  • Data: 2017-11-14 22:30:46
    Temat: Re: Projekt POŚ
    Od: QUATTRO <q...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 17-11-13 o 21:20, uciu pisze:
    > Czesc taka sytuaCja...
    >
    > Mam projekt domu z bezodpływowym zbiornikiem na nieczystości ciekłe wg pracowni xxx
    >
    > Udało mi sie uzyskać zgodę w urzędzie by zamiast szamba zrobić POŚ.
    >
    > Tylko musze mieć na nią projekt
    >
    > I zaczęły się schody....
    >
    > Dzwonie do firmy gdzie kupiłem projekt ze potrzebuje projekt oczyszczalni...a oni
    na to że to u nich kosztuje 1500zł....

    > Dzwonie do jakiejś inne firmy handlującej POŚ i oni chcą 400 ale musze mieć pisemną
    zgode autora projektu...

    > Inna firma chce 550 i zgody nie chce...
    >
    > Czy taka zgoda potem jest do czegoś potrzebna?
    > Czy przy odbiorze domu będą ją ode mnie wymagać?
    > Raczej mi jej za darmo nie wydadzą a płacić u nich za 2 kartki projektu 1500zł nie
    bardzo mi się widzi....

    > Zmieniał ktoś tu szambo na oczyszczalnię?
    > Ma ktoś doświadczenie w tej kwestii???
    >
    > uciu

    Radziłbym Ci dobrze sprawdzić po pierwsze primo: 1. czy w twojej
    lokalizacji obowiązuje obszar infrastruktury, jeżeli taki obszar został
    uchwalony to sprawdź na załączniku - mapce czy znajduje się twoja
    posesja w powyższym, to bardzo istotne ze względów formalnych i
    zlekceważenie tego może ci przynieść masę problemów prawnych i wysokich,
    faszystowskich wręcz kar, upierdliwych/nękających inspekcji, pobierania
    próbek itp szaleństw które nas powszechnie zaczynają otaczać: lektura
    poważna, USTAWA z dnia 18 lipca 2001 r. Prawo wodne,
    z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach,
    Rozporządzenie z dnia 16 grudnia 2014r.poz. 1800 ROZPORZĄDZENIE MINISTRA
    ŚRODOWISKA z dnia 18 listopada 2014r. w sprawie warunków, jakie należy
    spełnić przy wprowadzeniu ścieków do wód lub do ziemi, oraz w sprawie
    substancji szczególnie szkodliwych dra środowiska wodnego
    po drugie primo zobacz sobie jakie są wymagania dla poszczególnych
    obszarów, mianowicie aglomeracji i poza nią, będziesz ze swoim
    zbiornikiem szczelnym bądź przydomową oczyszczalnią tkwił w rejestrze
    gminy, która to ma obowiązek sporządzić i prowadzić, będziesz na te
    okoliczności wzywany do wylegitymowania się odpowiednimi
    zaświadczeniami, certyfikatami a nawet próbkami badań ścieków na wylocie
    ! (aglomeracja), poczytaj sobie jakie mogą Ci wrzepić kary, w jakim
    trybie, jak wyekzekwować (komornik) lektura spora
    po trzecie primo, wydaje się że jeżeli mieszkasz na zadupiu, gmina nie
    będzie planowała przepuścić w pobliży twojej działki sieci kanalizacji,
    włączyć do obszaru infrastruktury to czekać cię będzie w miarę lajtowe
    życie pod warunkiem posiadania dokumentacji dla swej przydomowej
    oczyszczalni plus okazania umowy na wywóz osadów z powyższej, póki co
    nie musisz legitymować się pozytywnymi wynikami badań ścieków (chyba, że
    znowu cuś parlamentarzystom odbije i wprowadzą następną ustawę
    działającą wstecz, która Ci narzuci/dorzuci nowe obowiązki i nowe
    opłaty, lobbystów zaś ci u nas nie brakuje, na miejscu i za granicą
    po czwarte primo, miłej i uważnej lektury ustaw i rozporządzeń oraz
    owocnych konsultacji w/w z twoim zamierzeniem, mówię to poważnie :)