  • 1. Data: 2015-01-29 00:17:10
    Temat: podklad pod panele na podlogowke
    Od: Krzysztof Garus <g...@g...com>

    Co dac pod panele co ma maly opor cieplny?
    Wylewka nowa, wyglada ze prosciutka.

    Na oko ciekawie wygladaja te:
    1. xps 3mm z otworami
    http://allegro.pl/podklad-pod-panele-na-ogrzewanie-p
    odlogowe-3mm-xps-i4971170377.html

    2. tektura 4mm z otworami (tylko czy aby nie za drogo)
    http://allegro.pl/podklad-tekturowy-pod-ogrzewanie-p
    odlogowe-aspro-i5003319125.html

    Co byscie polecali zeby bylo tanio i dobrze?

    Streszcze jeszcze dlaczego mi zalezy na malym oporze:
    * to bedzie sypialnia corki
    * petla podlogowki wyszla mi troche dluga. Ale po ofoliowaniu welny po swojemu i
    okartonowaniu jest teraz cieplo.
    * mam bufor w instalacji CO, i nizsza temperatura zasilania daje mi wyzsza
    "efektywna" pojemnosc. Tej "zimy" temperatur >30st na zasilaniu nie widzialem.

    bajcik

  • 2. Data: 2015-01-29 07:37:58
    Temat: Re: podklad pod panele na podlogowke
    Od: Marek <m...@g...pl>

    On 29.01.2015 00:17, Krzysztof Garus wrote:
> [...]
    > http://allegro.pl/podklad-tekturowy-pod-ogrzewanie-p
    odlogowe-aspro-i5003319125.html

    > Co byscie polecali zeby bylo tanio i dobrze?

    U siebie dalem tekture falista. Spisuje sie bardzo dobrze.
    Nie ma stuków na panelach czyli tektura nie "siadła".
    Jeśli chodzi o opór ciepła to ma najmniejszy w porównaniu do pianomatu,
    xps czy pianki.

    --
    Marek
    echo q...@k...csq | tr a-di-rs-ze-h a-z

  • 3. Data: 2015-01-29 08:11:40
    Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>

    W dniu 29.01.2015 o 00:17, Krzysztof Garus pisze:
    > Co dac pod panele co ma maly opor cieplny?
    > Wylewka nowa, wyglada ze prosciutka.
    ja nie miałem prosciutkiej, więc dałem xpsa (siada pod punktowym
    obciążeniem) a potem steico, bardzo mocne, ale bardziej naśladuje
    podłogę, nie trzyma się panela.
    > Co byscie polecali zeby bylo tanio i dobrze?
    ja bym nic nie kładł. Na każdym panelu od spodu narsowałbym esa floresa
    za pomocą silikonu budowlanego, i tak "lepił" do podłogi.

    ToMasz

  • 4. Data: 2015-01-29 09:00:18
    Od: Kris <k...@g...com>

    Pianomat

  • 5. Data: 2015-01-29 09:22:00
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    Użytkownik "Krzysztof Garus" napisał w wiadomości grup
    oglegroups.com...

    > Co dac pod panele co ma maly opor cieplny?
> [...]

    XPS to IMO najgorsze co można dać pod panele - będzie najgłośniej.

    > 2. tektura 4mm z otworami (tylko czy aby nie za drogo)
    > http://allegro.pl/podklad-tekturowy-pod-ogrzewanie-p
    odlogowe-aspro-i5003319125.html

    To już lepiej.

    > Co byscie polecali zeby bylo tanio i dobrze?

    Żeby było dobrze to pianomat a żeby było tanio to nie wiem.

    > Streszcze jeszcze dlaczego mi zalezy na malym oporze:

    > * to bedzie sypialnia corki

    Dlatego ja bym się bardziej martwił o hałas niż o ciepło.

    Pozdrawiam
    Ergie

  • 6. Data: 2015-01-29 09:26:02
    Od: Krzysztof Garus <g...@g...com>

> [...]
    > Nie ma stuków na panelach czyli tektura nie "siadła".
    > Jeśli chodzi o opór ciepła to ma najmniejszy w porównaniu do pianomatu,

    Mniejszy opor od tego czegos nawet?
    http://allegro.pl/podklad-izo-floor-thermo-xps-arbit
    on-pod-panele-i5001370255.html

    W dwoch pomieszczeniach zrobilem sobie panele na tekturze (gdzies wyczytalem ze do
    podlogowki najlepsze). Tylko ze te ciensze 7mm chyba odczuwalnie "siadaly". Teraz
    tego nie czuje - albo usiadly ile trzeba albo sie przyzwyczailem.

    Teraz panele znowu grubsze (zonie sie podobaly a opor cieplny napisali ze niski), to
    moze faktycznie dac tekture falista?

    bajcik

  • 7. Data: 2015-02-06 09:39:04
    Od: Krzysztof Garus <g...@g...com>

    W dniu czwartek, 29 stycznia 2015 09:00:19 UTC+1 użytkownik Kris napisał:
    > Pianomat

    Dzisiaj przyszedl ten polecany pianomat. Nie wiem czemu mi sie wydawalo ze to cos
    "ciezkiego", a to pianka w kolorze salcesonu. Uloze i sie zobaczy czy faktycznie tak
    dobrze wycisza.

    bajcik

  • 8. Data: 2015-02-06 10:29:18
    Od: Adam <a...@g...com>

    W dniu piątek, 6 lutego 2015 09:39:05 UTC+1 użytkownik Krzysztof Garus napisał:

    > Dzisiaj przyszedl ten polecany pianomat. Nie wiem czemu mi sie wydawalo ze to cos
    "ciezkiego", a to pianka w kolorze salcesonu. Uloze i sie zobaczy czy faktycznie tak
    dobrze wycisza.

    To zadna pianka - pianka sie "wyciska" i jest w niej duzo wiecej powietrza niz
    w dosc miesistym pianomacie :) Zmienialem panele po 4 latach w salonie -
    pianomat jak nowy :)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 9. Data: 2015-02-08 19:56:03
    Od: "brunet.wp" <b...@g...com>

    On Thursday, January 29, 2015 at 12:17:12 AM UTC+1, Krzysztof Garus wrote:
    > Co dac pod panele co ma maly opor cieplny?
    > Wylewka nowa, wyglada ze prosciutka.

    Ja dałem pianomat. Podłogówka grzeje, a panele nie stukają. Dość łatwo też się układa
    ten podkład.

  • 10. Data: 2015-02-08 23:16:05
    Od: Krzysztof Garus <g...@g...com>

    W dniu niedziela, 8 lutego 2015 19:56:05 UTC+1 użytkownik brunet.wp napisał:

    > Ja dałem pianomat. Podłogówka grzeje, a panele nie stukają. Dość łatwo też się
    układa ten podkład.

    Dzisiaj ulozylem panele na pianomacie. Wrazenia pozytywne - przyjemne w ukladaniu,
    nie stuka, podloga wydaje sie od razu drozsza :)

    Co do mocy ogrzewania to poobserwuje, najwyzej podniose temperature.

    bajcik