  • 1. Data: 2009-12-11 22:24:29
    Temat: Prośba o opinie - projekt Zx10
    Od: "Pioter" <t...@w...pl>

    Witam Grupowiczów,

    Chciałbym Was prosić o opinię dotyczącą projektu "gotowca" o tajemniczej
    nazwie Zx10 :) Nie chcąc iść z prądem domów z poddaszem użytkowym
    zdecydowałem siena dwie pełne kondygnacje. Nie wiem czy to dobrze czy też
    źle ale jakoś nie leżą mi skosy w pokojach.

    W poniższym linku detale

    http://www.z500.pl/projekt/z2010.html

    Chodzi mi o ocenę funkcjonalności tego domu. Może są jakieś pułapki, których
    moje niewprawne oko nie dostrzegło? Wydaje mi się, że projekt nie ma
    istotnych wad ale ... właśnie zawsze są jakieś "ale"

    To co konkretnie mnie interesuje to:

    - czy widzicie tu jakieś "miny" finansowe, przez które koszt budowy i/lub
    późniejszego utrzymania domu wzrośnie niebotycznie?

    - czy widzicie tu jakieś "miny" technologiczne, przez które po wybudowaniu
    będę miał wiecznie problem (np zaciekająca gdzieś woda)?

    - czy widzicie inne "miny", z których sobie nawet nie zdaję sprawy ;)

    Z góry dziękuję za opinie.

    Pozdrawiam,
    Piotr

  • 2. Data: 2009-12-11 23:04:18
    Temat: Re: Prośba o opinie - projekt Zx10
    Od: "Jacek \"Plumpi\"" <p...@w...pl>

    Użytkownik "Pioter" <t...@w...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > będę miał wiecznie problem (np zaciekająca gdzieś woda)?
    >
    > - czy widzicie inne "miny", z których sobie nawet nie zdaję sprawy ;)

    Nie zdajesz sobie sprawy, ze ten budynek jest szkaradny i niezgodny z
    ogólnie przyjętymi zasadami proporcji ogromnego dachu zakrywającego drzwi i
    okna. Budując taki PRL-owski klocek, niezgodny z obecnie przyjętymi
    proporcjami pozbywasz się najwspanialszej rzeczy jaką jest widok z okna na
    gwieździste niebo, a zarazem możliwość korzystania z bezpiecznego okna,
    przez które nie wypadniesz, bo nie będziesz nawet miał szansy się wychylić
    przez to okno. Ponadto pozbywasz się najwspanialszej rzeczy jaką jest
    nawilżanie powietrza przeciekającą wodą przez okno dachowe podczas deszczu.
    Poza tym jak będziesz się czuł w takim domu wiedząc, że nam on się nie
    podoba i chcemy, żebyś zrobił tak jak robvi większość.
    Jak możesz się tak wychylać i budować inaczej niż stanowcza ,większość ? ;D
    Oczywiście to tylko żart.
    Niedawno było dyskusja na temat domów z użytkowymi poddaszami
    "Tak mnie jakos naszlo - dylematy dachowe." , którego nawet byłem
    inicjatorem.
    Polecam lekturę tego tematu.

  • 3. Data: 2009-12-11 23:12:25
    Od: "rrr." <r...@r...or>

    Użytkownik Pioter napisał:
> [...]
    > będę miał wiecznie problem (np zaciekająca gdzieś woda)?
    >
    > - czy widzicie inne "miny", z których sobie nawet nie zdaję sprawy ;)

    Witaj
    aż się cieszę, że nie pasuje na moją działkę, bo zbudowałem inny, a ten
    mi się bardzo podoba :) Ale na serio to oczywiście musisz się przyłożyć
    do wykonania tarasu. Reszta ładnie przemyślana, oczywiście pytanie na
    ile osób dom, bez urazy, czy stać cię na jego zbudowanie, oraz jakie
    usytuowanie względem stron świata.

    pzdr.
    rafał

  • 4. Data: 2009-12-12 00:06:41
    Od: "Maniek4" <b...@w...pl>

    Użytkownik "Pioter" <t...@w...pl> napisał w wiadomości

    > Z góry dziękuję za opinie.

    Smieszny ten dom troche. Ja co prawda jestem swiadomym posiadaczem skosow i
    okien dachowych przez ktore mozna by wypasc i wcale nie przeciekaja, dla
    tego tez sobie bym tego nie budowal, ale na pierwszy rzut oka dom
    praktycznie ma same zalety. Brak plaskich dachow i zalegajacego sniegu na
    nich, pelnowymiarowe wszystkie pomieszczenia, bryla jest prosta i zwarta. Co
    prawda nie przegladalem rzutow, ale nie powinno byc zadnych min poza jedna
    rzecza na ktora trzeba zwrocic szczegolna uwage, a mianowicie taras. Poza
    powierzchnia technologicznie nie powinno byc jakos szczegolnie drogo.

    Pozdro.. TK

  • 5. Data: 2009-12-12 08:33:46
    Temat: Re: Pro?ba o opinie - projekt Zx10
    Od: "William Bonawentura" <n...@m...nie.pl>

    Jedyne nad czym bym sie zastanowil to przyslanianie swiatla w oknach pietra przez
    dach. Moze warto podwyzszyc scianke strychowa ? Inne potencjalne problemy to stromy i
    wysoki dach - sam pewnie na niego nigdy nie wejdziesz, nawet zeby przeczyscic komin.
    Wielka niedoróbka tego projektu jak dla mnie jest natomiast brak schodów na strych.
    Nie ma zadnych przeszkód by zrobic je nad schodami pietra ale po prostu ich nie ma w
    projekcie.... I strych, który jest idealnym magazynem i suszarnia bedzie
    niewykorzystany. No i ostatnia sprawa - na tak duzy dom musi byc cie po prostu stac.

  • 6. Data: 2009-12-12 10:41:16
    Od: Jakub Tarczewski <a...@g...pl>

    -budujesz sobie gigantyczny strych, na który nie bardzo jest jak
    wejść, i który nie bardzo da się wykorzystać w przyszłości
    -dość przerażająca jest 11 metrowa perspektywa wąskiego korytarza
    wejściowego zakończonego schodami; oznacza to zresztą dość spory nadmiar
    nieciekawej powierzchni komunikacyjnej.
    -co do reszty, jak rozumiem, uwagi natury estetycznej Cię nie
    interesują. Może i lepiej...

  • 7. Data: 2009-12-12 16:13:07
    Od: "montemax" <m...@l...pl>

    Witam.
    Weź też pod uwagę plan zagospodarowania. Czy będzie w nim zgoda na tego typu
    budynek. U mnie niestety jest przyzwolenie niestety tylko na parterowy
    budynek z poddaszem użytkowym.

  • 8. Data: 2009-12-12 16:31:05
    Od: "nacocito" <n...@c...to>

> [...]
    > będę miał wiecznie problem (np zaciekająca gdzieś woda)?
    >
    > - czy widzicie inne "miny", z których sobie nawet nie zdaję sprawy ;)

    Bryła budynku nowoczesna i wygląda elegancko, takiego tez wymaga
    wykończenia, co zwykle nie jest tanie. Projekt może się podobać.

    W budynku jest 14 par drzwi (z wejściowymi) + drzwi do spiżarni i jeśli
    kupisz średniej klasy drzwi z ościeżnicami, klamkami, zamkami i montażem to
    jest koszt około 30k

    Garaż jest w bryle budynku, więc pewnie przewidziany jest do ogrzewania,
    jeśli nie to pomieszczenia nad i przylegające muszą być dobrze izolowane
    termicznie. Jeśli ogrzewany to widzę pewne zagrożenie ze strony bramy
    garażowej. Długa 5.5m, to jest już bardzo dobry most termiczny a i sam koszt
    bramy z automatyką myślę ze będzie około 10k

    Taras na poziomie gruntu niezadaszony a więc brak cienia, ale i brak ochrony
    przed deszczem. Markiza nie wszystko załatwia.

    Taras na piętrze technologicznie trudny do wykonania a sądzę, że nie będzie
    wykorzystywany. Życie w domu toczy się wokół strefy dziennej a więc na
    parterze. Z gośćmi też nie pójdziesz na górę, bo nikt z drinkami nie będzie
    latał po schodach ;) sami też tam nie będziecie chodzić, bo łatwiej będzie
    wyjść na działkę. Wg mnie ten garaż to poważny minus tego projektu.

    __________ Information from ESET NOD32 Antivirus, version of virus signature database
    4681 (20091212) __________

    http://www.eset.com

  • 9. Data: 2009-12-12 18:49:25
    Od: "Kris" <k...@w...pl>

    Użytkownik "nacocito" <n...@c...to> napisał w wiadomości
    > W budynku jest 14 par drzwi (z wejściowymi) + drzwi do spiżarni i jeśli
    > kupisz średniej klasy drzwi z ościeżnicami, klamkami, zamkami i montażem
    > to jest koszt około 30k
    Liczysz po 2tys za drzwi wewnętrzne?
    Tak też mozna ale to fanaberia.

    Kris

  • 10. Data: 2009-12-12 19:18:29
    Od: Dy <d...@m...com.pl>

    Na pietrze jedna lazienka na 3 sypielnie jak dla mnie to troche za
    malo.

    Pozdrawiam
    Dy