  • 61. Data: 2023-04-28 15:24:25
    Temat: Re: Same dobre wiadomsci dla fotowoltaikarzy
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 28-04-2023 o 14:34, Pete pisze:
> [...]
    143997/magazyny-energii-i-systemy-hybrydowe-ceny-god
    zinowe-zwieksza-ich-oplacalnosc

    > Ja nie mam PV a jak nadpłacę 40 tys, to nawet opłaty stałej nie będę
    > płacił :P

    Z tą różnicą, że ty przez kilka lat, a posiadacz pv przez kilkanaście
    lat, o ile nie więcej...

  • 62. Data: 2023-04-28 17:32:05
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    W dniu 2023-04-28 o 14:34, Pete pisze:
    143997/magazyny-energii-i-systemy-hybrydowe-ceny-god
    zinowe-zwieksza-ich-oplacalnosc

    > Ja nie mam PV a jak nadpłacę 40 tys, to nawet opłaty stałej nie będę
    > płacił :P

    To nie jest to samo, w końcu kasa się skończy i to dość szybko, a PV
    nadal pracuje i przynosi zyski, na czysto i to kilkukrotne bo panele po
    20 latach wcale nie sa do wyrzucenia, straca tylko 20 może 30%
    sprawności ale nadal będą pracować.

    --
    Janusz

  • 63. Data: 2023-04-28 20:22:26
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    On 28.04.2023 17:32, Janusz wrote:
    > straca tylko 20 może 30% sprawności ale nadal będą pracować.

    Żeby się nie okazało jak z akumulatorami w EV - "pojemność spadła o 20%,
    to dlaczego zasięg o połowę?" ;-)

    A tak prywatnie, to przewiduje że dużo szybciej rząd ten czy inny
    zacznie dokręcać śrubę w ramach "wyrównywania nierówności".

    W obu przypadkach chciałbym bardzo się mylić.

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz

  • 64. Data: 2023-04-28 21:27:32
    Od: FEniks <x...@p...fm>

    143997/magazyny-energii-i-systemy-hybrydowe-ceny-god
    zinowe-zwieksza-ich-oplacalnosc

    > Ja nie mam PV a jak nadpłacę 40 tys, to nawet opłaty stałej nie będę
    > płacił :P

    Akurat nie 40, a niecałe 30 tys. W dodatku kilka tys. mają zwrócić z
    podatku. Zakładam, że za jakieś 5 lat będziemy na plusie.

    --
    Ewa

  • 65. Data: 2023-04-28 22:06:07
    Od: Tomasz Śląski <t...@k...bezspamu.org.pl>

    W dniu 26.04.2023 o 12:01, heby pisze:

    > Ciekawe czym będą wyłączali moją. Głośnym ujadaniem pod płotem?

    Jedyna możliwość, to podbić przekładnię na lokalnym trafo, żeby w
    spoczynku było powiedzmy 250V - nadal (niestety) zgodnie z normą. Jak
    zaświeci słońce i napięcie wzrośnie - wszystkie poprawnie ustawione
    falowniki powinny się wyłączyć.(*)

    Cała reszta pierdolenia, że OSD może zdalnie komuś zgasić
    mikroinstalację prosumencką - to na ten moment farmazony.

    --
    Ślązak
    (*) mogą być poprawnie ustawione i mimo wszystko się nie wyłączyć.

  • 66. Data: 2023-04-28 22:24:06
    Od: Pete <n...@n...com>

    > Na ile lat starczyło by Ci te 40 tys zapłacone za energię?
    > Ile rocznie płacisz za prąd i gaz/drewno/węgiel czy co tam masz do
    > ogrzewania?
    > Zabawa z PV może się właśnie tak odbywać, wpłacasz 40-50 tys i nie masz
    > żadnych innych kosztów związanych z energią. Wali Cię wtedy węgiel po 2k
    > czy prąd po 2 zł.
    > Do tego dochodzi inflacja 20% rocznie, przy której te 40-50k wydane 3
    > lata temu jakoś tak teraz bledną...
    > Myślisz, że dlaczego Zenek tak się pluje? - w końcu załapał o co w tym
> [...]

    Jednak nie złapaliście ironii.
    25zł opłaty stałej - kosztem 30 - 40 tys "inwestycji" może się okazać
    inwestycją w mydło Zabłockiego.

    Jest dużo więcej sposobów inwestycji 30-40 tys o większej stopie zwrotu
    niż panele PV o degradującej skuteczności.

    Ale co kto woli...

    --
    Pete

  • 67. Data: 2023-04-28 22:27:51
    Od: Pete <n...@n...com>

    W dniu 28.04.2023 o 14:39, heby pisze:

> [...]
    >
    > Nie, w ten sposób okradasz ludzi. Okradasz, bo nie płacisz im za enrgię,
    > którą do sieci dostarczyli.
    >
    > I nie rozwiązujesz problemu. Skoro już mnie okradają, to co mi zależy
    > czy falownik pracuje czy nie pracuje? W obu wypadkach mi nie płacą, a
    > redukcja mocy falownika nie przynosi mi zysku, za to generuje koszty.
    > Wiec niech sobie produkuje na złośc pustakom.
    >
    > W efekcie masz ten sam problem z wydajnością sieci, energetyka okrada
    > ludzi i może 3 człowieków w skali kraju kupiło sobie magazyn energii,
    > który im się nie zwróci. "Problem rozwiązany, Panie Premierze".

    Pamiętaj, że żyjemy w kraju, w którym jak władza mówi, że da, to mówi.
    I nic nie jest dane raz na zawsze.
    Jak będzie trzeba, to się ustawą/rozporządzeniem zmieni przepisy i swoją
    umowę sprzed 5 lat będziesz sobie mógł wiesz co.

    Jak wiemy, pierwsze kroki już są.

    --
    Pete

  • 68. Data: 2023-04-28 23:22:16
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    piątek, 28 kwietnia 2023 o 22:27:54 UTC+2 Pete napisał(a):

> [...]
    > Jak będzie trzeba, to się ustawą/rozporządzeniem zmieni przepisy i swoją
    > umowę sprzed 5 lat będziesz sobie mógł wiesz co.

    To sobie wybierz lepsza od tej co jest wladze. Niedługo wybory.

  • 69. Data: 2023-04-28 23:23:06
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 28/04/2023 22:27, Pete wrote:
    > Pamiętaj, że żyjemy w kraju, w którym jak władza mówi, że da, to mówi.

    I dlatego, najszybciej jak się da, staram się doprowadzić do zwrotu
    mojej instalacji.

    Aby w momencie, kiedy kilku pustaków rządowych wymyśli, że jednak
    okradać ludzi jawnie to nic złego, być już na czysto.

    A nadmiar energii latem pewnie trzeba będzie używać na kopanie
    bitzłotówek czy co tam będzie za 3 lata w modzie na rynku crypto.

  • 70. Data: 2023-04-28 23:27:33
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    piątek, 28 kwietnia 2023 o 23:23:18 UTC+2 heby napisał(a):
> [...]
    >
    > A nadmiar energii latem pewnie trzeba będzie używać na kopanie
    > bitzłotówek czy co tam będzie za 3 lata w modzie na rynku crypto.
    I dlatego latem włączasz grzejniki na zewnątrz żeby żadna kilowatogodzina siebie
    zmarnowała.