  • 71. Data: 2019-05-18 11:54:33
    Temat: Re: Piec kondensacyjny z zew. zasobnikiem - czy koniecznie?
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl>

    W dniu 2019-05-18 o 06:34, Hans Kloss pisze:
    > Cena tych kotłów jest 2x większa od kotłów innych marek. Może i to Mercedes. Ale
    moc minimalna na poziomie 6 kW jest trudna do zaakceptowania.

    Z tą ceną x2 to pojechałeś strasznie.

    Cena katalogowa kotła Thermagen Duo 28/24 to niezałe 8,2 tys. zł.

    Dla porównania:

    Cena katalogowa kotła De Dietrich MCR3 24 to prawie 10 tys. zł czyli
    prawie 2 tys. droższy od Thermagena Duo.

    Cena katalogowa kotła Ariston  Clas One System 24 to także prawie 10
    tys. zł.

    To, że te kotły De Dietrich czy Ariston można w internecie znaleźć za
    połowę tej ceny o niczym nie świadczy. Jak porozmawiasz ze sprzedawcą
    ACV czy Thermgena to też się zdziwisz, że będzie on tańszy niż to co
    widziałeś w internecie.

    Dlaczego nie znajdziesz niższych ofert ACV czy Thermagena w internecie?

    Ponieważ polityka sprzedaży tych kotłów polega na tym, że żaden
    sprzedawca go nie kupi z odpowiednio dużym rabatem, który nie zapewni
    serwisu tych kotłów.

    Z co najmniej połowa nowoczesnych kotłów dostępnych obecnie na rynku ma
    moc minimalną na poziomie 4-6kW. Pod tym względem Thermageny czy ACV nie
    stanowią wyjątku.

    Problem mocy minimalnej jest jeszcze większym problemem w przypadku
    kotłów na paliwa stałe. Nawet kotły z podajnikami na ekogroszek czy
    pellet o najniższej mocy grzewczej mają o wiele wyższą moc minimalną.

    Jeżeli ktoś ma kilka grzejników i instalację wykonaną z Pexa to dla
    niego zbyt wysoka minimalna moc zapewne będzie problemem. Ale jeżeli
    ktoś robi instalację i faktycznie dojdzie do problemów to świadczy to
    tylko i wyłącznie o niewiedzy instalatora, ponieważ przy takiej
    instalacji powinien on zamontować bufor ciepła.

    W przypadku zamontowania takiego bufora, zbyt wysoka minimalna moc
    przestaje mieć znaczenie. Niestety spora część instalatorów tego nie wie
    i stąd krążą wśród użytkowników mity na temat problemów ze zbyt dużą
    minimalną mocą.

    Jeżeli nie ma możliwości zamontowania bufora (małe mieszkanie w bloku
    czy kamienicy), a instalacja grzewcza to same grzejniki to należy szukać
    innego kotła o jak najmniejszej mocy minimalnej. Jeżeli w domu są same
    podłogówki lub układ mieszany to wystarczy tylko odpowiednie sterowanie,
    aby wykorzystać zdolności akumulacyjne (buforowania) podłogówki.

  • 72. Data: 2019-05-18 11:55:19
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl>

    W dniu 2019-05-18 o 11:33, Marek pisze:

    > No i  nie wiem na co się zdecydować. Doceniam i uznaję jakość tych
    > produktów Intergasa. Ale wydać 7k na ACV czy 2k na Aristona Evo z
    > możliwością przedłużenia gwarancji na 8 lat... Ot zagwozdka.

    Trzeba poszukać lokalnego dystrybutora i się dowiedzieć o faktyczną
    cenę. Cena 7 tys. to cena katalogowa.

    Cena katalogowa Aristona  Clas One System 24 też nie jest niska, bo
    wynosi prawie 10 tys. zł.

    Mnie kotły serii Evo nie przekonują. Wolę produkty wyprodukowane z
    porządnych materiałów w Europie, a nie w Chinach, które posłużą 3-4 razy
    dłużej.

    Z tym kotłem serii Evo to chyba nie piszesz na poważnie? Chyba, że
    jesteś tak bogaty, że sprawność i trwałość kotła nie mają kompletnie dla
    Ciebie znaczenia? :)

  • 73. Data: 2019-05-18 12:02:41
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl>

    W dniu 2019-05-18 o 11:40, Marek pisze:

    > A właśnie. Co wychodzi bardziej ekonomicznie: grzanie gazem cwu
    > przeplywowo w dwufunkcyjnym czy bojler elektryczny grzany tylko w 2
    > taryfie? Może ktoś to już przeliczał?

    Sam sobie policz.

    Koszt 1kWh w II taryfie to ok. 30gr

    Sprawność grzewcza grzałki elektrycznej to prawie 100%

    Koszt 1m3 gazu z sieci przy ogrzewaniu gazowym to ok. 2,20-2,50zł

    1m3 gazu = ok. 11kWh energii.

    Sprawność grzewcza kotła gazowego to ok. 90-95%

    Możesz przyjąć, że z 1m3 gazu masz 10kWh energii grzewczej.

  • 74. Data: 2019-05-18 12:03:08
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Sat, 18 May 2019 11:55:19 +0200, Uzytkownik <a...@s...pl>
    wrote:
    > Cena katalogowa Aristona  Clas One System 24 też nie jest niska, bo
    > wynosi prawie 10 tys. zł.

    Niemożliwe, mi w hurtowni na dzień dobry zaproponował 3900 netto z
    120l. zasobnikiem w komplecie. Nie ma szans by zeszli o połowę. O
    tutaj masz za 3999:

    https://www.fuego.pl/ariston-clas-one-system-24.html
    ?gclid=EAIaIQobChMInfLmxumk4gIVgcCyCh3NPgKqEAQYASABE
    gLGi_D_BwE

    --
    Marek

  • 75. Data: 2019-05-18 12:17:48
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Sat, 18 May 2019 12:02:41 +0200, Uzytkownik <a...@s...pl>
    wrote:
    > Sprawność grzewcza grzałki elektrycznej to prawie 100%

    I co z tego? 100% sprawność tej przemiany to przereklamowany frazes.
    Włączę zasilanie (prąd płynie, kasa leci) a grzałka zimna, na ciepło
    z grzałki muszę czekać aż się rozgrzeje. Gaz zapalam i gorące jest
    od razu.

    --
    Marek

  • 76. Data: 2019-05-18 13:36:14
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl>

    W dniu 2019-05-18 o 12:03, Marek pisze:

    > Niemożliwe, mi w hurtowni na dzień dobry zaproponował 3900 netto z
    > 120l. zasobnikiem w komplecie.

    3900 netto to prawie 4800zł brutto, a zaproponowana cena to cena po
    dużych rabatach.

    Cena najtańszego zasobnika 2-płaszczowego w hurtowni 600-700zł brutto.

    Tylko czasami nie daj się namówić na zasobnik poziomy z wężownicą, bo
    popłyniesz z kosztami grzania tego zasobnika, a do tego w domu będzie zimno.

    > Nie ma szans by zeszli o połowę. O tutaj masz za 3999:

    Dostajesz Aristona za połowę ceny i oczekujesz, żeby jeszcze zeszli
    połowę? Weź no pomyśl.

    > https://www.fuego.pl/ariston-clas-one-system-24.html
    ?gclid=EAIaIQobChMInfLmxumk4gIVgcCyCh3NPgKqEAQYASABE
    gLGi_D_BwE

    Jak widzę nie rozumiesz co to są ceny katalogowe, a rzeczywiste ceny
    sprzedaży.

    Cena katalogowa to jest cena za jaką dany towar powinien zostać
    sprzedany końcowemu klientowi. Po drodze jest hurtownia i instalator.
    Każdy po drodze dostaje rabat od producenta, ale to jest rabat dla
    hurtowni i instalatora. Niestety w Polsce niektóre hurtownie robią złą
    politykę, że sprzedają klientowi końcowemu oraz instalatorowi towar w
    tej samej cenie, byle tylko sprzedać i zarobić kilka złotych. W efekcie
    tego klient sam sobie kupuje towar i zleca montaż partaczom, którzy nie
    mają pojęcia o kotłach, ich sposobie pracy oraz ich możliwościach, a o
    poprawnym podłączeniu automatyki to już zapomnij. Jak klient nieco
    rozgarnięty to później zdaje sobie sprawę z tego, że coś jest nie tak i
    szuka pomocy na forach. Stanowcza większość nawet nie zdaje sobie
    sprawy, że przepłaca za użytkowanie takiego kotła.

    Jeżeli zaś chodzi o kotły ACV, Thermagen to podlegają innej polityce
    sprzedażowej. Tych kotłów nie kupisz samemu w hurtowni, a już tym
    bardziej za połowę ceny, ponieważ sprzedawca musi być instalatorem i
    musi zapewnić serwis. Poza tym kotły te instalatorzy kupują wprost u
    przedstawiciela danej firmy, a nie w hurtowni.

    Ale jeżeli masz możliwość za 3900zł netto kupić Aristona z zasobnikiem
    to nie ma się nad czym zastanawiać, bo to tanio jak barszcz - no i
    jeszcze ta świadomość, że masz towar za mniej jak 50% ceny katalogowej :)

  • 77. Data: 2019-05-18 14:55:19
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    W dniu 2019-05-17 o 22:48, Uzytkownik pisze:

    > Przestań się pogrążać jeszcze bardziej, bo to co wypisujesz już nie
    > świadczy o twojej niewiedzy, ale o tym, że jesteś debilem.

    Chłopcze, sam nim jesteś i pamietaj że nie jesteś anonimowy, więc stul
    pysk i trzymaj lejce na wodzy.

  • 78. Data: 2019-05-18 17:39:11
    Od: e...@g...com

    Odnośnie uziemiania wkładów kom., czytałem kiedyś dyskusje elektryków na ten temat i
    wnioski nie były tu oczywiste.

  • 79. Data: 2019-05-18 18:45:28
    Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>

    > Ale jeżeli masz możliwość za 3900zł netto kupić Aristona z zasobnikiem
    > to nie ma się nad czym zastanawiać, bo to tanio jak barszcz - no i
    > jeszcze ta świadomość, że masz towar za mniej jak 50% ceny katalogowej :)

    a ile teraz faktycznie kosztuje najtańszy kocioł dwufunkcyjny? Mój
    termet wersja "bieda edition" był sprzedawany przez castoramę za 1200zł
    jakies 4 lata temu.

  • 80. Data: 2019-05-18 22:00:52
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl>

    W dniu 2019-05-18 o 14:55, Janusz pisze:

    > Chłopcze, sam nim jesteś i pamietaj że nie jesteś anonimowy, więc stul
    > pysk i trzymaj lejce na wodzy.

    Przestań się pogrążać jeszcze bardziej. Najpierw mi zarzucasz, że jestem
    anonimowy i chcesz abym się przedstawił, a teraz twierdzisz, że nie
    jestem anonimowy.

    Zanim kolejny raz zaczniesz pieprzyć od rzeczy jak debil to uzgodnij sam
    ze sobą wersję, bo to już nie jest śmieszne co piszesz, ale żałosne.

    Następnym razem zanim komuś zarzucisz pisanie bzdur to się upewnij czy
    masz rację, a jak się pomylisz to przeproś za swój błąd i nie wyzywaj od
    przemądrzałych buców, zwłaszcza kogoś, kto na danym temacie "zjadł zęby"
    i wie co pisze.

    Nie brnij dalej w swojej głupocie, kiedy inne osoby ci udowodniają, że
    nie masz racji.

    Wybacz, ale to co napisałeś:

[...]

    świadczy o twojej niewiedzy w temacie budowy i działania kotłów.

    Przy okazji zastanów się, czy producent trudziłby się wstawiając w
    kocioł 1-funkcyjny zawór przełączający po to, żeby nie było możliwości
    nim sterować?