  • 51. Data: 2010-05-20 18:59:07
    Temat: Re: Powódź
    Od: "Maniek4" <s...@c...chrl>

    Użytkownik "Tornad" <t...@h...com> napisał w wiadomości

    > dobrze zaawansowane i sie sprawdza. I stety czy nie ale w latach "komuny"
    > tej "wrednej" oczywiscie, pare zapor i zbiornikow retencyjnych zbudowano.
    > Obecnie, za czasow najlepszego w dziejach ustroju demokracji
    > nomenklaturowej o
    > ile wiem, w tym zakresie nie zrobiono nic. Mamy za to najwieksze w
    > dziejach
    > dlugi...

    Poki rozmowa nie o mojej dzialce to grzecznie slucham, ale pozwol, ze tym
    razem cos podpowiem.
    Dlug publiczny dla porownania odnosi sie do PKB i PNB a nie porownuje
    nominalnie bo to najzwyczajniej nie ma sensu pamietajac o denominacji w
    miedzy czasie. A skoro tak to kwestie katastroficznego dlugu nie wygladaja
    juz tak krytycznie.
    Sprawa druga, nie budowano miedzy innymi dla tego, ze za Gierka przejadlo
    sie wieksza czesc majatku krajowego dzieki tworczym przepisom dotyczacych
    rachunkowosci i ukrytej inflacji zzerajacej ten majatek. To tak gwoli
    scislosci.

    Pozdro.. TK

  • 52. Data: 2010-05-21 14:50:45
    Od: robercik-us <r...@p...onet.pl>

    http://wiadomosci.onet.pl/2173757,11,krytyczna_ekspe
    rtyza_ws_powodzi,item.html

  • 53. Data: 2010-05-21 19:59:10
    Od: "kiki" <k...@k...net>

    "robercik-us" <r...@p...onet.pl> wrote in message
    > http://wiadomosci.onet.pl/2173757,11,krytyczna_ekspe
    rtyza_ws_powodzi,item.html

    No mówiłem od razu :-) Sami sa sobie winni. Szczególnie dzisiaj to widac.
    Nieodpowiedzialność, budowa w depresjach, zaraz za wałami, postawa
    roszczeniowa ludzi w stylu "gdzie są słuzby". Czemu sami nie zrobią funduszu
    na wały?

  • 54. Data: 2010-05-21 20:14:07
    Od: Kudlaty <p...@g...com>

    On 21 Maj, 21:59, "kiki" <k...@k...net> wrote:
> [...]
    > Nieodpowiedzialność, budowa w depresjach, zaraz za wałami, postawa
    > roszczeniowa ludzi w stylu "gdzie są słuzby". Czemu sami nie zrobią funduszu

    KIKI troche przychamuj,
    obywatel nie musi sie znac na wszystkim od tego sa plany miejscowe i
    urzednicy oplacani z naszych podatkow aby przyjmowali wnioski i
    wydawali pozwolenia na budowe. Jesli urzednik zezwolil na budowe to
    jest odpowiedzialny za nastepstwa tego czynu.
    W obowiazku panstwa jest zapewnianie bezpieczenstwa obywateli a
    obywatel przez to placi podatek. W definicji bezpieczenstwo mozemy
    zapisac rozne jego formy, militarna, finansowa, zdrowotna etc.
    Zstad tez na budowe wymagane jest pozwolenia. Jesli urzedas wydal je w
    terenie zalewowym to automatycznie w takim przypadku powinien oddac
    kase za bledna decyzje. Aby tego nie robic wybudowano waly
    przeciwpowodziowe i w zasranym obowiazkiem samozadow jest te waly
    konserwowac. Inna kwestia jest to ze samorzady nie maja kosy bo sam
    sposob rozdzielania kasy jest do dupy. System przeplywu srodkow
    powienien byc z dolu do gory a w grajdole jest odwrotnie. Dlatego mamy
    tak jak mamy.
    Wniosek ktory sie nasowa sam, trzeba decydowac przez urne jak bedzie.
    Jest jak jest bo narod taka dal legitymacje swoim przedstwicielom.
    Dlatego uwarzam glupi narod=glupi rzad.

    Swoja drogo odsylam do lektury o przyczynach ostatnich wydarzen.
    http://nik.gov.pl/news.php?cod=2640
    http://nik.gov.pl/docs/inform/100323_ochrona_przeciw
    powodziowa.pdf

  • 55. Data: 2010-05-21 23:13:07
    Od: "kiki" <k...@k...net>

    "Kudlaty" <p...@g...com> wrote in message
    e.googlegroups.com...

> [...]

    Co ty wygadujesz. Przecież koszty są tak wysokie, że ich nie pokryjesz z
    podatku nawet gdyby wynosił 50%. Przecież rolnicy i duchowni nie płacą w
    ogóle podatków i ubezpieczenia :-)
    Od bezpieczeństwa to jest ubezpieczenie. Urzędas daje ci pozwolenie na
    budowę zgodną z normami budowlanymi. Nie obchodzi go co robisz na własnej
    ziemi. I bardzo dobrze. Jeszcze by brakowało żeby decydowali :-)
    Spełniasz wymogi techniczne to od tej chwili twoja sprawa.
    Mieszkańcy mają sołtysa i od niego się zaczyna. Jak się chce tam mieszkać to
    niech sami zakasają rękawy i stawią się z łopatą co niedzielę na budowanie
    wałów albo niech się pukną w głowę.

  • 56. Data: 2010-05-22 13:50:02
    Od: "Maniek4" <s...@c...chrl>

    Użytkownik "kiki" <k...@k...net> napisał w wiadomości

    > Co ty wygadujesz. Przecież koszty są tak wysokie, że ich nie pokryjesz z
    > podatku nawet gdyby wynosił 50%. Przecież rolnicy i duchowni nie płacą w
    > ogóle podatków i ubezpieczenia :-)

    Oj Kiki Kiki...

    > Od bezpieczeństwa to jest ubezpieczenie.

    I zobaczymy jakim wynikiem PZU zakonczy rok po powodzi. W miedzy czasie
    oglosi upadlosc i tyle z Twojego ubezpieczenia. Wszystko jest obarczone
    ryzykiem, ubezpieczenia tez.

    > Urzędas daje ci pozwolenie na budowę zgodną z normami budowlanymi. Nie
    > obchodzi go co robisz na własnej ziemi. I bardzo dobrze. Jeszcze by
    > brakowało żeby decydowali :-)

    Przeciez decyduja.
    Nie brak jest regionow, gdzie nawet kolor dachu ustalaja. Skoro moga robic
    takie durnoty to czemu nie wyjac obszaru poza budowlany? Przeciez pelno
    takich terenow. Co oznacza obszar rolny i problemy z odrolnieniem? A
    przemyslowe dzielnice miast, gdzie nikt pozwolenia na zamieszkanie nie
    dostanie czy w ogole budowe domu mieszkalnego? Takie rzeczy sie robi, nie
    pisz, ze mozesz zawsze budowac gdzie chcesz aby na swoim.

    > Spełniasz wymogi techniczne to od tej chwili twoja sprawa.

    Nie prawda, wymogi techniczne nie wystarcza, potrzebny plan zagospodarowania
    przestrzennego chociazby.

    Pozdro.. TK

  • 57. Data: 2010-05-22 17:47:30
    Od: "kiki" <k...@k...net>

    "Maniek4" <s...@c...chrl> wrote in message

    > Użytkownik "kiki" <k...@k...net> napisał w wiadomości

    > Oj Kiki Kiki...

    No a co ? 10 milionów obywateli tego kraju nie płaci zusu ani podatków,
    państwo jeszcze dofinansowuje kościół.
    Z czego więc mają być pieniądze na wały przeciwpowodziowe dla mieszkańców
    wsi pytam?
    Przecież trzeba im płacić za leczenie i emerytury.
    Najlepsi pracują za granicą i budują imperium królowej Elżbiety, Ze 2-3
    miliony obywateli.
    Firmy? Tutaj są tylko montownie, a nie fabryki.

  • 58. Data: 2010-05-22 17:49:30
    Od: "kiki" <k...@k...net>

    "Maniek4" <s...@c...chrl> wrote in message

    > Nie prawda, wymogi techniczne nie wystarcza, potrzebny plan
    > zagospodarowania

    Ja sie zgodzę, że na Kozanowie po roku 1997 powinien być kategoryczny zakaz
    budowy czegokolwiek. Włącz TV i zobacz co sie dzieje. Całe nowe osiedla
    postawili.

  • 59. Data: 2010-05-22 19:44:30
    Od: "kiki" <k...@k...net>

    "Maniek4" <s...@c...chrl> wrote in message
    http://wiadomosci.onet.pl/2174171,11,jesli_powstawal
    y_nowe_bloki_po_1997_roku__to_czyste_szalenstwo,item
    .html

  • 60. Data: 2010-05-22 22:57:20
    Od: "Maniek4" <s...@c...chrl>

    > No a co ? 10 milionów obywateli tego kraju nie płaci zusu ani podatków,
    > państwo jeszcze dofinansowuje kościół.

    I to wszystko rolnicy? :-)

    > Z czego więc mają być pieniądze na wały przeciwpowodziowe dla mieszkańców
    > wsi pytam?

    Spraw sobie 5 ha gospodarstwo, jedna kurke i kogucika jakich chyba u nas
    najwiecej. Jezdzij na pole trzydziestoletnim Ursusem C-330 i pomysl z czego
    masz placic ten podatek...

    > Przecież trzeba im płacić za leczenie i emerytury.

    A no...

    > Najlepsi pracują za granicą i budują imperium królowej Elżbiety, Ze 2-3
    > miliony obywateli.

    Najgorsi z tendencjami mobilnymi pracuja u Elzbiety. Najlepsi nie musza
    pracowac u Elzbiety bo maja wystarczajaco prac na miejscu. Na glazurnika
    czekalem od lutego i przyjezdza co ktorys dzien w tzw. miedzy czasie. Do
    Norwegi wyjezdzal na umowione roboty a nie szukac szczescia. Bierze duzo,
    ale ja sie nie targuje, nie musze nic sprawdzac ani pilnowac.

    > Firmy? Tutaj są tylko montownie, a nie fabryki.

    No ale co ja mam Ci odpowiedziec? Nie moja wina, ze zaklady BMW w latach 90
    zatrudnialy 20 000 pracownikow a FSO ponad 100 000.

    Pozdro.. TK