  • 11. Data: 2022-04-18 12:59:59
    Temat: Re: Podloga na poddaszu
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Hienryk z...@g...com ...

    > A dlaczego musisz na tych belkach układać podkładki? Może da się
    > np do boku tych belek przykręcić jakieś równe deski, tak aby
    > wystawały nad belkę o odpowiednią wysokość.

    naprawde lepiej dokrecac kolejne deski zamiast wypoziomowac istniejace,
    szerokie 5cm legary?

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Jeżeli wydaje się, że wszystko działa dobrze,

  • 12. Data: 2022-04-18 15:57:40
    Od: Kris <k...@g...com>

    poniedziałek, 18 kwietnia 2022 o 13:00:00 UTC+2 Budzik napisał(a):
    > Użytkownik Hienryk z...@g...com ...

    > naprawde lepiej dokrecac kolejne deski zamiast wypoziomowac istniejace,
    > szerokie 5cm legary?

    Ma racje
    Dokręcenie desek do istniejacych legarow to najszybsza i najskuteczniejsza metoda
    wypoziomowanie takiej podlogi

  • 13. Data: 2022-04-18 17:08:22
    Od: Collie <p...@b...pl>

    W poniedziałek, 18.04.2022 o 15:57, Kris napisał:

    > Dokręcenie desek do istniejacych legarow to najszybsza i najskuteczniejsza metoda
    wypoziomowanie takiej podlogi

    Ty masz łeb, można by rzec za przeproszeniem - bałuciarski,
    jak taki jeden tu - do poziomowania, jako że wątkotwórca zdążył
    napisać na początku:

    Collie

  • 14. Data: 2022-04-18 17:36:18
    Od: Kris <k...@g...com>

    piątek, 15 kwietnia 2022 o 11:58:52 UTC+2 miumiu napisał(a):
    > Przerabiam poddasze nieuzytkowa na uzytkowe. Nie ma tam teraz podlogi a
    > jedynie drewniane belki stropowe o szerokosci 5cm i rozstawie srednio 80cm.
    > Niestety deweloper tak je poukladal, ze jak daje tam plyty OSB to
    > klawiszuja. Maksymalna roznica poziomow wierzchu tych belek to ok 20mm.
    > Musze wiec zrobic na wierzchu tych belek jakies podkladki dystansowe, tak
    > aby po ulozeniu OSB bylo rowno.
    > Pytanie co wykorzystac do zrobienia tych podkladek albo co kupic? musza miec
    > szerokosc 5cm i grubosc od 2 do 20mm.

    Nie idź w kierunku podkładek itp.
    Potrzebujesz sznurka i desek.
    Sznurek rozciagasz nad legarami i z boku dobjasz deski 'pod sznurek"
    Potem OSB czy co tam chcesz dokrecasz do legarow i nic nie klawiszuje.

  • 15. Data: 2022-04-18 17:40:46
    Od: Kris <k...@g...com>

    poniedziałek, 18 kwietnia 2022 o 17:36:19 UTC+2 Kris napisał(a):

    > Nie idź w kierunku podkładek itp.
    > Potrzebujesz sznurka i desek.
    > Sznurek rozciagasz nad legarami i z boku dobjasz deski 'pod sznurek"
    > Potem OSB czy co tam chcesz dokrecasz do legarow i nic nie klawiszu

    Nie botrzebujesz "desek, potrzebujesz listwy szerokości tak z 5 cm i grubości z 2 cm

  • 16. Data: 2022-04-18 18:19:00
    Od: a a <m...@g...com>

    On Monday, 18 April 2022 at 17:40:47 UTC+2, Kris wrote:

    > Nie botrzebujesz "desek, potrzebujesz listwy szerokości tak z 5 cm i grubości z 2
    cm
    Nic się nie znacie
    Te nierówne belki trzeba po prostu zdemontować, jedna po drugiej
    i ponownie zamontować z użyciem niwelatora

    A do tej roboty trzeba odszukac tego Zenka co to budował i wziął kasę
    i pewnie jeszcze zyje, bo przed wojną wszystko budowano równo

    I jak znajdzie tego Zenka to rękojmia za spierdzieloną robote jest dożywotnia
    i Zenekl to ma wykonac na wlasny koszt
    ale demontując każdą belkę oddzielnie, nawet jakby trzeba byla wyburzyć cale
    poddasze.

    Gdyż Ordnung muss sein

    A jak budowlany Zenek nie żyje, to żyje jego rodzina i niech zapłaci za robotę i
    wynajmie innych Gienków

    Ale tylko demontaż wszystkich belek i ponowne ich wypoziomowanie.

    Żadnych syfiastych podkladek jak w kiblu, pod sedes aby sie nie bujał na boki.

  • 17. Data: 2022-04-19 06:59:57
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Collie p...@b...pl ...

    > Ty masz łeb, można by rzec za przeproszeniem - bałuciarski,
    > jak taki jeden tu - do poziomowania, jako że wątkotwórca zdążył
    > napisać na początku:

    Ale co to zmienia?
    Dokrecenie desek, jak rozumiem nie na gorze a z boku to jest sposób.
    Jak sie tylko zastanawiam czy najlepszy i najekonomiczniejszy.
    Drewno drogie a deski które przykrecisz beda miały zapewne miejsza
    grubosc a zatem mniejsza powierzchnia bedzie sie o nie opierało OSB.

    --
    Pozdrawia... Budzik
    Wątroba była cały dzień śledziona

  • 18. Data: 2022-04-19 09:56:16
    Od: Collie <p...@b...pl>

    W wtorek, 19.04.2022 o 06:59, Budzik napisał:

    > Ale co to zmienia?
    > Dokrecenie desek, jak rozumiem nie na gorze a z boku to jest sposób.

    Aa, to trzeba było tak od razu. Pisać trza umić. Przed, a nie po.

    --
    Collie

  • 19. Data: 2022-04-19 17:17:28
    Od: a a <m...@g...com>

    On Tuesday, 19 April 2022 at 09:56:19 UTC+2, Collie wrote:

    > Aa, to trzeba było tak od razu. Pisać trza umić. Przed, a nie po.
    >
    > --
    > Collie
    to dokręcanie desek to bardzo goofniany pomysł i prezentacja nieuctwa
    bo wkręty nie mają wytrzymałosci na boczne obciązenie i będą się samo rozwiercac i
    luzować i za 3 lata
    podłoga będzie pływająco-uginająca się

    Mozna oczywiście mocowac deski boczne wkretami triangulacyjnie
    ale to nadal bedzie wielka hójnia Zenkowa, dobra w chlewie.

    Należy znaleźc tego Zenka, co te belki krzywo wstawił
    i zaprosić aby je zdemontował i ponownie zamontował prawidłowo z wypoziomowaniem, bo
    waga wodna jest znana od miliona lat

    To nie są żadne belki nośne, stropowe, kondygnacji poniżej, czyli no problem i koniec
    tej badziewnej gadki
    o tym jak spierdzielić podłoge i mieszkać dożywotnio w syfie.

    Mimiec nie ma takich problemów, bo tam wszystko jest proste i zgodne z przepisami i
    wykonywane na trzeźwo przez Helmutów

    bo
    Ordnung muss sein ;)

  • 20. Data: 2022-04-20 13:23:11
    Od: "miumiu" <a...@b...pl>

> [...]
    > Potem OSB czy co tam chcesz dokrecasz do legarow i nic nie klawiszu

    >Nie botrzebujesz "desek, potrzebujesz listwy szerokości tak z 5 cm i

    Pomysl nie glupi, ale ma wady. Dokręcone z boku deski beda powodowaly
    mimosrod i dzwigar bedzie sie troche skrecal a nawet jak nie to duze sily
    zginajace beda dzialaly na wkrety i te sie moga obluzowac z czasem.

    Ale jest jeszcze jeden problemik. Te dzwigary sa za daleko od siebie (80cm)
    zeby po prostu klasc na nich plyte osb (a mam 25mm). Bede musial jeszcze
    dorobic poprzeczne elementy zeby sie ta plyta za bardzo nie uginala. I tu te
    dokrecone deski beda przeszkadzac.

    Poki co pomysl mam zeby nakupic desek i sklejek o roznej grubosci i je
    pociac w paski o szer. 5cm

    Pzdr

    --
    Ta wiadomość e-mail została sprawdzona pod kątem wirusów przez oprogramowanie AVG.
    http://www.avg.com