  • 11. Data: 2015-06-14 00:50:49
    Temat: Re: Promocja - urwał nać
    Od: Ikselka <i...@g...pl>

    Dnia Sat, 13 Jun 2015 20:27:31 +0200, Qrczak napisał(a):

    > Dnia 2015-06-13 17:04, obywatel FEniks uprzejmie donosi:

    > Ale wiara, że wzrost pofałdowań wpływa na wagę masy pofałdowanej -
    > bezcenne zawsze.

    Co ja na to poradzę, że wierzysz w takie bzdury? - ja wierzę, że waga mózgu
    ludzkiego DODATNIO KORELUJE z pofałdowaniem. Czaisz?

    --
    XL
    Tak zginęli: https://www.youtube.com/watch?v=kAMyBI_x2Xs

  • 12. Data: 2015-06-14 11:28:57
    Od: FEniks <x...@p...fm>

    W dniu 2015-06-13 o 20:27, Qrczak pisze:
    > Dnia 2015-06-13 17:04, obywatel FEniks uprzejmie donosi:

    > Ale wiara, że wzrost pofałdowań wpływa na wagę masy pofałdowanej -
    > bezcenne zawsze.

    No i już wiadomo, dlaczego żaden koń nie wziął kredytu we frankach - te
    to mają łeb!

    Ewa

  • 13. Data: 2015-06-14 14:35:15
    Od: "Dirko" <j...@w...pl>

    > No i już wiadomo, dlaczego żaden koń nie wziął kredytu we frankach - te to
    > mają łeb!

    Hejka. Dawniej mawiało się: "łeb jak sklep a w nim puste półki".
    Pozdrawiam reminiscencyjnie Ja...cki

  • 14. Data: 2015-06-14 14:37:51
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pani Ewa napisała:

    > No i już wiadomo, dlaczego żaden koń nie wziął kredytu we frankach
    > - te to mają łeb!

    Konie zawsze takie były -- tanio kupić, drożej sprzedać.

    Jarek

    --
    Proszę pana, siedzę sobie, proszę pana, w kinie, pan rozumie, i tak
    patrzę, siedzę se w kinie, proszę pana, normalnie, patrzę, patrzę

  • 15. Data: 2015-06-14 15:15:15
    Od: "Dirko" <j...@w...pl>

    Ech, ty psie o diablej twarzy,
    nie poganiaj moich koni,
    daj mi chwilę, by pomarzyć,
    dorzuć drugą, żeby zmądrzeć.

    Dajcie pożyć konie, dajcie,
    dajcie dożyć konie,

  • 16. Data: 2015-06-20 17:04:45
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "Dirko" <j...@w...pl> wrote in message
    > Użytkownik "Jacek" <k...@a...com> napisał w wiadomości

    > Hejka. Ziemia kwiatowa czy podłoże do kwiatów to tylko nazwy zawartości
    > worka niespodzianki proponowanego nam w marketach. Aby zawartość worka
    > wykorzystać prawidłowo (w moim przypadku jako podłoże do rozsady warzyw)
    > należy pomieszać je z żwirem przesianym (np.przy pomocy rzeszota) w
    > stosunku objętościowym 5:1. Ponadto trzeba później pamiętać o podlewaniu
    > roślinek zalecanym roztworem płynnego nawozu wieloskładnikowego.

    Żwirem??? A jaka myśl piękna temu przyświeca?

  • 17. Data: 2015-06-20 17:07:31
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "Jacek" <k...@a...com> wrote in message
    > Teraz w czasie upałów "chwalę" bardzo ziemię kwiatową promocyjną po
    > 9,99 zł za worek. Nie wiem, z czego ją zrobili, ale nie posiada prawie
    > zdolności wchłaniania wody. Pelargonie muszę podlewać 4 x dziennie.

    Ja kupiłem worek ziemi i też zauważam, że nowa porcja w nowej
    donicy też ma problemy z nawilżaniem się, ale po kilku dniach
    biologia bierze górę i ziemia zaczyna się zachowywać normalnie.
    Również w kwestii nasączania wodą.

    Zaleta takiej ziemi z worka duża to że nie ma chwastów bo ziemia
    jest bez "biologicznej" zawartości. To pewnie jest również jej wadą,
    choć nie wiem czy ktoś ma hodowlę dżdżownic w doniczkach :-)

  • 18. Data: 2015-06-20 21:21:00
    Od: "Dirko" <j...@w...pl>

    > Żwirem??? A jaka myśl piękna temu przyświeca?

    Hejka. Myśl, której realnym rezultatem będzie zwiększenie gęstości
    podłoża, zmniejszenia jego porowatości a w rezultacie poprawa zdolności
    podłoża (tej ziemi kwiatowej z marketu) do zatrzymywania wody nazywanym
    fachowo retencją glebową lub pojemnością wodną gleby. Ponadto polepszenie
    właściwości sorbcyjnych.
    Pozdrawiam gleboznawczo Ja...cki

  • 19. Data: 2015-06-20 21:57:02
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Dirko napisał:

> [...]
    > podłoża (tej ziemi kwiatowej z marketu) do zatrzymywania wody nazywanym
    > fachowo retencją glebową lub pojemnością wodną gleby. Ponadto polepszenie

    A gdybyż tak zwiększyć gęstość podłoża jeszcze bardziej, minimalizując jego
    porowatość do granic możliwości, a to przez zastąpienie ziemi z marketu
    litą kostką z bazaltu, to jakże by wtedy w ujęciu gleboznawczym wyglądała
    retencja glebowa, potocznie zwana zdolnością do zatrzymywania wody? Jaki
    też wpływ to by to miało na właściwości sorbcyjne?

    Jarek

    --
    Im grubszy tort tym głębiej odcisnąć trzeba twarz.
    Im zimniej tym cieplejsza jest na żwirowni woda.

  • 20. Data: 2015-06-20 22:09:07
    Od: Ikselka <i...@g...pl>

    Dnia Sat, 20 Jun 2015 21:21:00 +0200, Dirko napisał(a):

> [...]
    > podłoża (tej ziemi kwiatowej z marketu) do zatrzymywania wody nazywanym
    > fachowo retencją glebową lub pojemnością wodną gleby.

    Bzdury wierutne - żwir (poza zwiększeniem "gęstości") akurat da coś zupełne
    przeciwnego. Dla celów, jakie wymieniłeś, stosuje się dodatek gliny lub po
    prostu ilastej gleby.
    --
    XL
    http://www.taniaksiazka.pl/pulapka-gender-karly-kont