  • 31. Data: 2013-09-01 21:25:21
    Temat: Re: Pompa Ciepła - Dobór urządzenia, Dobór dolnego źródła
    Od: "Budyń" <b...@r...pl>

    news:e3cca4de-f1f9-4d6a-a304-8c970cf3dbb2@googlegrou
    ps.com...
    >To slabe te sworznie jakies miales!! Glina to jest pikus - by Ci przyszlo

    miałem jakie miałem - robiłem nimi lata a na tej robocie wymiękły. Na szybko
    dorabiałem u tokarza - jak były z miękkiej stali to się przeciągały jak
    plastelinowe, jak z twardej to pękały - gniazda się zowalowały - to masakra
    była :-) Więc jak ktos mi mówi ze w glinie łatwo to ja odpowiadam: cena x5
    :-)))
    Ale to jakos było tuż przed szytem hossy i koparka w stanie zamasakrowanym
    sprzedała sie drożej niż ją kupiłem....

    b.

  • 32. Data: 2013-09-01 21:41:12
    Od: Albercik <n...@g...pl>

    W dniu 01.09.2013 11:52, Konrad W. pisze:
    > Pociągnę dalej temat DZ.

    a ja się doczepię...

    piasek do 1,8m
    poniżej 1,8m mam glinę
    woda w zimie 1m ppt dochodzi do 0,5mppt

    chciałbym zrobić kolektor spiralny

    na jakiej głębokości najlepiej?
    -te "książkowe" 1,2..1,3m ppt
    -położyć na glinie, czyli jakieś 1,7m - będzie wtedy cały czas w wodzie
    -zakopać w glinie jako lepszym przewodniku, czyli jakieś 2m ppt

    i drugie pytanie:
    czy do roboty brać zwykłą koparko ładowarkę, czy może koparkę obrotową z
    łyżką o szerokości odpowiedniej do kolektora spiralnego?
    koparko ładowarka ~90zł/rh
    obrotowa 120..130zł/rh - mam racje że obrotowa się zdecydowanie szybciej
    uwinie?

  • 33. Data: 2013-09-02 08:40:39
    Od: Adam <a...@g...com>

    W dniu niedziela, 1 września 2013 21:25:21 UTC+2 użytkownik Budyń napisał:

> [...]
    > była :-) Więc jak ktos mi mówi ze w glinie łatwo to ja odpowiadam: cena x5

    No to prawdopodobnie wszystkiemu winne byly slabe tuleje, jak jest nawet
    minimalny luz to ze sworzniem potem sie moga dziac cuda. Ja mam na miejscu
    takiego dziadka - magika, z zewnatrz bys na jego dom spojrzal to rudera,
    a w srodku ma sprzetu za pareset tys pln slusarskiego :-) Dziadek kazda
    tuleje i sworzen dorabia z innego, wlasciwego do zastosowania materialu
    z tolerancja do setnej milimetra - normalnie robi lepiej niz oryginaly
    JCB :-)

    > Ale to jakos było tuż przed szytem hossy i koparka w stanie zamasakrowanym
    > sprzedała sie drożej niż ją kupiłem....

    He he :-)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 34. Data: 2013-09-02 08:45:03
    Od: Adam <a...@g...com>

    W dniu niedziela, 1 września 2013 21:41:12 UTC+2 użytkownik Albercik napisał:

    > piasek do 1,8m

    Slabooo!

    > poniżej 1,8m mam glinę

    Tu juz bardzo dobrze :-)

    > woda w zimie 1m ppt dochodzi do 0,5mppt

    Jeszcze lepiej ;)

    > chciałbym zrobić kolektor spiralny

    Badziewie :) Rob normalny, szczegolnie ze masz tam troche piasku - to moze
    byc b. ryzykowne. Robilbym na glebokosci 20cm zeby rura byla przynajmniej
    te 20cm przykryta glina, a nawet glebiej jak kopara wyrobi :) Grunt bedzie
    sie doskonale regenerowal skoro jest tam piasek (latwo bedzie wnikac woda
    opadowa w kierunku tej gliny a to glownie deszczem sie grunt regeneruje) no
    i tak wysoko wody gruntowe. No niby moznaby zaryzykowac ze te wody gruntowe
    sa wysoko i one powinny regenerowac grunt ale co bedzie jak za 5 lat wybuduja
    Ci 5km dalej autostrade i woda opadnie o pare metrow? :-) U nas tak bylo
    przy budowie A1 - ludziom wszystkie studnie powysychaly ;)

> [...]
    > koparko ładowarka ~90zł/rh
    > obrotowa 120..130zł/rh - mam racje że obrotowa się zdecydowanie szybciej

    Czy ja wiem czy szybciej - to jest kopanie dlugich rowow - zwykla koparko
    ladowarka z lyzka na szerokosc ~80-90cm i ja bym normalnie prosty kolektor
    ukladal. Niestety masz piasek wiec bedzie trzeba wybrac 2 x wiecej materialu
    niz przy glinie, bo ten bedzie sie obsypywal ;( A 2 x wiecej materialu =
    2 x wiecej kopania :-)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 35. Data: 2013-09-02 08:46:50
    Od: Adam <a...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 2 września 2013 08:45:03 UTC+2 użytkownik Adam napisał:

    > byc b. ryzykowne. Robilbym na glebokosci 20cm zeby rura byla przynajmniej

    Znaczy 2m ;)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 36. Data: 2013-09-02 08:55:54
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 2 września 2013 08:46:50 UTC+2 użytkownik Adam napisał:
    > Znaczy 2m ;)
    Jas tam na koparkach się nie znam ale tak kombinuje czy nie prościej w tym przypadku
    byłoby wziać dużą spycharke(ruskiego DT np;) i te 1,5-2m gruntu zepchnąć na boki,
    połozyć DZ i z powrotem teren równać. Warunek oczywiście że miejsce na bokach jest.
    Ale to takie moje przemyślenia bo w sumie koparką nigdy nie pracowałem i nie wiem co
    jest prostsze- kopanie kilkaset metrów rowów czy własnie zepchnięcie tego na boki i
    później wyrownanie.

  • 37. Data: 2013-09-02 09:48:51
    Od: Albercik <n...@g...pl>

    W dniu 02.09.2013 08:45, Adam pisze:

> [...]
    > Ci 5km dalej autostrade i woda opadnie o pare metrow? :-) U nas tak bylo
    > przy budowie A1 - ludziom wszystkie studnie powysychaly ;)
    mieszkam nieopodal Ciebie (Rybnik) więc i wszystkie autostrady są
    porobione, obwodnic też już raczej nie będzie nowych bo jakiś rok temu
    oddali nową. Jakieś 100m od planowanego DZ płynie mi strumyk, jego
    poziom odpowiada poziomowi wód gruntowych, tym strumykiem spływa woda
    opadowa z dużego obszaru.
    Nie ma szans aby się ten poziom wód gruntowych ruszył.

> [...]
    > niz przy glinie, bo ten bedzie sie obsypywal ;( A 2 x wiecej materialu =

    Jednak cały czas myślę o spiralnym, ale jeszcze ostatecznej decyzji nie
    podjąłem.
    W czwartek jakę na spotkanie z lokalnym producentem pomp ciepła, zobaczę
    co Oni powiedzą.

  • 38. Data: 2013-09-02 10:41:30
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    On Monday, September 2, 2013 9:48:51 AM UTC+2, Albercik wrote:
    > Jednak cały czas myślę o spiralnym, ale jeszcze ostatecznej decyzji nie
    > podjąłem.

    Ale co Ci da spiralny? Liczy się obszar z którego ssiesz ciepło, a nie długość rurki.
    Jak wpakujesz spiralny to wcale więcej z tej ziemi nie wyciągniesz :>

    L.

  • 39. Data: 2013-09-02 11:18:07
    Od: Adam <a...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 2 września 2013 08:55:54 UTC+2 użytkownik Kris napisał:

> [...]
    wiem co jest prostsze- kopanie kilkaset metrów rowów czy własnie zepchnięcie tego na

    Zdecydowanie glupi pomysl ;) Spycharka jest do rownania a nie do kopania :P
    Naruszasz mase gruntu - bedzie to potem dluzej i bardziej nierownomiernie
    osiadalo niz takie "precyzyjne" rowki :)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 40. Data: 2013-09-02 11:19:09
    Od: Adam <a...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 2 września 2013 09:48:51 UTC+2 użytkownik Albercik napisał:

    > W czwartek jakę na spotkanie z lokalnym producentem pomp ciepła, zobaczę
    > co Oni powiedzą.

    Z kim!? U nas ktos pompy produkuje?:)
    pozdr.

    --