  • 41. Data: 2019-06-29 16:38:22
    Temat: Re: Schładzanie podłogówki jako AC
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    > Ma to jakiś sens?

    Ja się w to pobawiłem w pierwszym roku od zamieszkania. Od tego mam już
    normalną klimę w salonie i polecam. Jakiekolwiek kombinowanie z reku do
    tego celu to wydanie połowy ceny normalnego splita z montażem, a efekt
    nawet do 1/4 się nie zbliży.

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz

  • 42. Data: 2019-06-29 18:30:55
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Sat, 29 Jun 2019 16:38:22 +0200, Mateusz Bogusz <m...@o...pl>
    wrote:
    > Ja się w to pobawiłem w pierwszym roku od zamieszkania. Od tego mam
    > już
    > normalną klimę w salonie i polecam.

    Ale tylko w salonie...

    --
    Marek

  • 43. Data: 2019-06-30 12:54:29
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    > Ale tylko w salonie...

    Zgadza się, zależy jaką kto ma konstrukcje i ułożenie względem słońca,
    drzewa itd. W moim przypadku mam parterówkę z WM, korytarz między
    pokojami szer. 1,6m, sypialnie osłoniętą garażem, łazienki bez okien i
    problem pojawiał się tylko kiedy słońce od południa do zachodu świeciło
    w mocno przeszklony salon-kuchnia co stanowi ~40% grzanej powierzchni
    domu. Także sterowania w każdym pokoju nie ma, ale potrzeby zbijać
    gdziekolwiek, też już nie ma.

    Jak u kogoś na południe wystawione są pokoje/sypialnie, to jedna
    jednostka wew. pewnie problemu całkowicie nie rozwiąże i koszty rosną.

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz