  • 61. Data: 2012-05-02 14:43:55
    Temat: Re: Solar po roku 3235kWh
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu środa, 2 maja 2012 12:22:48 UTC+2 użytkownik 4CX250 napisał:
    ć umiem...

    > No to ci piszę że w czasie gdy ty szuflujesz węgiel to ja zarabiam pieniądze
    > albo odpoczywam po to aby móc lepiej wydajniej za chwile popracować.

    po co kupiles kominek skoro CWU masz za darmo a chałupe ogrzewasz gazem ponizej
    2000zł? a czas przeznaczony na palenie w kominku, rabanie drewna itp mógłbys przeciez
    przeznaczyć na zarabianie pieniedzy albo odpoczywanie.
    Ops, przepraszam- odpoczywanie to przecież tracenie tak cennego twojego czasu.

  • 62. Data: 2012-05-02 14:46:54
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu środa, 2 maja 2012 14:12:13 UTC+2 użytkownik RadekNet napisał:
    > Ja sie nie dziwie mojemu ojcu, ktory pali weglem, ze nie chce inwestowac
    > solary, bo w wieku 65 lat ... mozna nie dozyc ich zwrotu :( Ale dla
    > trzydziestoparolatka grzejacego pompa ciepla to (wg mnie) gra warta
    > swieczki.
    Dla grzejacego PC to chyba tym bardziej gra nie warta swieczki

  • 63. Data: 2012-05-02 15:08:38
    Od: Piotr Boncza <p...@g...pl>

    wiadomościnews:jnqeii$fct$1@news.task.gda.pl...

    > Wcale nie przesadził.
    > Mnie się zwróci w tym roku  czyli w 4 lata użytkowania. I nie wychodzi to
    > wcale z kWh wyprodukowanej energi jaką podaje Maniek i tez mógłbym podać
    > lecz po prostu ze stanu licznika gazowego i faktur za gaz jakie mi
    > przychodzą do zapłaty teraz a jakie przychodziły przed zainstalowaniem
    > solarów.

    A do tego doliczyłbym trudny do policzenia ale istniejący na pewno
    wzrost trwałości kotła.
    Jak każde urządzenie jest planowany na pewną liczbę cykli i godzin
    pracy. Oszczędzamy przez lata sporo.

    pozdrawiam Piotr

  • 64. Data: 2012-05-02 15:33:10
    Od: "4CX250" <t...@p...ornet.pl>

    sion-forums@vbkv21...

    > Jak srasz w kiblu to tez te 10 straconych minut przeliczasz na PLNy?

    Nie widzę związku. Wysrać kazdy się gdzieś i kiedyś musi.

    Marek

  • 65. Data: 2012-05-02 15:35:10
    Od: "4CX250" <t...@p...ornet.pl>

    sion-forums@vbjb10...

    > po co kupiles kominek skoro CWU masz za darmo a chałupe ogrzewasz gazem
    > ponizej 2000zł?

    Rekreacyjnie. Spaliłem raptem 3 kubiki drewna.

    > czas przeznaczony na palenie w kominku, rabanie drewna

    Pudło. Kupiłem już porąbane.

    Marek

  • 66. Data: 2012-05-02 15:40:01
    Od: Robert G <r...@g...pl>

    Użytkownik RadekNet napisał:
    > Ale dla trzydziestoparolatka grzejacego pompa ciepla to (wg mnie) gra
    > warta swieczki.

    Dla mnie magiczną granicą, którą sobie sam ustaliłem jest 3 tys... za
    wszystko.
    Dokąd instalacja solarna będzie od tej kwoty droższa, uważam że mi się
    to nie opłaca.
    Jeśli komuś opłaca się przy 8 tys, to mnie nic do tego :-).

    A i trzydziestoparolatkiem też już nie jestem.

    pozdrawiam
    Robert G.

  • 67. Data: 2012-05-02 15:43:04
    Od: Adam <a...@g...com>

    W dniu środa, 2 maja 2012 15:35:10 UTC+2 użytkownik 4CX250 napisał:

    > Rekreacyjnie. Spaliłem raptem 3 kubiki drewna.

    rotfl :) Rekreacyjnie to ja odpalilem kominek 3-4 x w tym roku spalajac 15-20
    niewielkich polan czyli z 0,2-0,3 kubika ;)

    3m3 drewna (3mp dokladnie) to ile - 400kg ? Wartosc opalowa swiezego ok 2,5kWh/kg
    czyli z 3mp (1200kg) = 3000kWh. To z cala pewnoscia nie jest juz rekreacyjne palenie
    bo dla niejednej chaty to polowa zapotrzebowania na cieplo :)
    pozdr.

    --
    Adam

  • 68. Data: 2012-05-02 15:48:34
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu środa, 2 maja 2012 15:35:10 UTC+2 użytkownik 4CX250 napisał:

    > Rekreacyjnie. Spaliłem raptem 3 kubiki drewna.

    Widzisz, ty "rekreacyjnie" spaliles 3 kubiki drewna, mi 5 razy tyle wystarcza na całą
    zime. CWU kosztuje mnie pewnie z 200zl.
    Więc solar DLA MNIE sie nie opłaca jakby nie liczyć.

  • 69. Data: 2012-05-02 15:48:41
    Od: RadekNet <r...@r...com>

    On Wed, 02 May 2012 14:40:01 +0100, Robert G <r...@g...pl> wrote:

    > Dla mnie magiczną granicą, którą sobie sam ustaliłem jest 3 tys... za
    > wszystko.

    Kazdy ma swoja granice "czasu zwrotu", "poziomu komfortu" itp itd ale nie
    mowmy, ze sie nie oplaca, kiedy cyferki mowia co mowia.

    > A i trzydziestoparolatkiem też już nie jestem.

    Z tego co pisales wczesniej masz lekko ponad 40, czyli jakby w jeszcze
    lepszej sytuacji jestes niz ja, pod katem ensownosci zainwestowania w
    solary TERAZ, zeby POTEM czerpac z tego kozysci.

    Pozdr.
    --
    Radoslaw Wrodarczyk
    www.rejsy-czartery.com

  • 70. Data: 2012-05-02 15:50:28
    Od: RadekNet <r...@r...com>

    On Wed, 02 May 2012 13:46:54 +0100, Kris <k...@g...com> wrote:

    > Dla grzejacego PC to chyba tym bardziej gra nie warta swieczki

    Kris, ale dlaczego?? Siedem-osiem lat to tak duzo, zeby kupowac solary
    majac pompe ciepla?
    (mowie o mojej instalacji)

    Pozdr.
    --