  • Data: 2019-01-07 14:46:03
    Temat: Re: Prąd nie zdrożeje
    Od: Bolko <s...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu poniedziałek, 7 stycznia 2019 11:24:56 UTC+1 użytkownik quent napisał:

    > Jacek pisał o braku podwyżki w roku wyborczym dla elektoratu, który
    > *decyduje* w wyborach.
    > To co Ty uważasz nie ma większego znaczenia. Choćbyś był po Oxfordzie,
    > przyjdzie dwóch półgłówków i Cię przegłosuje.

    To że ktoś oksford skończył. Tzn tylko że skończył taką szkołę.
    Akurat w systemie angielskim jest coś takiego jak reprezentacja wirtualna
    (czy jakoś tak). Generalne chodzi o to że górnicy wyb wybierają
    Cie na posła żebyś bronił ich interesów.
    Zostajesz posłem jedziesz do Londynu i wg angielskiego systemu parlamentarnego nie
    musisz pamiętać o tych górnikach.

    I a propo większości w demokracji.
    Myślisz że taki Chingis Han czy Stalin albo Juliusz Cezar nie musieli
    się z nikim liczyć?
    Wg mnie jedyną różnicą miedzy demokracją a pozostałymi systemami
    jest taka że jak jesteś w opozycji w demokracji
    to masz (duże) szanse przeżyć.
    W innych systemach po prostu wycina się opozycje i tyle.