  • 31. Data: 2009-04-21 12:13:10
    Temat: Re: Przedłużanie kabla pod wodą ...
    Od: Michal Jankowski <m...@f...edu.pl>

    "Andrzej S." <A_S@nie_nie.pl> writes:

    > Studnia ma 18m. Lustro jest od 3m do 5m od pow. ziemi.
    > Kabla przy pompie mam 8 m. Dokupilem 12 (na wszelki wypadek).
    > Złącze będzie więc jakies 7m pod wodą.

    To teraz przeczytaj w instrukcji pompy, na jaką wysokość ona umie
    pompować... Wiesz, tak żeby uniknąć niespodzianek...

    MJ

  • 32. Data: 2009-04-21 13:38:13
    Od: "Jacek" <m...@w...pl>

    Lustro wody ma 3 - 5 metrów do poziomu ziemi i tyle wystarczy. Może studnia
    mieć i 100 metrów głębokości a pompować będzie się tylko z różnicy poziomów.
    Jacek

  • 33. Data: 2009-04-21 13:45:06
    Od: "Tornad" <t...@o...net>

    > To teraz przeczytaj w instrukcji pompy, na jaką wysokość ona umie
    > pompować... Wiesz, tak żeby uniknąć niespodzianek...
    >
    >  MJ

    Zeby tak goscia stressowac?
    Wypompuje, wypompuje, nawet jak by mial taka dluuuga ssawke to i zwykla pompa
    ustawiona na powierzchni wyciagnie, byleby tylko w czasie tego pompowania
    dolewac z gory do rury czystej wody aby to lustro nie obnizylo sie w niej
    wiecej niz 7 m.
    Tornad

  • 34. Data: 2009-04-21 13:59:52
    Od: Michal Jankowski <m...@f...edu.pl>

    "Jacek" <m...@w...pl> writes:

    > Lustro wody ma 3 - 5 metrów do poziomu ziemi i tyle wystarczy. Może studnia
    > mieć i 100 metrów głębokości a pompować będzie się tylko z różnicy poziomów.

    Niby tak, ale na 100 metrach to z kolei sama pompa moze cisnienia nie
    wytrzymac. 8-)

    MJ

  • 35. Data: 2009-04-21 14:00:45
    Od: Michal Jankowski <m...@f...edu.pl>

    "Tornad" <t...@o...net> writes:

    > Zeby tak goscia stressowac?

    No juz dobrze, dobrze, wypompuje, chyba zeby chcial studnie osuszyc,
    wtedy juz trudniej 8-)

    MJ

  • 36. Data: 2009-04-21 14:36:27
    Od: "Tornad" <t...@o...net>

    > No juz dobrze, dobrze, wypompuje, chyba zeby chcial studnie osuszyc,
    > wtedy juz trudniej 8-)
    >
    >  MJ

    No, nie bylbym tez taki pewny. Jesli tego badziewia na dnie w postaci piachu,
    pylu, szlamu, czy czego tam jeszcze mineralnego, zatem ciezkiego, bedzie w tej
    pompowanej wodzie za duzo, to rzeczywiscie moga wystapic problemy, bo ten
    pompowany do gory slup wody bedzie mial dwa razy wiekszy ciezar.
    Zatem niech gosciu nie bedzie za chytry i pompuje to powoli, stopniowo
    obnizajac pompe, bo poziom lustra w studni moze sie gwaltownie obnizyc a to w
    rurze bedzie ciezkie i pompa moze nie dac rady... Stanie, wywali bezpieczniki
    a zanim sie je podwatuje, to badziewie opadnie na dno zakleszczy zawor a moze
    i wirnik pompy i wtedy rzeczywiscie dupa w kwiatach. Tak, ze teoria swoje a
    praktyka tez swoje robi. Biorac to pod uwage, Twoje obawy moga okazac sie
    sluszne.
    Pzdr.
    Tornad

  • 37. Data: 2009-04-21 16:10:29
    Od: "Andrzej S." <A_S@nie_nie.pl>

    Tornad pisze:

> [...]
    > dolewac z gory do rury czystej wody aby to lustro nie obnizylo sie w niej

    Pompa jest na dole, żadna ssawka i to jest bardzo wazne.
    Pompa ta powoli bede zjezdzal w dół, obserwujac wylew
    (czy nie za ciezki, czyli zawierajacy za duzo piachu).
    Powiedzmy po paru godzinach mam nadzieje dojechac do
    dna i stamtad dluzsza chwile (2-3 dni) pociagnac wode.

    Pompa membranowa, piachu sie nie boi.

    To kilkuletnia studnia, ale nowa, w zasadzie okazjonalnie
    wykorzystywana. Nigdy nie odlano na tyle wody, by uzyskac
    klarownosc w beczce (taki parametr czystosci :-) )

    pozdr serd
    --
    A S

  • 38. Data: 2009-04-27 06:04:51
    Od: "Andrzej S." <A_S@nie_nie.pl>

    Andrzej S. pisze:
    > Prosze o jakiś genialny pomysl

    Przedłuzyłem, zatopiłem, odpompowałem.

    Po przecieciu kabla wstawilem dodatkowe 10m przewodu
    o takiej samej srednicy przekroju. Kazda z dwóch zyl
    zlutowalem, nasunalem na odkryte rany rurki termozgrzewalne,
    na calosc laczenia jeszcze jedna rurke termozgrzewalna.
    Na tak wykonane łaczenie nasunalem kawałek gumowego wężyka
    od przelewania wina. Konce wężyka sciągnąłem plastikowymi
    opaskami. Caly kabel pomocowalem do sznura trzymajacego
    pompe, tak by nie byl naprezony.

    Pompa poszla na głębokosc 18 m, w tym 14 pod lustro wody.
    Wykonane złącze przez kilka dni było ok. 7 m pod wodą.

    Z dna studni przez pierwsze minuty szło po prostu żółte błoto.
    Pracujaca pompa z wężem była baaardzo ciężka - uwaga na solidny
    sznur.

    Po 3 dniach juz prawie woda kryształ.

    pozdro
    --
    A S

  • 39. Data: 2009-04-27 07:26:19
    Od: "Jeffrey" <s...@p...onet.pl>

    Andrzej S. wrote:
> [...]
    >
    > Z dna studni przez pierwsze minuty szło po prostu żółte błoto.
    > Pracujaca pompa z wężem była baaardzo ciężka - uwaga na solidny

    i poważnie masz 14m wody w studni? myślałem że się coś pomyliłeś albo
    żartujesz

    jeffrey

  • 40. Data: 2009-04-27 08:56:05
    Od: "Andrzej S." <A_S@nie_nie.pl>

    Jeffrey pisze:

    > i poważnie masz 14m wody w studni? myślałem że się coś pomyliłeś albo
    > żartujesz
    >
    > jeffrey

    Zrobili na wzór okolicznych studni, groziła za mała wydajność.
    A tymczasem nawet z pomoca suszy nie moge obnizyc lustra
    bardziej niz o 2 metry.

    pozdro
    --
    A S