  • 11. Data: 2014-02-03 15:04:35
    Temat: Re: Ściana szkieletowa - dodatkowe tłumienie dźwięków
    Od: ToMasz <n...@n...neostrada.pl>

    > Co więc radzicie? A może tak: KG, ściana szkieletowa wypełniona wełną

    napisz mi proszę jak, na czym jest oparta płyta KG. Czy 2 płyty (jedna i
    druga strona ściany) na jednym stelażu?
    ToMasz

  • 12. Data: 2014-02-03 16:03:57
    Od: Marcin N <m...@o...pl>

    W dniu 2014-02-03 15:04, ToMasz pisze:

    > napisz mi proszę jak, na czym jest oparta płyta KG. Czy 2 płyty (jedna i
    > druga strona ściany) na jednym stelażu?

    Nie rozumiem pytania. Zbyt pociąłeś moją wypowiedź.

    --
    MN

  • 13. Data: 2014-02-03 16:35:51
    Od: Lukasz Kozicki <R...@v...cy.invalid>

    W dniu 2014-02-02 09:37, Marcin N pisze:
    > Typowe ściany działowe szkieletowe mają ok 10 cm wełny mineralnej
    > między karton-gipsem.
    >
    > Chciałbym poprawić izolację akustyczną takiej ściany.
    > Czy lepiej podwoić grubości karton-gipsu po obu stronach wełny?
    > Czy lepiej dodać z 5 cm wełny? A może jedno i drugie? A może
    > jeszcze jakiś lepszy pomysł?

    Witam

    Szczerze mówiąc, nie bardzo wierzę w skuteczną izolacje ściany
    szkieletowej. Jak się tego uczyłem, poradniki zalecały ścianę
    ze słupkami ustawionymi mijankowo i izolacją przepuszczona raz
    z jednej, raz z drugiej strony słupka (coś jak na obrazku tutaj:
    http://www.diy-home-theater-design.com/staggered-stu
    d-wall.html )
    albo podwójną ścianę mocowaną na taśmach izolacyjnych - coś tak:
    http://www.cmsdanskin.co.uk/general-construction/aco
    ustic-wall-solutions/regupol-acoustic-isolating-stri
    ps/#
    Można też znaleźć poradniki izolacji akustycznej:
    http://archive.nrc-cnrc.gc.ca/obj/irc/doc/pubs/rr/rr
    219/rr219.pdf

    Osobiście uważam, że to wszystko to pic na wodę. Więc w moim
    budynku (na razie projektowanym, jeszcze nie zacząłem budowy)
    mam zamiar pogodzić się z kiepską izolacją między salonem a
    kuchnią, a ściany które szczególnie chcę wygłuszyć (ściany
    łazienki i WC) zamiast robić ze szkieletu drewnianego mam zamiar
    wymurować - i to raczej z bloczków Silka niż z cegły. Nie wiem
    jeszcze co zrobić ze stropem. Poważnie rozważam wylanie na stropie
    drewnianym wylewki żelbetowej; jak się to sprytnie zrobi, można
    nawet wciągnąć żelbet do współpracy z belkami drewnianymi.
    Oczywiście belki stropowe muszą być odpowiednio mocniejsze.

    Pozdrawiam,
    ŁK

  • 14. Data: 2014-02-03 17:41:48
    Od: ToMasz <n...@n...neostrada.pl>

    W dniu 03.02.2014 16:03, Marcin N pisze:

    > Nie rozumiem pytania. Zbyt pociąłeś moją wypowiedź.

    pokój A - płyta KG - stelaż +wełna-płyta KG - pokój

    czy

    pokójA - płytaKG - stelaż+wełna - powietrze - stelaż+wełna - KG- pokójB

    ToMasz

  • 15. Data: 2014-02-03 18:12:06
    Od: Irokez <n...@w...pl>

    W dniu 2014-02-03 09:06, Marcin N pisze:

    > Problemem jest, że typowa ściana tłumi około 50 dB. Ma tłumić
    > bardziej. Zwykłe drzwi tłumią o około 30 dB. Wypadałoby więc, żeby
    > ściana tłumiła co najmniej 2x bardziej.

    Czyli 33dB będzie 2x bardziej bardziej, więc 50dB załatwia sprawę. W
    czym więc problem?

  • 16. Data: 2014-02-03 19:02:48
    Od: "Przemek" <olowek5-to niepotrzebne@to tez .wp.pl>

    Użytkownik "Lukasz Kozicki" <R...@v...cy.invalid> napisał w
    wiadomości news:lcod0r$fo8$1@news.task.gda.pl...
> [...]
    > nawet wciągnąć żelbet do współpracy z belkami drewnianymi.
    > Oczywiście belki stropowe muszą być odpowiednio mocniejsze.

    Poszukaj w Inzynierii i Budownictwie artykulu Malczyka i Właszczuka z Pol
    Slaskiej- kiedys pisali artykul ze w jakims budynku wzmocnili belki
    drewniane przez wylanie plyty betonowej i zespolenie jej z belkami
    drewnianymi stropu poprzez osadzenie w belkach drewnianych kawalkow rur
    bodajze ktory wystawaly w glebokosc plyty betonowej a byly osadzone cos na
    4cm w belkach drewnianych. Pracowalo to tak jak trzpienie stalowe z belek
    stalowych wypuszczane w grubosc plyty zelbetowej

  • 17. Data: 2014-02-03 19:17:44
    Od: Budyń <b...@r...pl>

    Użytkownik "Lukasz Kozicki" <R...@v...cy.invalid> napisał w
    wiadomości news:lcod0r$fo8$1@news.task.gda.pl...
    > Osobiście uważam, że to wszystko to pic na wodę.

    ja wam powiem z doswiadczenia własnego bo w szkieletorze mieszkam. Problemu
    z hałasem nie ma zadnego. Jesli juz jakies dzwieki sie przenoszą to przez
    drzwi - no ale u mnie sa powiedzmy najmarniejsze jakie była w stanie zrobic
    socjalistyczna fabryka. Jak mialbym to odniesc do czegos to znacznie gorzej
    bywa w blokach gdzie niekiedy sasiadów sie słyszy wyraźnie. A przeciez tam
    beton.
    Jak włącze subwoofer na full to owszem, niesie sie. Tyle tylko ze biuro mam
    w piwnicy w czesci murowanej (25cm betonu) i tez słychac.
    Moim zdaniem jakas extra wyciszanie to tylko wyrzucanie kasy. Taniej jest
    zwiedzic szkieletora i posluchac, pomierzyc.

    b.

  • 18. Data: 2014-02-03 22:55:00
    Temat: Re: ?ciana szkieletowa - dodatkowe t?umienie d?wi?k?w
    Od: Lukasz Kozicki <R...@v...cy.invalid>

    W dniu 2014-02-03 19:02, Przemek pisze:
> [...]
    > 4cm w belkach drewnianych. Pracowalo to tak jak trzpienie stalowe z belek
    > stalowych wypuszczane w grubosc plyty zelbetowej

    Dzięki za link, poszukam - ale znam niedaleko siebie konstruktora,
    który robił już kilka razy podobne wzmocnienie stropu (właśnie z użyciem
    trzpieni stalowych) i to on właśnie mi coś takiego podpowiedział.

    Pozdrawiam,
    ŁK

  • 19. Data: 2014-02-04 08:30:54
    Od: Marcin N <m...@o...pl>

    W dniu 2014-02-03 17:41, ToMasz pisze:

    > pokój A - płyta KG - stelaż +wełna-płyta KG - pokój
    >
    > czy
    >
    > pokójA - płytaKG - stelaż+wełna - powietrze - stelaż+wełna - KG- pokójB

    Tą drugą wersję uważam, za znacznie "cichszą". Chętnie jednak
    dowiedziałbym się, ile dB zaoszczędzę dodatkowo.

    --
    MN

  • 20. Data: 2014-02-04 08:32:07
    Od: Marcin N <m...@o...pl>

    W dniu 2014-02-03 18:12, Irokez pisze:

    > Czyli 33dB będzie 2x bardziej bardziej, więc 50dB załatwia sprawę. W
    > czym więc problem?

    Nie nie nie.

    Dwie przeszkody po 30 dB (drzwi) nie tłumią łącznie o 33 dB, ale o 60.

    --
    MN