  • 21. Data: 2022-04-20 13:49:02
    Temat: Re: Podloga na poddaszu
    Od: "miumiu" <a...@b...pl>

    Trzeba by nie tylko wyburzyc poddasze ale i zdjac caly dach w szeregowce, bo
    te belki to dolne pasy wiazarow drewnianych. Musialbym miec najlepszych
    prawnikow w tym kraju zeby wymusic to na deweloperze ;)

    --
    Ta wiadomość e-mail została sprawdzona pod kątem wirusów przez oprogramowanie AVG.
    http://www.avg.com

  • 22. Data: 2022-04-20 14:54:03
    Od: a a <m...@g...com>

    On Wednesday, 20 April 2022 at 13:49:10 UTC+2, miumiu wrote:
> [...]
    > --
    > Ta wiadomość e-mail została sprawdzona pod kątem wirusów przez oprogramowanie AVG.
    Nie jest potrzebny żaden prawnik,, gdy budowa wykonana niezgodnie z normami

    Biegły sądowy dokonuje pomiarów, wykazuje wady konstrukcyjne, załącza zdjęcia, wyniki
    pomiarów
    i opisuje procedurę naprawczą.

    I roboty naprawcze wykonywane sa gratisowo w ramach rekojmi i stwierdzonych wad
    konstrukcyjnych budynku,
    za zasadzie ugody,
    bo developer wie , że w sądzie przegra, a sąd naliczy koszty 300%, bo wykonawcą
    będzie konkurencyjna firma, według maksymalnych stawek.

    Mniemam, że poddasze celowo zostało wybudowane nierowno, aby w umowie sprzedazy było
    uznane za niemieszkalne, czyli metry poddasza nie były wliczone do uzytkowego metrazu
    domu, za który była obliczana cena kupna

    To była standardowa praktyka sprzedazy domow dla Zenków przez gminy w Polsce od 30
    lat,
    że vipy kupowały domy za 50%, bo poddasze nie było wliczane do metrażu, a nastepnie
    instalowały schody, urządzały poddasze i zarabialy 100% za frico.

    czyli dostawały dom za frico
    bo połówkę mogly sprzedać Bolkowi

  • 23. Data: 2022-04-20 17:17:56
    Od: Collie <p...@b...pl>

    W środę, 20.04.2022 o 13:23, miumiu napisał:

    > Poki co pomysl mam zeby nakupic desek i sklejek o roznej grubosci i je
    > pociac w paski o szer. 5cm

    I tego się trzymaj. Na poddaszu.

    --
    Collie

  • 24. Data: 2022-04-20 19:59:53
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik miumiu a...@b...pl ...

    > Pomysl nie glupi, ale ma wady. Dokręcone z boku deski beda
    > powodowaly mimosrod i dzwigar bedzie sie troche skrecal a nawet
    > jak nie to duze sily zginajace beda dzialaly na wkrety i te sie
    > moga obluzowac z czasem.

    Mozesz dac deski z obu stron - wtedy nie bedzie sił skrecających.
    Wkrety dociskaja deske do legara, deska utrzymuje sie w odpowiedniej
    pozycji rowniez dzieki sile tarcia miedzy nimi.
    Jak dasz odpowiednio duzo wkretów to nic sie nie powinno dziac.

    > Ale jest jeszcze jeden problemik. Te dzwigary sa za daleko od
    > siebie (80cm) zeby po prostu klasc na nich plyte osb (a mam 25mm).
    > Bede musial jeszcze dorobic poprzeczne elementy zeby sie ta plyta
    > za bardzo nie uginala. I tu te dokrecone deski beda przeszkadzac.

    Nie przeszkadzałyby. Najpierw zrobiłbys deski a potem poprzeczki
    dawałbys pomiedzy.

    > Poki co pomysl mam zeby nakupic desek i sklejek o roznej grubosci
    > i je pociac w paski o szer. 5cm

    Mysle ze tak bedzie najłatwiej i najtaniej.
    Dodatkowo jak daasz troche wiecej poprzeczek niz bys musiał i sobie je
    wypoziomujesz to one tez zrobią robote.

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Każde dziecko jest poniekąd geniuszem w oczach swych rodziców,

  • 25. Data: 2022-04-21 08:03:52
    Od: "miumiu" <a...@b...pl>

    Jest to to mieszkanie w szeregowce od dewelopera, wybudowane 2 lata temu.

    Poddasze wg projektu bylo nieuzytkowe, niemniej pow. poddasza byla wliczana
    do metrazu sprzedawanego mieszkania przez dewelopera. A tam nie bylo ani
    podlogi (jedynie docieplenie miedzy belkami) ani docieplenia polaci
    dachowych, ani obudowy poddasza z GK. Dobrze ze przynajmniej membrana
    paroprzepuszczalna byla (oczywiscie nieposklejana tasmami).

    A jakby bylo smieszniej to od tego placi sie podatek od nieruchomosci.
    Niemniej i tak to przerabiam na uzytkowe, wiec sie nie bede kopal z koniem.
    Taki dzisiaj jest standard deweloperski, hehe. Ale za to bylo tanio jak na
    10km od centrum Wrocka.

    Aha, w zakresie tego "stanu deweloperskiego" nie ma tez grzejnikow, pieca
    gazowego, parapetow, schodow na to poddasze.

    Jesli sprawa trafilaby do sadu to sad nakazalby co najwyzej naprawe usterki
    (nieistotnej) i po prostu deweloper musialby zrobic to co ja teraz chce
    zrobic, czyli dal jakies nakladki na belki zeby wyrownac poziom.

    Pzdr

  • 26. Data: 2022-04-21 12:59:51
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik miumiu a...@b...pl ...

> [...]
    > naprawe usterki (nieistotnej) i po prostu deweloper musialby
    > zrobic to co ja teraz chce zrobic, czyli dal jakies nakladki na

    Ciekawe pytanie: czy, skoro poddasze nie jest uzytkowe to krokwie musza
    byc wypoziomowane.
    Jezeli tak to ja bym zgłaszał. Zawsze mozesz zrobic we własnym zakresie
    a ich obciazyc kosztami materiałów i robocizny.

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "TPSA - to ludzka rzecz okradać"

  • 27. Data: 2022-04-21 14:29:22
    Od: a a <m...@g...com>

    On Thursday, 21 April 2022 at 13:00:04 UTC+2, Budzik wrote:
> [...]

    ==Poddasze wg projektu bylo nieuzytkowe, niemniej pow. poddasza byla wliczana
    do metrazu sprzedawanego mieszkania przez dewelopera

    To jakaś wierutna bzdura, niezgodna z prawem budowlanym.
    Gdy poddasze nieużytkowe, brak drabiny, to nie wl;icza się do metrażu sprzedawanego
    mieszkania

    Jak szeregowiec to jednak nie mieszkanie
    a poddasze to strych, ale skoro bez drabiny to nawet nie strych
    czyli powierzchn ia się nie liczy.

    Czyli zostałeś po prostu naciólany

    bo takie same szeregowce bez drabiny oglądalem i sprzedawali powierzchnię tylko
    użytkową za m2

    Czyli przeplaciłeś 100%

    Równie dobrze mogli sprzedać dach, jako element rekreacyjny do ćwiczeń wspinaczkowych

  • 28. Data: 2022-04-21 22:12:23
    Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>

> [...]
    > uginala. I tu te dokrecone deski beda przeszkadzac.
    >
    > Poki co pomysl mam zeby nakupic desek i sklejek o roznej grubosci i je

    możesz spróbować użyć płyty pod panele typu steico. ona ma zajebistą
    wytrzymałość na ściskanie. nie taką jak drewno, ale chyba wystarczy.
    Jeszcze jedna uwaga. osb jest stosunkowo drogie. może się okazać, ze
    osb+cokolwiek, będzie droższe niż deski podłogowe. a dla desek 80cm to pikuś
    ToMasz

    Ps. a jak chcesz to miec zrobione na bogato, to wyrównaj te legary, i
    jak przekładkę połóż gumę, 2cm grubą, taką jak się stosuje na place
    zabaw. Wiem ze w Zabrzu produkowali i mnie dali odpad za grosze

  • 29. Data: 2022-04-21 22:47:51
    Od: a a <m...@g...com>

    On Thursday, 21 April 2022 at 22:12:28 UTC+2, ToMasz wrote:

> [...]
    > jak przekładkę połóż gumę, 2cm grubą, taką jak się stosuje na place
    > zabaw. Wiem ze w Zabrzu produkowali i mnie dali odpad za grosze
    guma w domu pod podłogę to gwarancja raka
    Guma emituje węglowodory aromatyczne kancerogenne, czyli rakotwórcze
    Będą wdychane przez cały czas życia i wywolaja alergie, kaszel i zmiany w płucach

    Czyli syf, jakiego świat nie znał

    On kupił szeregowiec bez strychu użytkowego i to problem prawny\
    bo nie wiadomo dlaczego zapłacił podwójnie za powierzchnie użytkową której nie ma,
    nie było i nie będzie,
    bo strop nie został obliczony jako użytkowy, czyli będzie się zapadał.
    \

    Przed laty chciałem kupić taki szeregowiec, ale powierzchnia była liczona tylko dla
    parteru, a poddasze było gratis.

    Tam była równa deskowana podłoga i byla drabina, przerabiana na drewniane schody.

    I wchodziło się z przedpokoju, ale ale schody drewniane były strome jak drabina, bo
    korytarz nie był wielki

    Jak wszedłem na górę i zbliżyłem się do tylnej ściany to zostałem ostrzezony, że tam
    jest pustka w dół, zaklejona folią, bo dwuspadowy dach był wysunięty poza obrys
    parteru

    A to poddasze pelniło funkcję strychu dla dachu dwuspadowego
    ale gmina tego nigdy nie oferowała jako partner + piętro mieszkalne, bo poddasze to
    nie pietro.

    Nie wiem dlaczego on taki niekumaty i przeplacil 100%, bo poddasze niemieszkalne i
    nieobciązalne, co latwo obliczyć z rozstawu i przekroju belek.
    \
    Nic z tym nie zrobi bez budowlańca i projektanta na miejscu

    A skoro to ma zaledwie 2 lata
    to tylko do sądu, aby zwrócili 50% ceny szeregowca
    póki developer jeszcze nie zbankrutował
    i niech komornik sądowy zablokuje konto developera na poczet roszczeń odszkodowawczyc

    Nawet jak wyrwie tylko 30% cena zakupu tej ruiny
    to sprzeda i kupi coś pietrowego, zaprojektowanego i bezpiecznego
    a pozbędzie sie kłopotu.

    Kupi to budowlaniec, sam wykona wszystkie roboty, obliczy
    \i nigdy mu się strop na głowę nie zawali.

    Jak belki stropowe co 80 cm to znaczy że poddasze jest nieobciążalne,
    żadne tam meble, żaden pobyt kilku osób bo się zawali

    A jak lubi problemy to niech gumą obije, zaleje, ale nie zapomni dodac kitu.

  • 30. Data: 2022-04-22 07:47:36
    Od: "miumiu" <a...@b...pl>

> [...]
    > przekładkę połóż gumę, 2cm grubą, taką jak się stosuje na place zabaw.
    > Wiem ze w Zabrzu produkowali i mnie dali odpad za grosze

    Sprawdze to steico. Generalnie i tak mialem zamiar na te podkladki dawac
    jeszcze 3mm podkladke akustyczna tak jak pod profile GK.

    Tez sie zastanawialem nad podkladkami gumowymi, ale jak patrzylem na allegro
    to rzeczywiscie jest to wersja "na bogato". Ale jeszcze poszukam. Bo
    musialbym i tak miec taki pasy o roznych grubosciach od 2 do 20mm

    Z tymi OSB to musztarda po obiedzie bo juz je mam i na szczescie kupilem 2
    lata temu gdy byly 3x tansze :)))

    Pzdr