16kw

    do tego jeszcze akcyza w kwocie 7,50 zależna od ilości poboru, wkurza
    mnie to, że za odbiór swojej energii to płacę, jakby 20% to jeszcze było
    mało, dobrze chociaż że akcyzy nie płacę za wysyłanie energii :D

    łacznie faktura to 56,20+vat=69,13
    przypominam, że to za dwa miesiące

  • 72. Data: 2018-10-20 13:26:28
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    W dniu 2018-10-19 o 20:43, s...@g...com pisze:
> [...]
    falownik moze umrzec za piec lat.

    > Spoko. Moja uwaga byla z rodzaju "najgorsza ewentualnosc"
    > Taka w przypadku kiedy ktos Romanowi wcisnie jakis dziadowski falownik
    Nie da się zrobić dziadowskiego falownika, musi spełnic normy i co
    najmniej 2 lata
    gwarancji.

    >ktorego nie bedzie sensu naprawiac i trzeba by kupic nowy.
    Jak będzie kosztował <1kzł ale to raczej nie nastapi.

    > Wtedy cala ta kalkulacja sie przewraca i ktos moze zdecydowac aby sie wycofac.
    > Sprzedajac panele nieco kasy odzyska.
    Bez sensu, falownik i tak kosztuje ułamek reszty.

    > Tak czy siak, PV szalu nie robi i zysk z niej jest taki se ale i straty beda
    niedramatyczne w kazdej ewentualnosci.

    A to inna sprawa.

    --
    Pozdr
    Janusz

  • 73. Data: 2018-10-22 12:16:16
    Od: k...@g...com

    Hej,

    Oferta Columbusa to słaby pomysł. Jeszcze jakiś czas temu dawali kiepskie komponenty.
    Jeśli masz od nich konkretną i aktualną ofertę to daj znać, postaram się ocenić.
    Pracuję w fotowoltaice od kilku lat, moge doradzić. Często te abonamenty wychodzą
    bokiem.

    Kamil

  • 74. Data: 2018-10-22 12:49:25
    Od: Roman Tyczka <n...@b...no>

    On Mon, 22 Oct 2018 03:16:16 -0700 (PDT), k...@g...com
    wrote:

> [...]
    ocenić. Pracuję w fotowoltaice od kilku lat, moge doradzić. Często te abonamenty

    Przecież podałem już konkrety oferty w zeszłym tygodniu.

    --
    pozdrawiam
    Roman Tyczka

  • 75. Data: 2018-10-22 12:58:37
    Od: k...@g...com

    Przepraszam, nie miałem czasu przebić się przez ten gąszcz informacji, zrobił się
    mały chaos w temacie. Jeśli jest Pan zainteresowany opinią to proszę o zestawienie
    informacji i kontakt priv.

    pozdrawiam,

    Kamil

  • 76. Data: 2018-10-22 15:25:47
    Od: Roman Tyczka <n...@b...no>

    On Mon, 22 Oct 2018 03:58:37 -0700 (PDT), k...@g...com
    wrote:

> [...]
    ocenić. Pracuję w fotowoltaice od kilku lat, moge doradzić. Często te abonamenty

    Po pierwsze na grupach odpisujemy POD postem, żeby ułatwić czytanie i nie
    zaburzać chronologii wątku.
    Co do danych to przeklejam z tamtego posta gdzie to opisałem:

    "Teraz kwoty, wg moich rachunków za prąd (około 180 pln/mc) ocenił, że
    potrzeba mi 10 paneli o łacznej mocy 3kWp i ma to kosztować niecałe 18k.
    Jednorazowo. Gwarancja jest na 15 lat. Na skuteczność prądową paneli jest
    25 lat od producenta paneli.
    Używają paneli Longi Solar, falownik Zeversolar"

    I proszę nie na priv tylko tutaj coś zaproponować, może ktoś inny się też
    zainteresuje.

    --
    pozdrawiam
    Roman Tyczka

  • 77. Data: 2018-10-22 15:34:04
    Od: Kżyho <k...@c...pl>

    W dniu 22.10.2018 o 15:25, Roman Tyczka pisze:
> [...]
    > Używają paneli Longi Solar, falownik Zeversolar"
    >
    > I proszę nie na priv tylko tutaj coś zaproponować, może ktoś inny się też

    Zdecydowanie ja również chętnie poczytam.

    Pzdr

    --
    /__/_* /
    / ) /_(//)()

  • 78. Data: 2018-10-22 16:15:45
    Od: k...@g...com

    Pozwolę sobie wypunktować:
    1. Kto udziela gwarancji 15 lat? Firma montująca czy producent paneli i falownika?
    2. Longi Solar, Chińczyk, w przypadku problemów z modułami będzie Pan musiał
    raklamować w Chinach.
    3. Zeversolar, Chińczyk, w przypadku problemów z falownikiem będzie Pan musiał
    reklamować w Chinach.
    4. 180zł/mc to mi daje ok 327kWh (0,55zł/kWh), a to daje około 4MWh rocznie.
    Instalacja niedoszacowana, min 4-4,5 kW.
    5. Nie znam producenta który da gwarancję na sprawność 25 lat. Ogólnie standardem
    jest informacja o min 80% wartości nominalnej. Co i tak będzie ogromnym sukcesem
    jeśli panele tyle przeżyją.

    Podsumowując, jeśli inwestujemy w fotowoltaikę to idziemy w pierwszej kolejności w
    jakość (oczywiście w granicach rozsądku, nie jest mądrze wydać dużo, tylko
    rozsądnie), czyli tylko producent od którego będziemy mogli wyegzekwować gwarancję!
    Czyt. falownik Fronius (prod. Ausria), Panele również, mogą być nawet polskiej
    produkcji (ML SYSTEM, Bruk-Bet), zyskuje Pan przynajmniej nadzieję że jeśli coś się
    stanie to Panu wymienią.
    6 tys z kW? Dużo. Może ekonomicznie się nie spiąć. Chyba że liczymy na bezawaryjne(!)
    działanie przez min 10 lat.

    W moim poście nie chcę nikogo przestraszyć. Mało tego, zachęcam do inwestycji w PV.
    Róbcie to tylko z głową. No chyba ze instalujecie PV tylko dla hobby, to już w tym
    przypadku Sky is the limitt ;)

  • 79. Data: 2018-10-22 19:56:16
    Od: Roman Tyczka <n...@b...no>

    On Mon, 22 Oct 2018 07:15:45 -0700 (PDT), k...@g...com
    wrote:

    > Pozwolę sobie wypunktować:
    > 1. Kto udziela gwarancji 15 lat? Firma montująca czy producent paneli i falownika?

    Columbus.

> [...]
    > 180zł/mc to mi daje ok 327kWh (0,55zł/kWh), a to daje około 4MWh
    > rocznie. Instalacja niedoszacowana, min 4-4,5 kW.

    Na miesięcznych rachunkach mam 240-270 kWh, czyli jednak może wystarczyć
    3kW?

> [...]

    > 6 tys z kW? Dużo. Może ekonomicznie się nie spiąć. Chyba że liczymy na
    bezawaryjne(!) działanie przez min 10 lat.

    U was ile jest za kW?

  • 80. Data: 2018-10-22 20:35:51
    Od: k...@g...com

    1. Czy w warunkach umowy jest napisane że jak w 14 roku eksploatacji padnie falownik
    bądź panel to Columbus przyjedzie i go wymieni na własny koszt bez dopłat? Jeśli tak
    to dobra opcja. Pod warunkiem że nie dopłacasz.

    2. Nie prowadzę sprzedaży detalicznej małych instalacji prosumenckich, aktualnie
    działam w technologii BIPV.

    3. Szybka analiza cen w hutrowni PV dla instalacji 3,2kW wskazuje (ceny netto):
    - 12x SHARP 275W - 5300zł
    - falownik Fronius - 3655zł
    - przewód 4mm2 - około 500zł
    - przewód uziemiający - ok 300zł
    - konstrukcja (nie wiem jaki dach) - ale niech będzie max 2000zł
    - skrzynka przyłączeniowa z zabezpieczeniami - około 500zł
    - inne (wtyczki, opaski, peszle) - 500zł
    - robocizna: szukasz na rynku firmy która zrobi montaż i naliczy za wszystko 8% VAT
    za instalację na dachu domu mieszkalnego (sama odliczy 23% za materiał)

    Niestety im mniejsza instalacja tym drożej wychodzi kW. Jeszcze żeby dom chodził na
    prąd (pompa ciepła, rekuperacja) to wtedy już łatwiej zejść nawet poniżej 5 tys za
    kW. Takie małe instalacje baaardzo długo się zwracają (no chyba że jest dotacja, ale
    to już rozmowa na inny temat.