eGospodarka.plNieruchomościGrupypl.misc.budowanieSkoro takie modne klimatyzatory - klimatyzator przenośny podpięty pod wentylację › Re: Skoro takie modne klimatyzatory - klimatyzator przenośny podpięty pod wentylację
  • Data: 2019-06-18 00:20:34
    Temat: Re: Skoro takie modne klimatyzatory - klimatyzator przenośny podpięty pod wentylację
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Zawsze warto choćby pobieżnie przejrzeć dyskusję, zanim samemu się w
    > niej coś chlapnie. Ja do niczego nawiązywać nie musiałem -- wszystko
    > zaczęło się od tego, że opisałem jak to jeden raz przypadkem wdusiłem
    > guzik od obiegu zamkniętego. I w kontekscie chłodniczym effectus był
    > nullus. Co zaskoczeniem nie jest, jeśli rozumie się podane jeszcze
    > wcześniej rachunki.
    >
    > Niczego więc nie zmieniamy -- zawsze istnieje konkretny powód wciśnięcia
    > tego guziczka. I nie jest on związany z wydajnością chłodzenia. Z tym
> [...]

    Tyle, że idioci pokroju Marka namawiają do takiego zamykania obiegu. W
    przypadku zamkniętego obiegu powietrza wzrasta w kabinie stężenie
    dwutlenku węgla (CO2). Dwutlenek węgla już w stężeniu kilku procent we
    wdychanym powietrzu powoduje rozdrażnienie, a nawet panikę, zawroty
    głowy, przyspieszenie akcji serca, które może się zakończyć
    częstoskurczem komorowym. Częstoskurcz komorowy to stan zagrażający
    bezpośrednio życiu, ponieważ serce zaczyna tak szybko bić, że przestaje
    pompować krew. Komory serca nie nadążają się wypełniać krwią.

    Ponadto zwiększona zawartość CO2 do ponad 10% powoduje pojawienie się
    omamów, uczucia duszności, dezorientacji, a co gorsze może doprowadzić
    do obrzęku mózgu oraz nieodwracalnego uszkodzenia komórek mózgowych.
    Przy stężeniu powyżej 20% CO2 następuje śmierć w krótkim czasie.

    Oczywiście guzik zamykania obiegu powietrza jest po to, żeby go używać,
    ale używać rozsądnie - tylko wtedy, kiedy potrzeba. Jednak trzeba
    pamiętać, aby go nie nadużywać. Na szczęście nowoczesne, szczelne
    samochody wyposażone są w układy czasowe, które po określonym czasie
    samoczynnie otwierają obieg, zapobiegając zatruciu i otruciu dwutlenkiem
    węgla.