  • 41. Data: 2018-11-10 16:57:42
    Temat: Re: Taryfa G12as
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu piątek, 9 listopada 2018 21:55:01 UTC+1 użytkownik Pete napisał:

    > Co w tej Enerdze takie drogie w G12w - prąd czy dystrybucja?
    Zmienne prąd+dystrybucja
    g11- 59groszy
    g12- 67gr/31gr
    g12w- 70gr/32gr
    g12r- 71gr/27gr

  • 42. Data: 2018-11-10 17:07:35
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu piątek, 9 listopada 2018 21:55:01 UTC+1 użytkownik Pete napisał:

    > Co w tej Enerdze takie drogie w G12w - prąd czy dystrybucja?

    g12 energia: 0,3472zł/0,2251zł
    g12 dystrybucja: 0,3087zł/0,0713zł
    g12ww energa: 0,3633zł/0,2363zł
    g12w dystrybucja: 0,3237zł/0,0729zł
    g12r energia: 0,3994zł/0,1806zł
    g12r dystrybucja: 0,2931zł/0,0756zł
    +Opłata jakościowa dla wszystkich taryf taka sama-0,0154zł/kWh

  • 43. Data: 2018-11-11 03:07:04
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Toche Ty z innymi mylicie sie. Dwie taryfy nie sa dla wszystkich. One sa dla tych co
    uzywaja pradu do grzania wody i/albo pomieszczen. W takiej sytuacji tania do drogiej
    ma sie w stosunku 80-85 do 20-15. Oczywiscie ogrzewanie elektryczne ma jedynie sens
    jak budynek jest bardzo dobrze ocieplony i ze wzgledow roznych nie ma mozliwosci
    zrobienia ogrzewania gazowego czy podlaczenia pod siec cieplownicza a uzytkownikowi
    nie chce sie pomykac z weglem, brykietami czy pelletem. Jesli ktos ma inne zrodlo
    ciepla z tanszym niz prad nosnikiem to w dwoch taryfach moze placic za prad drozej
    niz w jednej.

  • 44. Data: 2018-11-11 04:01:51
    Od: l...@g...com

    Podłączenie pod sieć ciepłowniczą ma sens jedynie wtedy, gdy jesteśmy właścicielem
    ciepłowni i tejże sieci.

  • 45. Data: 2018-11-11 07:27:05
    Od: Pete <n...@n...com>

> [...]
    inne zrodlo ciepla z tanszym niz prad nosnikiem to w dwoch taryfach moze placic za

    Mylicie się tow. Zenek.
    Nie grzeję pomieszczeń prądem (oprócz terrarium) ani wody (oprócz tej
    czajnikiem na herbatę). I na zmianie taryfy na G12w jestem jakieś
    300-400 rocznie do przodu.

    --
    Pete

  • 46. Data: 2018-11-11 07:28:56
    Od: Pete <n...@n...com>

    W dniu 2018-11-10 o 17:07, Kris pisze:

    > g12 energia: 0,3472zł/0,2251zł
    > g12 dystrybucja: 0,3087zł/0,0713zł
    > g12ww energa: 0,3633zł/0,2363zł
    > g12w dystrybucja: 0,3237zł/0,0729zł

    Tauron:
    G12w energia: 0,3961 / 0,1914
    G12w dystr: 0,2869 / 0,0591
    G12 energia: 0,3708 / 0,1914
    G12 dystr: 0,2372 / 0,0778

    Ja natomiast mam prąd od HEG i tam w G12w mam: 0,2891 / 0,1845

    --
    Pete

  • 47. Data: 2018-11-11 10:12:46
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    W dniu .11.2018 o 08:36 Kris <k...@g...com> pisze:

    > A grzejesz prądem lub masz samochód elektryczny?
    > Bo w Energa taki zapis jest w regulaminie g12AS
    > Z Oferty mogą skorzystać Klienci, którzy:
    > f) złożyli Sprzedawcy oświadczenie o zamiarze wykorzystywania energii
    > elektrycznej na cele grzewcze gospodarstw domowych lub ładowania
    > pojazdów elektrycznych, będące Załącznikiem nr 1 do Regulaminu,

    W pge nie ma takich restrykcji:

    https://pge-obrot.pl/Aktualnosci/Wszystkie/Oferta-an
    tysmogowa-PGE-Obrot-w-taryfie-G12as

    PGE opracowała ofertę skierowaną do klientów planujących instalację
    ogrzewania elektrycznego oraz korzystanie z samochodów
    elektrycznych, którzy zdecydują się zwiększyć zużycie energii w godzinach
    nocnych 22:00 - 6:00. Dla zwiększonego zużycia energii w
    godzinach nocnych zostanie zastosowany upust cenowy w wysokości 50 proc.
    stawki za energię elektryczną taryfy podstawowej (G11).
    W efekcie połączenia zarówno preferencyjnych cen energii w produkcie i
    stawek dystrybucyjnych, objęta nimi dodatkowo zużyta w nocy
    kilowatogodzina będzie o ponad 65 proc. tańsza niż w ciągu dnia. To jeden
    z elementów szeroko zakrojonego programu walki o czyste
    powietrze.
    Cennik oferty na 2018 r.
    (https://www.gkpge.pl/Oferta/Dla-domu/Regionalna/Ofe
    rta-antysmogowa-PGE)
    Obniżona stawka obowiązuje w odniesieniu do ilości energii elektrycznej
    przewyższającej ilość energii zużytej w danym punkcie poboru
    w analogicznym okresie rozliczeniowym w roku poprzednim. Wobec pozostałej
    części energii stosuje się stawkę dzienną tj. 0,2989 zł /
    kWh brutto (0,2430 zł / kWh netto).
    Z takiej propozycji od 1 lutego będą mogli skorzystać klienci PGE Obrót
    będący konsumentami, którzy przyjmą ofertę w czasie jej
    obowiązywania, będą rozliczani w taryfie G12as oraz w taryfie G12as PGE
    Dystrybucja i nie korzystają z liczników przedpłatowych.

  • 48. Data: 2018-11-11 10:15:11
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    W dniu .11.2018 o 10:48 Pete <n...@n...com> pisze:

    > W Tauronie przy inteligentnym liczniku można sobie porównać poszczególne
    > taryfy wg zużycia.
    > W mieszkaniu w którym zamieszkuje pracująca bezdzietna para, za 2018 rok
    > mam tak:
    >
    > Taryfa G12w
    > szczyt poza szczytem
    > 786.913 kWh (47%) 893.041 kWh (53%)
    >
    > Taryfa G12
    > dzień noc
    > 1165.936 kWh (69%) 514.018 kWh (31%)
    >
    > Wg cennika Tauron aktualny zysk G12w to ok 90zł.
    >
    > Jak widać powyżej, rozkład zużycia dla G12 jest dużo bardziej
> [...]

    Optymalizujesz jakoś ten rozkład? - pralka, zmywarka odplana tylko w
    tańszej itp?

    TG

  • 49. Data: 2018-11-11 16:01:36
    Od: Pete <n...@n...com>

    > Optymalizujesz jakoś ten rozkład? - pralka, zmywarka odplana tylko w
    > tańszej itp?

    Nie. Lokatorzy nic o tym nie wiedzą.

    --
    Pete

  • 50. Data: 2018-11-14 10:29:54
    Od: Kris <k...@g...com>

    > Co w tej Enerdze takie drogie w G12w - prąd czy dystrybucja?
    Hau Hau
    Odszczekuje moje wyliczenia z tego wątku
    Znalazłem błąd w założeniach wiec i wyniki mi błędne wychodziły
    Taryfa 12w jest jednak najkorzystniejsza
    Przy g12W bez problemu można otrzymać udział tanich/drogich godzin na poziomie
    65%/35%
    Przy przejściu na g12 czy tam g12r wystarczy że udział tanich godzin spadnie poniżej
    57% i rachunki zaczynają być wyższe jak w g12W

    Błędnie więc porównywałem koszty w danej taryfie przy udziałach tania/dzienna
    Aby sprostować niżej napisze jak to wychodzi w Energa przy zużyciu rocznym 5000kwh
    65%tania/35% droga
    g12- 2188zł, g12w- 2284zł, g12r- 2121zł
    I niby tu G12r/ G12 wychodzą taniej jak G12W przy G12/G12R raczej nie ma szans
    utrzymać zużycia 65%tania/35% droga
    A wystarczy że udział tanich godzin spadnie(a na pewno spadnie przy przy rezygnacji z
    g12W) do 57% i w g12 oraz w g12r wyjdzie drożnej jak w g12w(przy 65%/35%)

    57%tania/43% droga:
    g12- 2331zł, g12w- 2435zł, g12r- 2296zł

    Przepraszam więc za wprowadzenie w błąd jeśli ktoś się sugerował moimi symulacjami.