  • 31. Data: 2018-11-08 06:46:43
    Temat: Re: Taryfa G12as
    Od: l...@g...com

    Może przyjechać na białym Grasiu.

  • 32. Data: 2018-11-08 10:29:44
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu środa, 7 listopada 2018 20:44:37 UTC+1 użytkownik Tomasz Gorbaczuk napisał:

    > Przy stosunku 65(tania) do 35(droga) i 6000kWh na rok w moim xls wychodzi:
    > G11 - 3126 zł
    > g12 - 2426 zł
    > g12w - 2583 zł

    Kurcze zainspirowałeś mnie i pobawiłem się exelem. Zrobiłem exela dla stawek Energa i
    wychodzi że g12w jest droższa od g12 o ok 4-4,5%. Przy zużyciu
    50%(tańsza)/50%(droższa) jest to 4,47% przy 60/40 jest to 4,42%, przy 70/30 jest to
    4,36%. Przy teoretycznym 100%(tańsza)/0%(droższa) i tak jest 4,1% drożej w g12Ww niż
    w g12. Czyli nie ma opcji żeby g12W wyszła taniej od g12. W moim przypadku jak
    zużywam rocznie 4500kWh jest to niecała stówa drożej rocznie w g12W niz g12. A g12
    wychodzi taniej w stosunku do g11 już przy zużyciu 22% i więcej w tańszej.
    I jak już zacząłem liczyć to najkorzystniej zaczyna wychodzić wychodzi g12r która
    jest tańsza i od g11 i od g12W już przy proporcjach 27%(tańsza)/73%(droższa)

  • 33. Data: 2018-11-08 11:53:26
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu środa, 7 listopada 2018 23:52:04 UTC+1 użytkownik Zenek Kapelinder napisał:
    > Normalnie sie zachowaja jesli nie wprowadzili im do >pamieci ze tego dnia maja
    liczyc w tanszej. Nie widze w tym >nic smiesznego. Nie pasuje Ci ten rzad albo
    prezydent to >wyjedz tam gdzie ich nie ma. Na to ze Tusk przyjedzie na >bialym koniu
    raczej nie licz.

    Wuyluzuj
    A te polityczne wstawki to na pl.soc.polityka przenieś. Tam jest taki jeden pod
    rożnymi nickami kilku udający to Sobie pogadacie.

  • 34. Data: 2018-11-08 11:56:27
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu środa, 7 listopada 2018 22:45:01 UTC+1 użytkownik pilocik napisał:
> [...]

    Podejrzewam że nie zdąż przeprogramować wszystkich liczników i policzą wg droższej
    taryfy
    Jakby komu się chciało w reklamacje o te 5zł pobawić to pewnie by jakoś przeliczyli i
    fakturę skorygowali.
    Aczkolwiek w opisie taryfy mają gwiazdkę:

    *gdy układy pomiarowo-rozliczeniowe na to pozwalają

  • 35. Data: 2018-11-08 19:59:58
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    W dniu .11.2018 o 10:29 Kris <k...@g...com> pisze:

> [...]
    > I jak już zacząłem liczyć to najkorzystniej zaczyna wychodzić wychodzi
    > g12r która jest tańsza i od g11 i od g12W już przy proporcjach

    Ano właśnie, wszyscy tu promują g12w a mi wychodzi, że ta taryfa jest
    opłacalna tylko dla kogoś kto całą energię zużywa tylko w weekendy. Jak
    chociaż trochę (ponad 10%) pobierana jest w droższej taryfie - to już
    tańsza wychodzi g12.
    Myślałem, że to moje PGE tak ustawiło te ceny - ale u Ciebie jest tak
    samo, obstawiam, że wszedzie w takim razie jest podobnie i przy normalnym
    (nie weekendowym domu) g12w jest nieopłacalna.

    TG

  • 36. Data: 2018-11-09 08:36:19
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu wtorek, 6 listopada 2018 18:49:26 UTC+1 użytkownik Tomasz Gorbaczuk napisał:
    > Rozważał ktoś taką taryfę? - mam teraz g11 i zastanawiam się czy nie
    > zmienić na "antysmogową" aby mieć stałe ceny prądu przez najbliższy rok.

    A grzejesz prądem lub masz samochód elektryczny?
    Bo w Energa taki zapis jest w regulaminie g12AS
    Z Oferty mogą skorzystać Klienci, którzy:
    f) złożyli Sprzedawcy oświadczenie o zamiarze wykorzystywania energii elektrycznej
    na cele grzewcze gospodarstw domowych lub ładowania pojazdów elektrycznych, będące
    Załącznikiem nr 1 do Regulaminu,

  • 37. Data: 2018-11-09 08:50:45
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu czwartek, 8 listopada 2018 20:00:03 UTC+1 użytkownik Tomasz Gorbaczuk napisał:

    > Ano właśnie, wszyscy tu promują g12w

    Równiez ja do tej pory promowałem a jak zainspirowałeś mnie do dokłądniejszego
    policzenia to wychodzi że g12W jest najdroższa z dwutaryfowych.
    G12 i G12r wychodzą praktycznie zawsze taniej w Energa.

    >a mi wychodzi, że ta taryfa jest
    > opłacalna tylko dla kogoś kto całą energię zużywa tylko w weekendy.

    W Energa nawet tak nie wychodzi. Przy zużyciu 5000kWh i założeniu że całe zużycie
    jest w tańszych godzinach wychodzi tak:
    g12W- 1623zł
    g12- 1559zł
    G12r- 1358zł

    > Myślałem, że to moje PGE tak ustawiło te ceny - ale u Ciebie jest tak
    > samo, obstawiam, że wszedzie w takim razie jest podobnie i przy normalnym
    > (nie weekendowym domu) g12w jest nieopłacalna.

    Nawet przy weekendowym wychodzi drożej jak g12 i g12w
    Rożnicę niewielkie(4,5%-5%) ale są
    Dla 5000kWh i zużyciu 60% w tańszych godzinach a 40$ w droższych wychodzi tak
    g12W- 2378zł
    g12- 2278zł
    G12r- 2230zł

  • 38. Data: 2018-11-09 10:48:02
    Od: Pete <n...@n...com>

> [...]
    > samo, obstawiam, że wszedzie w takim razie jest podobnie i przy
    > normalnym (nie weekendowym domu) g12w jest nieopłacalna.

    W Tauronie przy inteligentnym liczniku można sobie porównać poszczególne
    taryfy wg zużycia.
    W mieszkaniu w którym zamieszkuje pracująca bezdzietna para, za 2018 rok
    mam tak:

    Taryfa G12w
    szczyt poza szczytem
    786.913 kWh (47%) 893.041 kWh (53%)

    Taryfa G12
    dzień noc
    1165.936 kWh (69%) 514.018 kWh (31%)

    Wg cennika Tauron aktualny zysk G12w to ok 90zł.

    Jak widać powyżej, rozkład zużycia dla G12 jest dużo bardziej
    niekorzystny niż zakładacie.

    --
    Pete

  • 39. Data: 2018-11-09 11:49:29
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu piątek, 9 listopada 2018 10:45:52 UTC+1 użytkownik Pete napisał:

> [...]
    >
    > Wg cennika Tauron aktualny zysk G12w to ok 90zł.
    >
    > Jak widać powyżej, rozkład zużycia dla G12 jest dużo bardziej

    Przy 30% tanie godziny i 70% drogie godziny w Energa zużycie 5000kWh
    g12W- 2945zł
    g12- 2817zł
    G12r- 2885zł
    Nie ma opcji żeby g12W w Energa wyszło taniej od g12 czy g12R

  • 40. Data: 2018-11-09 21:55:51
    Od: Pete <n...@n...com>

    W dniu 2018-11-09 o 11:49, Kris pisze:

> [...]
    > g12- 2817zł
    > G12r- 2885zł
    > Nie ma opcji żeby g12W w Energa wyszło taniej od g12 czy g12R

    Co w tej Enerdze takie drogie w G12w - prąd czy dystrybucja?

    --
    Pete