  • Data: 2020-10-26 00:01:47
    Temat: Re: Szukam routera sensownego
    Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 25.10.2020 o 20:57, Lisciasty pisze:
    > Zdalne nauczanie z trójką dzieci, a wisimy na wiejskiej
    > radiówce która ciągle zdycha. Chyba czas przejść na jakieś LTE :/
    >
    > Router mam stary WRT54gl, zastanawiam się czy jest sens brać jakieś
    > coś co wtykają telekomy do abonamentu internetowego czy może kupić
    > coś nowego porządnego, co pociągnie Openwrt i będzie miało od razu jakiś modem
    > że tylko kartę wcisnąć i działa?
    to zły pomysł. w sensie wszstko w jednym, chyba że planujesz na maks 2
    lata i masz doskonały zasięg

    > Macie jakieś preferencje? Ja się w sieci bawiłem ostatnio z 5 lat temu :/

    to zależy czy chcesz kupić i zapomnieć, czy pomęczyć się.... ratując
    sprzęty ze śmietnika? Ja mam tak:
    antena z 2 kabelkami
    modem usb huawei lte wetknięty do
    Tplink 3220 (z modyfikowanym softem)
    który to router rozdziela KABLEM internet do kompów, kamer, rejestratora
    i przez wifi do smartfonów. słowo kablem jest wielkimi literami nie bez
    przyczyny. najdroższa w tym zestawieniu była antena.
    Dla czego warto w częściach? bo czasami jest tak, że modem usb na
    kabelku wystawisz 3 metry dalej i masz 2 kreski zasięgu więcej.
    Wepchniesz go do zaślepionej rurki kanalizacyjnej - a routera już nie.
    tak samo kabel lan. wifi na serio nie jest takie stabilne jak nam się
    wydaje. co innego film na YT a co innego wideorozmowa.
    Na allegro gość sprzedaje po 11zł karty sim z 100gigami do końca roku.
    kupiłem, ale jeszcze nie testowałem.

    ToMasz