  • Data: 2018-04-12 18:18:35
    Temat: Re: Studnia rurowa wogrodzie
    Od: "Bob Budowniczy" <P...@x...wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Potrzebujesz wakacji i "wiertnicy ręcznej" (wpisz w Allegro).
    >
    > Wiercenie to drobiazg, choc w kamienistym gruncie potrafi
    > doprowadzic do łez. Diabeł tkwi w szczegółach, a najboleśniejsze
    > będzie osuwanie się błota i koniecznosc stosowania rur
    > osłonowych, gdy znajdziejsz się w warstwie mokrej. Zazwyczaj
    > amator nie da rady wyjąć tej osłony i jest problem, bo
    > zaoslonowany otwór bierze wodę tylko denkiem ...
    >
    > Jest duzo niespodzianek i technik, bogaty material na yuotube.
    > Zapomnij, ze woda wyleci sama. Srednica musi byc taka, aby
    > znalazła się pompa głębinowa.

> [...]

    Albo wiertnica, albo ruta z zaworem kulowym, albo rura z klapką.
    O co chodzi z tą rurą osłonową w warstwie mokrej i po co trzeba ją wyciągać?
    Przecież wystarczy żeby osłonowa kończyła się powyżej filtra rury właściwej
    i nie trzeba jej wyciągać.
    Z tego co wiem to osłonowa jest potrzebna wyłącznie po to żeby zlikwidować
    opór wciskania rury na głębokości kilku metrów. Jak już osłonowej nie idzie
    wepchać głębiej, to wciskasz w nią cieńszą i dalej idzie wciskanie.
    Jeszcze zauważyłem że jedni dają filtry siatkowe a inni nie, tylko wypłukują
    piasek i tworzą filtr z kamyków na zewnątrz rury.