  • 11. Data: 2012-07-23 08:43:19
    Temat: Re: Reklamacja betonu
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 23.07.2012 08:29, Marek Dyjor pisze:

    > tak z ciekawości to jak oni ci ten 1m3 btonu dostarczyli?
    >
    > bo chyab wiuęcej zapłąciłeś za gruchę niż za ten beton :)

    No właśnie też mnie to intryguje i podejrzewam, że w tym może tkwić sedno ;)

  • 12. Data: 2012-07-23 11:11:32
    Od: Maciek <m...@n...pl>

    W dniu 2012-07-22 19:51, KS pisze:
    > Jakieś 2 mce temu kupiłem niewielką ilość betonu (1m3) klasy B30
    > Zależało mi aby był to dobry beton a nie miałem odpowiednich kruszyw
    > aby zrobić go samemu więc zamówiłem w lokalnej betoniarni.
    Masz gdzieś dokładny skład betonu, tzn. dokładną zawartość kruszyw,
    piasku i cementu, które do Twojego zamówienia odważyli? Betoniarnie
    towarowe mają to do siebie, że często nie pozwalają na dokładne
    wykonanie małych ilości betonu. Jeśli zamawiasz całą gruszkę, czyli np.
    8m3, to zamówienie jest realizowane w kilku zarobach. Na każdym zarobie
    występują błędy naważania, które najczęściej są korygowane w kolejnych
    zarobach. Być może przesypano np. piach, nie dodano proporcjonalnie
    cementu i stąd słaby beton.

    Maciek

  • 13. Data: 2012-07-23 11:29:31
    Od: Maciek <m...@n...pl>

    W dniu 2012-07-23 08:08, Andrzej Lawa pisze:
    > Bo w mojej okolicy betoniarnie odmawiają zabawy takimi ilościami, bo im
    > się zwyczajnie nie opłaca (chyba że umówisz się z kimś w okolicy, że
    > bierzecie całą "gruszkę", a dla ciebie zostaje 1m3)
    Będę strzelał: dostał metr suchego betonu w przyczepkę, zawiózł sam,
    wodę dodawał na budowie. Właściciel betoniarni może go najwyżej
    dobrotliwie poklepać po plecach w ramach zadośćuczynienia :-)

    Maciek

  • 14. Data: 2012-07-23 11:44:24
    Od: Marek <m...@g...pl>

    > No właśnie też mnie to intryguje i podejrzewam, że w tym może tkwić sedno ;)
    Ja pare razy zamawialem ilosci okolo 1m3. Dostarczaja to mini wywrotka.
    Moze ten beton troche za bardzo sie wysuszyl i przezto jest taki slaby?
    --
    Marek
    echo q...@k...csq | tr a-di-rs-ze-h a-z

  • 15. Data: 2012-07-23 12:29:42
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    > Będę strzelał: dostał metr suchego betonu w przyczepkę, zawiózł sam,
    > wodę dodawał na budowie. Właściciel betoniarni może go najwyżej
    > dobrotliwie poklepać po plecach w ramach zadośćuczynienia :-)

    A jak się tam u was zalewa np. wieniec pod murłatę? U nas na śląsku
    normalnie można zamówić 1m3 betonu i przywiozą. Wychodzi to drogo, bo płaci
    się za pompę i za transport i wychodzi, że kubik b20 kosztuje np. 800zł.

    Nie każda betoniarnia się zgadza na taką ilość, ale nie jest problemem
    znalezienie takich które ten kubik zrobią i przywiozą.

    Pozdrawiam
    Ergie

  • 16. Data: 2012-07-23 12:49:41
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 23 lipca 2012 12:29:42 UTC+2 użytkownik Ergie napisał:
    > A jak się tam u was zalewa np. wieniec pod murłatę?

    Betoniarką, łopaty itp;)
    A zreszt na wieniec wychodzi często ok 4-5 m3 betonu więc pół gruchy już baetoniarnia
    przywiezie bez problemu.

> [...]
    >
    > Nie każda betoniarnia się zgadza na taką ilość, ale nie jest problemem
    > znalezienie takich które ten kubik zrobią i przywiozą.
    Takie niewielkie ilości to lepiej zamiast z betoniarni zamówic z lokalnych firm
    robiuących bloczki betonowe. Można przyczepą od nich przywieżć

  • 17. Data: 2012-07-23 13:28:51
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    oglegroups.com...

> [...]

    > Takie niewielkie ilości to lepiej zamiast z betoniarni zamówic z lokalnych
    > firm robiuących bloczki betonowe. Można przyczepą od nich przywieźć

    ... i wnosić/wciągać we wiadrach na piętro :-)

    Jak mam wnosić to wolę już sobie samemu w betoniarce zrobić. Zaletą betonu z
    wytwórni jest _pompa_.

    Pozdrawiam
    Ergie

  • 18. Data: 2012-07-23 13:45:21
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 23 lipca 2012 13:28:51 UTC+2 użytkownik Ergie napisał:
    > Użytkownik &quot;Kris&quot; napisał w wiadomości grup
    oglegroups.com...

    > W dniu poniedziałek, 23 lipca 2012 12:29:42 UTC+2 użytkownik Ergie napisał:
    > &gt; A jak się tam u was zalewa np. wieniec pod murłatę?
    >
    > &gt; Betoniarką, łopaty itp;)
    >
    > &gt; Takie niewielkie ilości to lepiej zamiast z betoniarni zamówic z lokalnych
    > &gt; firm robiuących bloczki betonowe. Można przyczepą od nich przywieźć
    >
    > ... i wnosić/wciągać we wiadrach na piętro :-)
    >
    > Jak mam wnosić to wolę już sobie samemu w betoniarce zrobić. Zaletą betonu z
    > wytwórni jest _pompa_.
    Jeśli na wieniec to masz trochę racji. Ale np na jakiś fiundament pod ogrodzenie
    itp(jak u autora watku) to spokojnier można przyczepka.

  • 19. Data: 2012-07-23 14:24:40
    Od: Andrzej S <a...@g...com>

    W dniu 2012-07-23 11:11, Maciek pisze:

    > Masz gdzieś dokładny skład betonu, tzn. dokładną zawartość kruszyw,
    > piasku i cementu, które do Twojego zamówienia odważyli? Betoniarnie
    > towarowe mają to do siebie, że często nie pozwalają na dokładne

    Chlopie, co ty pieprzysz?
    To juz nalezy pilnowac, czy zamówione B30 to B30?

    --
    A S

  • 20. Data: 2012-07-23 14:55:23
    Od: "gzk" <g...@g...pl>

    > Chlopie, co ty pieprzysz?
    > To juz nalezy pilnowac, czy zamówione B30 to B30?
    >
    > --
    > A S

    Z betonem tak jak z paliwem, kupujesz E98 a masz E95 itd.