  • 11. Data: 2009-12-12 19:55:18
    Temat: Re: Prośba o opinie - projekt Zx10
    Od: "nacocito" <n...@c...to>

    news:hg0ojm$e83$1@news.onet.pl...

    > Użytkownik "nacocito" <n...@c...to> napisał w wiadomości
    > Liczysz po 2tys za drzwi wewnętrzne?
    > Tak też mozna ale to fanaberia.

    Nie bedę sie spierał, jest z czego ująć :) Ale cena za całość i tak
    pozostanie wysoka.
    Jeśli ktoś wybiera taki projekt to raczej bedzie szukał czegoś nie
    szablonowego.

    __________ Information from ESET NOD32 Antivirus, version of virus signature database
    4682 (20091212) __________

    http://www.eset.com

  • 12. Data: 2009-12-12 20:51:56
    Od: "Kris" <k...@w...pl>

    > Nie bedę sie spierał, jest z czego ująć :) Ale cena za całość i tak
    > pozostanie wysoka.
    > Jeśli ktoś wybiera taki projekt to raczej bedzie szukał czegoś nie
    > szablonowego.
    To fakt.

    Z drugiej strony ten dom to ok 180mkw więc nie taki strasznie duży. Raptem
    jedna kondygnacja więcej jak "standardowe"
    Dach stosunkowo prosty a to spora oszczędność

    Kris

  • 13. Data: 2009-12-12 22:44:10
    Od: "rrr." <r...@r...or>

    Użytkownik Dy napisał:
    > Na pietrze jedna lazienka na 3 sypielnie jak dla mnie to troche za
    > malo.
    >
    > Pozdrawiam
    > Dy
    Dlaczego ? Ja - czyli rodzice mamy swoją łazienkę, a szkodniki (dzieci)
    niech się dogadują :)
    pzdr.
    rafał

  • 14. Data: 2009-12-12 22:52:26
    Od: "Jackare" <...@s...de.uk.pl>

    > Bryła budynku nowoczesna i wygląda elegancko, takiego tez wymaga
    > wykończenia, co zwykle nie jest tanie. Projekt może się podobać.

    Nie widziałem projektu wnętrz, ale te okna po obydwu stronach narożników
    mogą negatywnie wpływać na funkcjonalność i ustawność pomieszczeń. Ważna
    będzie orientacja względem stron świata.
    Nie wiem jak z izolacją tych słupków narożnych.

    > Taras na piętrze technologicznie trudny do wykonania a sądzę, że nie
    > będzie wykorzystywany. Życie w domu toczy się wokół strefy dziennej a więc
    > na parterze. Z gośćmi też nie pójdziesz na górę, bo nikt z drinkami nie
    > będzie latał po schodach ;) sami też tam nie będziecie chodzić, bo łatwiej
    > będzie wyjść na działkę. Wg mnie ten garaż to poważny minus tego projektu.

    Z tym można dyskutować i taki taras może być zawsze "planem B" w przypadku
    małej działki, upierdliwego sądziedztwa, może być przestrzenią przeznaczoną
    dla nastoletnich pociech mieszkańców domu, które to może chcą posiedzieć we
    własnym towarzystwie na powietrzu a niekonieczne w towrzystwie "wapna" na
    dole.

    Ja sobie z kolei myślę że ten strych, jeżeli byłby do niego jakiś sensowny
    dostęp można zagospodarować np na kotłownię gazową lub elektryczną z górnym
    rozdziałem, zbiornik CWU ewnetualnie solary na dachu. trzeba by ten strych
    zaizolować ale gdyby coś miało ne daj boh pierdyknąć, to najwyżej rozwali
    dachówki a nie ludzi. Małe zagrozenie zatruciem itp. Jedyny minus -
    konieczność ochrony przed niską temperaturą

    Ogólnie dom przypomina mi domy budowane na bałkanach w technologii
    żelbetowego szkieletu wypełnianego ścianami działowym z "byle czego". tylko
    dach nie jest czerwony....

    A ja, gdybym miał mieszkać w domu to chciałbym w czymś takim jak cygańskie
    pałacyki zpod Zgierza (przy drodzie DK1)
    http://www.rmf.fm/fakty,78482,Zgierz,Cyganskie,palac
    e,na,sprzedaz.html

    Lub cygańskie pałace w Rumunii
    http://www.skyscrapercity.com/showthread.php?t=35884
    1&page=3

    Tylko takie zdjęcia znalazłem ale przy tych zgierskich pałacykach wiele razy
    stawałem by je pooglądać jeszcze w czasach gdy były zamieszkałe i na
    podjazdach stay rzędy lśniących mercedesów :)
    Nic nie poradzę że mi się taki, a nie pudełkowy styl podoba....
    --
    Jackare

  • 15. Data: 2009-12-12 23:22:43
    Od: "Jacek \"Plumpi\"" <p...@w...pl>

    > Z drugiej strony ten dom to ok 180mkw więc nie taki strasznie duży.
    > Raptem jedna kondygnacja więcej jak "standardowe"
    > Dach stosunkowo prosty a to spora oszczędność

    Przede wszystkim brak problemów z ocieplaniem dachu, z nieszczelnymi oknami
    dachowymi.
    Niewiem też skąd w Polsce utarło się takie przekonanie, że jak piętro nie ma
    skosów to jest okropnie drogo.
    Wręcz przeciwnie. Na ocieplenie płaskiego stropu trzeba mniej wełny, robota
    jest banalnie prosta, a co najważniejsze bardzo trudno jest o pomyłkę jakich
    się robi całą masę przy skosach.
    Ponadto konstrukcja dachu staje się o wiele prostsza, a zarazem bardziej
    wytrzymała.

  • 16. Data: 2009-12-13 08:20:50
    Od: "Darek" <d...@o...pl>

    Co do stylu budynku to sie nie wypowiadam, poniewa
    niezbyt mi przypada do gustu. Wole skosy w sypialniach
    w ktore sie wali glowa :-), tez tak projektuje swoj dom.

    Pozytywne w moim przekonaniu:

    Posiadanie spizarni zapewne wygodne - ja niestety nie mam
    na nia miejsca.

    Salon dosc obszerny i duzo przeszklen co jest fajne.

    Budynek oparty na bazie kwadratu, co powinno pozytywnie
    wplynac na energooszczednosc.

    Fajna jest wlasna łazienka dla jednej sypialni.
    Garderoba rowniez.

    Negatywne w moim przkonaniu:

    W kuchni za duzo okien, nie ma miejsca na szafki wiszace,
    ale moze nie chcesz i wystarcza stojace.

    dlugi i troche kiszkowaty korytarz/hol, ale to w sumie dyskusyjne
    czy jest to minusem, mie sie nie podoba.

    co z wentylacja kuchni, nie ma tam zadnego komina? chyba ze
    przy otwartej kuchni niepotrzebny - tu nie wiem nie znam sie,
    poniewaz jestem zwolennikiem zamknietych kuchni.
    Chyba ze planujesz wentylacje mechaniczna.

    co z wentylacja łazienek na poddaszu?

    co z wentylacja garderoby?

    Jak dla mnie za duzo przeszklen w sypialni nr3 i 4. Tam bedziesz
    spal wiec po co tyle swiatla, ktore w sumie przeszkadza wczesnym rankiem.
    Konstrukcja domu jest tak pomyslana zapewne aby garaz znalazl sie od strony
    polnocnej wiec okna sypialni beda wychodzily na najbardziej naswietlone
    strony
    swiata. Ale zawsze sa rolety.

    Taras na pietrze, jest to dla mnie dosc dyskusyjne, ale jak sie komus
    podoba,
    ja swiadomie zresygnowalem z balkonu na poddaszu, poniewz jedyne do czego
    by mi sie przydal do chyba zeby po przebudzeniu isc zapalic a koszt
    wykonania
    takiego tarasu chyba bedzie nie maly. Ale balkon to nie taras wiec moze dla
    Ciebie bedzie ok.

    To tyle ode mnie. Co do min cenowych to sie nie wypowiem, poniewaz sam
    dopiero bede budowal wiec nie mam doswiadczenia.

    Moze ktos w przyblizeniu moze powiedziec ile budowa takiego domu moze
    kosztowac,
    jednak bez takich "fanaberii" jak drzwi wew. za 2k., mowie o wersji dla
    normalnego
    ubogiego obywatela nie budujacego z totalnego szmelcu.

    Pzdr
    Darek

  • 17. Data: 2009-12-13 11:23:45
    Od: robertr <e...@o...pl>

    Domek byłby super gdyby nie ten wystający poza obrys domu garaż i
    taras nad nim, mógłby być nawet wtedy energoszczędny (brama
    garażowa ?). Dlaczego każdy dom musi mieć jakieś udziwnienie
    architektoniczne ?, nie można tak po skandynawsku zrobić prosty dobry
    dom?
    pozdr

  • 18. Data: 2009-12-13 13:52:00
    Od: robercik-us <r...@p...onet.pl>

    robertr pisze:
    [..]
    nie można tak po skandynawsku zrobić prosty dobry

    Nie można... :-), bo w świadomości większości Polaków zakorzenione jest
    przekonanie, że jak już ktoś szarpie się na dom - to nie ladaco w końcu
    - to niech już on będzie... odstający od przeciętności :-P. W którą
    stronę, to już nie ważne :-).

    pozdr.
    robercik-us

  • 19. Data: 2009-12-14 08:29:03
    Od: QbaB <q...@g...com>

    Witam
    Wg mnie dosyc ciekawy i funkcjonalny projekt.
    Musze jsię jednak zgodzic z przedmówcami w kilku kwestiach.
    Taras na pietrze niepotrzebny (ale wymaga tego garaż) zwłaszcza że
    raczej będzie od strony północnej (bo zakładam że salon bedzie od
    strony raczej południowej).
    Duże okna sa fajne ale ucieka duzo ciepła i są drogie. Jedno tak duże
    okno na sypialnie wystarczy, nie potrzeba dwóch.
    Drzwi jak ktos zauważył tez do tanich nie należą. 2k to może za dużo
    ale przyzwoite drzwi to 1000-1500 zł trzeba dać (sam mam takie za 500
    i bardzo żałuję).
    Strychu pewnie nie ma bo konstrukcja dachu jest zapewne zaprojektowana
    jako kratownica z desek (tańsza) a nie krokwiowo jętkowa.
    Ja osobiście wolłbym bardziej płaski dach tak abym mógł sam na niego
    wejść, w przeciwnym wypadku nawet założenie zwykłej anteny jest mocno
    problematyczne. Natomiast zaleganie śniegu to moim zdaniem żaden
    problem. Nikt nigdy sie tym nie przejmował aż do momentu zawalenia się
    hali podczas wystawy i nie bylo żadnych problemów.
    Łatwo zauważyć że projektanci jak zwykle pomineli drażliwą kwestię
    pralki. Ja polecam rozwiązanie wydzielenia pralni z suszarnią i
    najlepiej połączona z garderobą.

    Pzdr
    QbaB

  • 20. Data: 2009-12-14 09:05:43
    Od: Kudlaty <p...@g...com>

    Projekt fatalny.
    1. Balkon nad garazem - duzy mostek, problem z uszczelnieniem
    2. Salon kompletnie nie ustawny
    3. Klatka schodowa otwarta - cieplo idzie do gory
    4. Kuchnia otwarta - gary zawsze beda widoczne jak goscie przyjda
    5. garaz musi byc ogrzewany - rdza wejdzie w auta p jednym sezonie -
    sol + cieplo = rdza
    6. Mostek termiczny w salonie w narozniku - totalna masakra
    7. Na pietrze lazienka jest nad salonem - problem z kanalizacja - duza
    odleglosc do kotlowni - zamiana miejsc garderoba w mijsce lazienki i
    vice versa
    8. Sypialnia 2 na piettrze zwsze zimna ze wzgledu na garaz pod spodem
    - bramy garazowe maja wspolczynnik prznikania tak duzy jakby wogole
    ich niebylo
    9. Proporcja dachu do brylu budynku jakas dziwna - mam wrazenie ze
    kostka zostala zakryta dachem.
    10. Lepiej znajdz projekt bardziej nowoczesny lub bardziej tradycyjny
    ten co jest jest nijaki.