  • Data: 2019-07-04 17:47:04
    Temat: Re: Stare budownictwo
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu .07.2019 o 12:57 Bolko <s...@g...com> pisze:

    > Ostatnio rozmawiałem z fachowcem i wg niego to remont generalnym trzeba
    > robić co 30 lat.
    > Panowie co się dzieje ?????

    po 30 latach masz do wymiany okna (na bardziej ciepłe), instalację CO
    (grzejniki, kocioł), osprzęt elektryczny (gniazda, łaczniki,
    bezpieczniki), poprawki blacharskie (komin i okapy), odświeżenie
    (ocieplenie?) elewacji, gładzie i malunki na ścianch wew, renowacja podłóg
    i drzwi wewnętrznych, łazienki (kafle i armatura).
    Można oczywiście tego nie robić - ale w/w elementy się stażeją
    technologicznie lub zuzywają, jak się je wymieni/wyremontuje to będzie
    spokój na kolejne 30 lat.

    > Wiec dlaczego tak jest że 50 letni dom najlepiej rozwalić w Polsce.
    Nie rozwalić, nie dramatyzuj. Można przebudować - ale robocizna coraz
    droższa i taniej (szybciej) jest zazwyczaj postawić od nowa. Stary dom ma
    stary "rozkład funkcionalny", który trudno zmienić tanim kosztem.

    > A w takiej angli (byłem raz) widziałem stare chałupy z instalacją wod-kan
    > na zewnątrz.

    Na wyspach nie byłem - ale Europę trochę zjeździłem, byłem w róznych
    domach. Wg mnie nie mamy się absolutnie czego wstydzić. Wszędzie można
    znaleźć jakieś skrajności - ale z racji tego, że my większość domów mamy
    stosunkowo młodych - sa w bdb stanie technicznym. Nowe domy budowane u nas
    obecnie to już wogóle pierwsza liga pod względem rozwiązań
    technologicznych.

    TG