  • 31. Data: 2021-01-26 18:06:57
    Temat: Re: Pompy ciepła
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    Czyli jak długo da się przeżyć w zamkniętej przestrzeni powiedzmy 10 m3 ?

    -----
    "Jarosław Sokołowski" wrote in message

  • 32. Data: 2021-01-26 22:56:02
    Od: Marcin N <m...@o...pl>

    W dniu 26.01.2021 o 18:06, ąćęłńóśźż pisze:
    > Czyli jak długo da się przeżyć w zamkniętej przestrzeni powiedzmy 10 m3 ?

    Szacuję, że kilka-kilkanaście godzin.

    Teoretyzujecie o tych wymianach powietrza... Żaden z Was nie ma w domu,
    żeby wiedzieć, jak jest w praktyce?

    To powiem:

    Przy 100 m3/h latem jest ok. Ale nawet 300 m3/h nie zastąpi otwierania
    okien.

    50 m3/h zimą - jest ok. Minimalnie gorzej po nocy w sypialni niż latem,
    ale NIEPORÓWNYWALNIE bardziej komfortowo niż w dużym mieszkaniu w bloku
    bez wentylacji mechanicznej.

    --
    MN

  • 33. Data: 2021-01-26 23:13:00
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Tue, 26 Jan 2021 22:56:02 +0100, Marcin N

    > Teoretyzujecie o tych wymianach powietrza... Żaden z Was nie ma w domu,
    > żeby wiedzieć, jak jest w praktyce?
    >
    > To powiem:

    Nadal nie napisałeś jakiej kubatury dotyczą dane
    -- a to jest kluczowe przy opisaniu wydatku.

    > Przy 100 m3/h latem jest ok. Ale nawet 300 m3/h nie zastąpi otwierania
    > okien.

    To jest empiryczne stwierdzenie czy naukowe?
    Bo skoro w zimie wystarcza 50 to czemu niby
    w lecie ma nie wystarczyć 100?

    > 50 m3/h zimą - jest ok. Minimalnie gorzej po nocy w sypialni niż latem

    Zresztą tutaj to potwierdzasz. To po co te otwierane okna?
    Żeby więcej ciepła wpuścić w mury i zatoczyć błędne koło?

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 34. Data: 2021-01-27 13:43:23
    Od: budynPL <b...@g...com>

    A powiedzcie mi: dla powietrznej pompy ciepła to wewnąrz budynku ile trzeba miejsca
    przeznaczyć
    na klamoty typu zbiornik CWU (jak duży dać?, rodzina 4-5osób). Czy bufor dla CO też
    się przydaje
    czy raczej pompa jedzie wprost w podłogówkę?
    Praca w jednej taryfie bo fotowoltaika w programie.

    b.

  • 35. Data: 2021-01-27 17:15:00
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    On 27.01.2021 13:43, budynPL wrote:
    > ile trzeba miejsca przeznaczyć
    > na klamoty typu zbiornik CWU (jak duży dać?, rodzina 4-5osób).

    Tyle samo ile przy każdym innym ogrzewaniu. A wymiary jednostki
    wewnętrznej podaje każdy producent.

    > Czy bufor dla CO też się przydaje
    > czy raczej pompa jedzie wprost w podłogówkę?

    Jak powietrzna to jakieś sprzęgło 30-50L dla szybkiego defrostu się przyda.

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz

  • 36. Data: 2021-01-28 20:42:54
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Wed, 27 Jan 2021 04:43:23 -0800 (PST), budynPL

    > A powiedzcie mi: dla powietrznej pompy ciepła to wewnąrz budynku ile trzeba
    > miejsca przeznaczyć na klamoty typu zbiornik CWU

    W porywach 2m2. Od biedy, jak wersja allinone to wystarczy 1m2. Jak
    monoblok, to tyle co zbiornik CWU (czyli 1m2 i jeszcze coś nad nim można
    powiesić, albo pod nim postawić).

    > (jak duży dać?, rodzina 4-5osób).

    250-300L trzeba do PC dać żeby w lato nie taktowała. Jeszcze większy przy
    mocnej gruntówce onoff. Ja mam zbiornik 300L z dwoma wężownicami, w sumie
    2,2m2 powierzchni wymiany i mi się po 15 minutach (w "lato") pompa o mocy
    10kW (tyle ma przy A0W35 -- a jak ją odpaliłem w październiku, to z gruntu
    waliło 16sC czyli mocy miała min. 14kW) przegrzewa (wypada 65sC na wyjściu
    wody, powrót ma 60, wtedy freon wali już na 70) i się musi odstawić. Ale to
    w mniejszym stopniu dotyczy PW, bo one są z falownikami praktycznie w 100%.

    > Czy bufor dla CO też się przydaje
    > czy raczej pompa jedzie wprost w podłogówkę?

    Są tacy co twierdzą że się przydaje do defrostu. Wg mnie te 2000 zł wydane
    na bufor nigdy się nie zwróci nawet jak pompa do defrostu będzie musiała
    grzałki używać.

    > Praca w jednej taryfie bo fotowoltaika w programie.

    Ale wiesz że jak nie masz pełnego pokrycia z PV (a im mniej pokrycia tym
    gorzje), to nie warto zmieniać taryfy? Przyszywana ciotka tak się udupiła,
    bo jej fachowcy od PV doradzili żeby zmieniła, choć jej kładłem do głowy że
    nie warto zmieniać taryfy przy ich zużyciu i mocy instalacji.

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 37. Data: 2021-01-28 22:46:50
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    W dniu 2021-01-28 o 20:42, Myjk pisze:

> [...]
    > bo jej fachowcy od PV doradzili żeby zmieniła, choć jej kładłem do głowy że
    > nie warto zmieniać taryfy przy ich zużyciu i mocy instalacji.

    Możesz coś więcej?
    --
    Janusz

  • 38. Data: 2021-01-29 13:04:46
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    On 28.01.2021 20:42, Myjk wrote:
    > Wg mnie te 2000 zł wydane
    > na bufor

    Tak ze 2x przesadziłeś.

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz

  • 39. Data: 2021-01-29 20:10:37
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Fri, 29 Jan 2021 13:04:46 +0100, Mateusz Bogusz

    > Tak ze 2x przesadziłeś.

    Ja się opieram na cenach serwowanych kowalskiemu. Ale nawet jeśli
    faktycznie gdzieś kosztuje 2x mniej, i wg pomiarów użytkowników
    statystycznie defrost zużywa 0.15kWh, to policz ile się to będzie zwracać
    przy 140 dniach kiedy defrost może zachodzić, (średnio) 8 defrostom
    dziennie (oczywiście w normalnych warunkach a nie gdzieś nad morzem albo
    jeziorem), gdzie kWh prądu kosztuje 0,47 zł. Jak ktoś ma beton, a nawet
    niech i będzie anhydryt, to tam jest tak ogromny bufor że dokładanie
    wodnego o tak mizernej pojemności mija się kompletnie z celem.

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 40. Data: 2021-01-30 11:22:20
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    On 29.01.2021 20:10, Myjk wrote:
> [...]
    > niech i będzie anhydryt, to tam jest tak ogromny bufor że dokładanie
    > wodnego o tak mizernej pojemności mija się kompletnie z celem.

    Jakby moim założeniem było przeżyć jak najtaniej, to bym nie budował domu.

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz