  • 61. Data: 2015-02-02 21:55:17
    Temat: Re: Podłączenie domowej suszarki gazowej
    Od: Budyń <b...@r...pl>

    Użytkownik "Uzytkownik" <a...@s...pl> napisał w wiadomości
    news:54cfc426$0$2170$65785112@news.neostrada.pl...

    > Chyba inaczej rozumiemy ten zapis.
    > Ja ten zapis rozumiem w ten sposób, że jeżeli w instalacji jest potrzeba
    > zastosowania obwodu ochronnego to nie wolno jest stosować wspólnego
    > przewodu ochronno-neutralnego (PEN), lecz oddzielny przewód ochronny (PE)
    > i neutralny (N).

    poguglałem jak inni rozumieją:
    cytat z
    http://www.google.pl/url?sa=t&rct=j&q=&esrc=s&source
    =web&cd=6&ved=0CFIQFjAF&url=http%3A%2F%2Fwww.sep.gli
    wice.pl%2Fpliki%2Fnews_24_04_2012%2FNiektore%2520ust
    alenia%2520norm.doc&ei=huDPVNrELon4ywOrmYCgBg&usg=AF
    QjCNENlh68_FenRvW-rwlPzUjerkGb_g&sig2=pvmZEs0weXv54x
    i_FYp_PA&bvm=bv.85076809,d.bGQ&cad=rja

    W warunkach technicznych w § 183 p.2 zapisano w sposób
    nakazowy, "należy stosować", oddzielny przewód ochronny i neutralny w
    obwodach rozdzielczych i odbiorczych, niezależnie od tego czy są to obwody
    o przeznaczeniu nieprzemysłowym czy przemysłowym zasilające odbiory siłowe,
    jakimi przewodami i o jakim przekroju obwody te wykonano i gdzie jest
    umieszczone złącze.
    Treść zapisu § 183 p.2 należy w zasadzie interpretować, że
    zawsze, każdą i całą instalację należy wykonywać w układzie TN-S lub TN-C-S.
    Jest to istotne zaostrzenie wymagań sformułowanych w normie PN-IEC 60364, w
    której wymóg rozdzielenia przewodów PE i N dotyczy obwodów w których przewód
    PEN jest mniejszy niż 10 mm2 miedziany lub 16 mm2 aluminiowy, lub gdy
    przewidywane jest stosowanie wyłączników różnicowoprądowych.

    konieccytatu

    a poniewaz i tak mamy przekrój ponizej 10 to PN-IEC 60364 też każe.

    b.

  • 62. Data: 2015-02-02 22:09:01
    Od: ikka <i...@n...pl>

    W dniu 2015-02-02 o 13:57, Pete pisze:

    > Podobno (bo też nie posiadam) można pominąć cykl o nazwie 'prasowanie'.
    > Czyli gorące suche pranie w kosteczkę i cyk do szafy.
    >
    > Innych plusów nie znam.

    można, potwierdzam, mam :)
    jedyne co wymaga przeprasowania, to koszule. Jeśli się to zrobi od razu
    po wyciągnięciu z suszarki - to żadna robota. Pościel, ręczniki i
    zwykłe ubrania nie wymagają prasowania. Warunek konieczny to złożyć w
    kostkę od razu po wyciągnięciu z suszarki. I do szafy. Przy dzieciach
    - bezcenne. No i nie ma gór ciuchów, czekających aż ktoś się zlituje i
    wyciągnie żelazko. Oszczędność czasu przy kilkuosobowej rodzinie
    ogromna.

    --
    "Until your god pays taxes he has no say in my goverment"

  • 63. Data: 2015-02-02 22:17:15
    Od: k...@g...com

    W dniu poniedziałek, 2 lutego 2015 21:39:14 UTC+1 użytkownik masti napisał:

    > to po co tak chodzisz?
    >
    > --
    > mst <at> gazeta <.> pl
    > "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?
    > -Wiem co mówię. To grunt zabija!" T.Pratchett

    Ty napisałeś że wyprasowane koszule do ciebie nie pasują.

  • 64. Data: 2015-02-02 22:46:27
    Od: k...@g...com

    W dniu poniedziałek, 2 lutego 2015 22:09:00 UTC+1 użytkownik ikka napisał:

> [...]
    > ogromna.
    >

    > --
    > "Until your god pays taxes he has no say in my goverment"

    Chyba że nocne koszule. Męska koszula do garnituru musi schnąć na wieszaku a nie być
    wymemłana. Wiem coś o tym bo w pracy zawsze jestem pod krawatem. Wyprać w pralce nie
    ma problemu. Ale suszenie tylko na wieszaku.

  • 65. Data: 2015-02-02 22:50:54
    Od: ikka <i...@n...pl>

    W dniu 2015-02-02 o 22:46, k...@g...com pisze:

    > Chyba że nocne koszule. Męska koszula do garnituru musi schnąć na wieszaku a nie
    być wymemłana. Wiem coś o tym bo w pracy zawsze jestem pod krawatem. Wyprać w pralce
    nie ma problemu. Ale suszenie tylko na wieszaku.

    może i tak. w temacie koszul się nie upieram - nie używam, nie prasuję
    :)

    --
    "Until your god pays taxes he has no say in my goverment"

  • 66. Data: 2015-02-02 23:13:36
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    W dniu 2015-02-02 o 13:57, Bodo Bodowiczewiczkiwiczewski pisze:
    > (...) rurę wydechowa szła do najbliższego okna lub ściany, wykrawali kółka w
    oknie/szybie/ścianie w ramach zajęć
    > praktyczno technicznych i mieli wyrzut spalin jak ta lala. Nikt się,
    jak do tej pory, nie zatruł, nikomu
    > nie udało się wysadzić chaty w powietrze.

    Rura wydechowa do ściany???
    Wyłącznie w komorach zamkniętych, gdzie masz rurę tam-i-z-powrotem.

    Przy tylko wydechu, to byś miewał też wdech, w zależności od kierunku
    wiatru :(

    Chyba nie wiesz, co piszesz.

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 67. Data: 2015-02-02 23:36:35
    Od: masti <g...@t...hell>

    k...@g...com wrote:

    > Ty napisałeś że wyprasowane koszule do ciebie nie pasują.

    jak zwykle nie rozumiesz tego co czytasz

  • 68. Data: 2015-02-03 00:06:47
    Od: Bodo Bodowiczewiczkiwiczewski <c...@g...com>

    > Rura wydechowa do ściany???

    Nie , nie do ściany, przez ścianę na wylot z drugą końcówką węża/rury na zewnątrz
    budynku lub przez szybę w oknie, także na zewnatrz każdego budynku.

    > Chyba nie wiesz, co piszesz.

    Oczywiście że nie wiem,
    Nie ma na planecie człowieka który by opanował wszelkie tajniki wszystkich nauk, ja
    sobie tak nazwałem rurę podłączoną do wszystkich suszarek, To za jej pomocą wydalane
    jest poza mieszkanie gorące powietrze używane do suszenia prania,
    Jak się to dokłądnie nazywa w chwili kiedy opuszcza halę montażową producenta? nie
    wiem...
    Zapytaj się przeciętnego przechodnia o poszczególne składniki wbudowane w komorę
    silnika każdego z pojazdów mechanicznych, zajrzyj do jakiejś tam maszynowni lub
    otwórz obudowę komputera... nie sądzę aby każdy z rozmówców miał nawet blade pojęcie
    o tym na co patrzy.

  • 69. Data: 2015-02-03 00:13:36
    Od: k...@g...com

    W dniu wtorek, 3 lutego 2015 00:06:49 UTC+1 użytkownik Bodo Bodowiczewiczkiwiczewski
    napisał:

> [...]
    otwórz obudowę komputera... nie sądzę aby każdy z rozmówców miał nawet blade pojęcie

    To jak nie wiesz to Ci doradzę. Nie kupuje się gównianej suszarki co musi mieć wylot
    gorącego wilgotnego powietrza na zewnątrz. Kupuje się kondensacyjne. Po suszeniu
    wylewa się z pojemnika wodę.

  • 70. Data: 2015-02-03 00:23:05
    Od: Bodo Bodowiczewiczkiwiczewski <c...@g...com>

    > To jak nie wiesz to Ci doradzę.

    Ja nie wiem (jak 99.99999% ludzi na ziemi) jak się taki wąż/rura nazywa w chwili
    opuszczania taśmy montażowej/magazynu,
    Nie potrzebuję koguciego doradztwa

    >Nie kupuje się gównianej suszarki co musi mieć wylot gorącego wilgotnego >powietrza
    na zewnątrz.

    Wiem że się nie kupuje, dlatego mam takie coś i chcę mieć po raz kolejny takie
    gówniane coś.

    >Kupuje się kondensacyjne. Po suszeniu wylewa się z pojemnika wodę.

    Takiego gówna kondensacyjnego to nawet najgorszemu przysłowiowemu wrogowi jako
    prezent pod bożonarodzeniową choinkę bym się wstydził kupić.