  • 151. Data: 2012-12-16 23:35:41
    Temat: Re: Śmieci ile u kogo zapowiedziano
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    dyskusyjnych:kal9e4$3vp$...@n...task.gda.pl...

    > To samo jest ze studiami, wiec co tu proponowac?

    Przy ograniczonej liczbie miejsc na studia przyjmują wedle średniej z
    matury. Dzieci nie maja średniej...

    > W tym sek, ze gdyby przyjmowano na podstawie zgloszen (zapotrzebowania) to
    > nie czekali bysmy na zadne uzasadnienie. Nie bylo by tematu zwyczajnie.

    Po raz eNty. Podstawówki nie są z gumy co proponujesz gdy do którejś zgłosi
    się 10 x więcej chętnych niż jest miejsc?

    Pozdrawiam
    Ergie

  • 152. Data: 2012-12-16 23:43:02
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    Użytkownik "Aleksander" napisał w wiadomości grup
    a.pl...

    > OK - zostawmy kopertę na boku, skoro uważasz, że tym kraju nie ma korupcji
    > ;)

    Nie nie uważam, ale w dyskusji nie ma sensu kierować się szczególnymi
    przypadkami tylko ogólnymi.

    > I bez koperty warunki się zmieniają - ale to przecież wg. Ciebie dobrze.
    > W następnej kadencji w demokratycznych wyborach (które tak tu często
    > wspominasz) zostaną wybrani nowi urzędnicy, którzy zmienią dachy na np.
    > zielone,
    > albo dopuszczą palenie węglem... albo cokolwiek.

    Dlaczego mieliby to zrobić? I proszę tak jak zostawiłeś kopertę na boku
    zostaw też na boku "urzędniczą złośliwość". Załóżmy, że urzędnicy postępują
    racjonalnie - w końcu zależy im by być ponownie wybranymi. Dlaczego mieliby
    zmieniać plan co po pierwsze kosztuje (i top nie mało) a po drugie może
    przysporzyć wrogów. Bo wyborcy którzy wybudowali się zgodnie z planem nie
    koniecznie chca mieć sąsiadów palących węglem, albo z zielonymi dachami.

    > Obecne warunki, które
    > są zmienne, są ŻADNYM argumentem przy wyborze miejsca zamieszkania.

    Zgadzam się, że nie ma gwarancji, ale jednak doświadczenie pokazuje, że
    plany nie zmieniają się co roku, ani nawet co kilka lat. Znane mi zmiany
    planów miały miejsce przy inwestycjach centralnych (budowa autostrad itp).

    > Jakby obowiązywały 50 lat, 25 lat, ok... ale tak ? Co tu planować ?

    Nowy plan możesz zaskarżyć. Więc raczej nikt nagle nie wprowadzi palenia
    węglem, ani pozwolenia na wieżowce wśród zabudowy jednorodzinnej bo to by
    nie przeszło. Owszem ze zmianą koloru dachów może być łatwiej, ale też jest
    to znacznie mniej istotne.

    Pozdrawiam
    Ergie

  • 153. Data: 2012-12-17 09:14:06
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu piątek, 14 grudnia 2012 16:52:46 UTC+1 użytkownik Ergie napisał:

    > Wy�ej piszesz, �e nie chcesz mie� takich dylemat�w, a teraz dopuszczasz
    >
    > decydowanie na podstawie zapisu w MPZP zakazuj�cego palenia w�glem. To jak
    >
    > to jest?

    Trochę tak jak korwinisci populizmem pojechałes porównujac palenie weglem do koloru
    dachu.
    Smród z węwgla ma odczuwalny wpływ nasąsiada, co do koloru dachu czy betonowego
    ogrodzenia nic sasiadowi do tego.
    Pewnie zaraz napiszesz że betonowe ogrodzenie u sąsiada narusza Teoje poczuycie
    estetyki itp.. Może pójdzmy kroczek dalej i w MPZP ustalmuy jaki kolor samochodu
    można w danej okolicy mieć. I model bo Fiat Mulitpla u sąsiada moze czyjeś poczucie
    estetyki naruszyć.

  • 154. Data: 2012-12-17 10:43:33
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    > Myslisz, ze szkoly dzialaja zero jedynkowo? Dwie twarze w ta czy tamta
    > robi roznice?

    Dlatego piesze po raz eNty to nie są dwie twarze w tę czy drugą stronę.

    > Nauczyciele to i tak najbiedniejsza klasa robotnicza. Wiesz, cztery
    > godziny dziennie, wakacje, ferie, swieta. No gdziezby ich bardziej
    > katowac. :-)

    To prawda, ale ZTCW już niektóre gminy się za nich biorą.

    > Nie przesadzaj. Sa rzeczy ktore robimy bo musimy. W naszej pracy zawodowej
    > nikt nas nie rozpieszcza. Tak sie sklada, ze po cos urzednikow zatrudniamy
    > za nasze podatki. Nie widze powodu dla ktorego nie maja spelniac naszych
    > oczekiwan.

    Nie zgadzam się, że "musimy", ale o tym już dyskutowaliśmy dwa razy, więc
    może pomińmy ten temat :-) Wiem, to dziwne w obecnych czasach, ale mam
    zasady i mhnie życie nie "zmusza" do kombinowania.

    > W krancowych sytuacjach po prostu nie ma miejsc i bez sztywnej rejonizacji
    > tym z daleka mozna odmowic dajac pierwszenstwo tym mieszkajacym blizej.
    > Wiesz takie ryzyko jest zawsze. W mysl tego co pisalismy wczesniej, ze
    > wielkosc szkoly dostosowuje sie do jakiejs regionalnej populacji raczej
    > trudno o sytuacje, kiedy zabraknie miejsc dla osob meldowanych w okolicy.
    > Nie wierze, ze raptem pol Polski zjedzie sie w region jednej szkoly
    > podstawowej.

    Czyli dopuszczasz pierwszeństwo dzieci mieszkających bliżej - no to właśnie
    tak to teraz działa. Pierwszeństwo mają dzieci z rejonu, a gdy są wolne
    miejsca przyjmuje się do szkoły dzieci z poza rejonu.

    Pozdrawiam
    Ergie

  • 155. Data: 2012-12-17 10:59:16
    Od: rrr <r...@r...poczta.onet.pl>

    Użytkownik Ergie napisał:

> [...]
    > właśnie tak to teraz działa. Pierwszeństwo mają dzieci z rejonu, a gdy
    > są wolne miejsca przyjmuje się do szkoły dzieci z poza rejonu.

    Witaj
    widzę, że nie rozumiesz. Szkoła bliżej nie znaczy szkoła z tego rejonu.
    Czyli do szkoły A odległość 500m, do szkoły B odległość 3500m, szkoła
    rejonowa dla danego miejsca zamieszkania jest szkoła B nie zaś szkoła A.

    pozdrawiam
    rafał

  • 156. Data: 2012-12-17 12:02:11
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    Użytkownik "rrr" napisał w wiadomości grup
    .pl...

> [...]
    > Czyli do szkoły A odległość 500m, do szkoły B odległość 3500m, szkoła
    > rejonowa dla danego miejsca zamieszkania jest szkoła B nie zaś szkoła A.

    Kuźwa, ileż razy można to tłumaczyć? To że w jakiejś gminie z jakiegoś
    powodu jakiś urzędnik tak ustawił rejonizację to nie znaczy, że tak jest
    wszędzie. Idea rejonizacji jest taka, aby dać pierwszeństwo dzieciom
    mieszkającym najbliżej.

    Jak kiedyś się dowiemy _dlaczego_ jakiś urzędnik w jakiejś gminie rejony
    poukładał nie wedle kryterium odległości ale jakiegoś innego, to będziemy
    mogli dyskutowac na ten konkretny przypadek.

    Pozdrawiam
    Ergie

  • 157. Data: 2012-12-17 12:19:39
    Od: Robson <r...@...pl>

    W dniu 2012-12-13 09:40, Zappa pisze:
    > cich

    > ciach
    >
    > czekam z niecierpliwością na wejście tych przepisów m.in. dlatego:
    > mam kiepski dojazd, obecnie brak możliwości dojazdu drogą publiczną (droga gruntowa
    nie urządzona), jedynie skrótem przez inna prywatną nieruchomość. Liczę na to, że
    zmobilizuje to gminę do budowy tej drogi. Skutecznie zamierzam reklamować nie
    wywiezienie śmieci przez firmę, która tam nie dojedzie.
    > Co Wy na to?

    Patrząc na radosną tfurczość (nie, to nie błąd, celowo tak napisałem)
    sejmu, m.in. propozycja ewidencjonowania przebiegów prywatnych
    samochodów, to zostaniesz ukarany za niewybudowanie a tym samym
    uniemożliwienie odbioru śmieci.

  • 158. Data: 2012-12-17 12:48:10
    Od: rrr <r...@r...poczta.onet.pl>

    Użytkownik Ergie napisał:
> [...]
    > powodu jakiś urzędnik tak ustawił rejonizację to nie znaczy, że tak jest
    > wszędzie. Idea rejonizacji jest taka, aby dać pierwszeństwo dzieciom
    Idea również jest taka,że wszyscy mają bezpłatny dostęp do służby
    zdrowia itp, itd.
    To, ze w jakiejś gminie rejonizacja się sprawdza, to nie znaczy, że
    sprawdza się we wszystkich. Z lokalnej obserwacji i komentarzy znajomych
    nie sprawdza się nigdzie.
    Z drugiej strony nie żyję w krainie szczęśliwości jaką wydaje się być po
    lekturze twoich postów Śląsk.

> [...]
    > poukładał nie wedle kryterium odległości ale jakiegoś innego, to
    > będziemy mogli dyskutowac na ten konkretny przypadek.

    pozdrawiam
    rafał

  • 159. Data: 2012-12-17 13:46:37
    Od: "Maniek4" <r...@l...pl>

    > Użytkownik "Maniek4" napisał w wiadomości grup

    > Przy ograniczonej liczbie miejsc na studia przyjmują wedle średniej z
    > matury. Dzieci nie maja średniej...

    Ale ja nie mam pojecia o czym Ty mowisz.

    > Po raz eNty. Podstawówki nie są z gumy co proponujesz gdy do którejś
    > zgłosi się 10 x więcej chętnych niż jest miejsc?

    A co jesli zglosi sie 10 x mniej?
    Masz tam w gminie urzednika to spytaj jego, chyba lubisz. Jeszcze nie
    widzialem carskiej szkoly z jedna klasa i kiblem na dworzu. Wiec mozesz
    sobie wymyslic jaki kolwiek bardziej realny, lub nie scenariusz, a ja nie
    bede w stanie Ci odpowiedziec. Po to jest statystyka ktora ponoc nie ma
    zastosowania. Po to przyjmuje sie zgloszenia kilka miesiecy wczesniej. Jak
    urzednik sobie nie radzi to chyba nie wina problemow stojacych przed nim?

    Pozdro.. TK

  • 160. Data: 2012-12-17 14:03:05
    Od: "Maniek4" <r...@l...pl>

    > Użytkownik "Maniek4" napisał w wiadomości grup

    > Dlatego piesze po raz eNty to nie są dwie twarze w tę czy drugą stronę.

    Wiec ile? Masz jakies dane?
    Po raz eNty napisze, co jezeli dzieci ze swoimi dziecmi zamienia sie z
    rodzicami na mieszkania? Nie meldunki, tylko fizycznie sie tam przeprowadza.
    Szkola nie z gumy to co wtedy? Dostana sie wszyscy 10 x tyle jak piszesz?
    No nie rozumiesz, ze szkola tak czy tak musi byc gotowa na jakies warianty.
    Nawet z ta Twoja rejonizacja moze zdarzyc sie, ze miejsc dla wszystkich
    zabraknie, bo np. okolica stanie sie modna i byc moze w przykladzie rrr z
    tym mamy do czynienia, tylko to jakos nie miesci sie w ramach Twoich
    wyobrazen. No bo skoro urzednik ustalil to juz nic nie moze sie stac.

    > Nie zgadzam się, że "musimy", ale o tym już dyskutowaliśmy dwa razy, więc
    > może pomińmy ten temat :-)

    Nie wiem jak Ty, ale ja czy chce czy nie to pracowac musze z powodu
    egzysytencji, ze sie tak wyraze. Podejzewam, ze wiekszosc z nas tak ma, ale
    oczywiscie mozna nie pracowac jak ktos lubi... :-)

    > Wiem, to dziwne w obecnych czasach, ale mam zasady i mhnie życie nie
    > "zmusza" do kombinowania.

    Komobinowania?

    > Czyli dopuszczasz pierwszeństwo dzieci mieszkających bliżej - no to
    > właśnie tak to teraz działa. Pierwszeństwo mają dzieci z rejonu, a gdy są
    > wolne miejsca przyjmuje się do szkoły dzieci z poza rejonu.

    Ustalenie jakiejs tam rejonizacji nie sprawi, ze problemu z miejscami nie
    bedzie tak czy tak.

    Pozdro.. TK