  • 31. Data: 2016-01-23 14:37:33
    Temat: Re: Trzeba natychmiast zamknąć granice...
    Od: JDX <j...@o...pl>

    On 2016-01-23 14:21, Budyń wrote:

    > Mozesz sobie gdybac w kompletnym oderwaniu od historycznych realiów -
    Znaczy się to nie dzięki pokojowemu wprowadzaniu chrześcijaństwa
    Jaćwingowie wyginęli? :-D

    > ja tu w tej chwili nie mowie czy chrzescijanstwo jest lepsze czy
    > gorsze -stwierdzam fakt ze przyjelismy chrzescianstwo i to dalo
    > poczatek naszej kulturze.
    To kultura Polan i Mazowszan była/jest nie nasza? Trzeba było (pokojowo
    oczywiście) zaimportować z Rzymu wiarę w Żyda? :-D

    > Cóż ja ci moge powiedziec - przekonasz sie zaraz po śmierci.
    A skąd o tym wiesz? Z opowieści tych co wrócili z zaświatów? :-D Czy
    może jakieś objawienia masz? Matka Boska na szybie i te sprawy. :-D

    > Oczywiscie gdybys sie powaznie zainteresowal dlaczego tylko Jezus
    > -służę pomoca :)
    Tak, jestem bardzo zainteresowany. :-D

  • 32. Data: 2016-01-23 15:06:13
    Od: Budyń <b...@r...pl>

    W dniu sobota, 23 stycznia 2016 14:38:11 UTC+1 użytkownik JDX napisał:

    no dokładnie, Matka Boska i te sprawy. A reszta to poziom wiedzy gimbazy, troche
    szkoda czasu na komentarze.

    b.

  • 33. Data: 2016-01-23 15:19:37
    Od: JDX <j...@o...pl>

    On 2016-01-23 15:06, Budyń wrote:
    [...]
    > no dokładnie, Matka Boska i te sprawy.
    Ale na szybie czy nie? :-D A może jakiś płaczący obraz? :-D

  • 34. Data: 2016-01-23 16:33:52
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    A z tym lepszym zyciem po smierci to pewna informacja czy oszustwo biura
    turystycznego co od kilku tysiecy lat za realne pieniadze sprzedaje wycieczki w
    zaswiaty i szczyci sie tym ze nigdy reklamacji nie mieli.

  • 35. Data: 2016-01-24 16:50:20
    Od: masti <g...@t...hell>

    Budyń wrote:

> [...]
    wiekszoci członków tejze religii - i różnice w skutkach.

    > przyjąłem domyślnie. Moze i za głęboko pomyślane, fakt.

    > to pokazuje powierzchowną znajomosc tematu.
    > Ja jestem katolikiem, i własciwie fanatykiem, fundementalistą - nie byłoby dla mnie
    żadnym problemem umrzec za Jezusa. Ba, to byłby zaszczyt.
    > Islamista o czym wiemy też umrze za wiarę.
    >
    > No a jaka zatem jest różnica? Ja nie bedę zmuszał cie do bycia katolikiem, żadnych
    siłowych rozwiązan nie bedzie

    Twoi poprzednicy nie byli tak delikatni i wyrzynali niewiernych na
    potęgę

    --
    mst <at> gazeta <.> pl
    "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?

  • 36. Data: 2016-01-24 18:31:42
    Od: Budyń <b...@r...pl>

    W dniu niedziela, 24 stycznia 2016 16:53:08 UTC+1 użytkownik masti napisał:

> [...]
    żadnych siłowych rozwiązan nie bedzie

    > Twoi poprzednicy nie byli tak delikatni i wyrzynali niewiernych na

    coz ja poradze ze ty na historii sie nie znasz i próbujesz dzisiejsze zasady i wiedze
    stosowac do ówczesnych czasów - i na dodatek jestes tendencyjny.
    Bo temat trzeba rozpatrywac w historycznym kontekscie. ŁĄtwo powiedziec ze katole
    kogos mordowaly, ale to wykrzywienie faktu ze mordowali chciwcy nie dlatego ze
    religia im to kazala, tylko dla forsy.
    Owszem, dokonalo sie najwieksze ludobójstwo w amerykach, ale nie z religijnych
    powodów a dla kasy. Szerzenie chrzescijanstwa było pretekstem - ale celem złoto.
    papież Paweł III stwierdził w 1537 roku, że Indianie są ludźmi, więc są w stanie
    przyjąć wiarę chrześcijańską i nie wolno ich, także jako pogan, pozbawiać wolności i
    mienia, pod karą ekskomuniki.

    zeby nie było - oczywiscie ze katole czynili zło - ale w zasadzie wbrew religii a nie
    w jej imieniu.

    b.

  • 37. Data: 2016-01-24 20:02:21
    Od: masti <g...@t...hell>

    Budyń wrote:

> [...]
    kogos mordowaly, ale to wykrzywienie faktu ze mordowali chciwcy nie dlatego ze

    naprawdę? mówisz, że przykazania się zmieniły od czasów ich
    powstania?

> [...]
    mienia, pod karą ekskomuniki.

    > zeby nie było - oczywiscie ze katole czynili zło - ale w zasadzie wbrew religii a

    bardzo fajnie po raz kolejny usiłujesz wykazać, że wbrew. jakoś Papieżom
    to nie przeszkadzało

  • 38. Data: 2016-01-24 21:11:04
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Oficjalna wersja to ze ich nawracali na jedynego slusznego boga Boga. Z tym
    nawracaniem to zawsze dziwnie wygladalo. W innym temacie napisales o bogu Bogu i
    narodzie przez niego wybranym. Pomimo ze uwazam ze to ludzie stworzyli sobie bogow to
    Twoja teza bardziej mi pasuje. Byl sobie jeden z wielu bogow, bog Bog znaczy sie, i
    wybral sobie jakis narod. Nie ma w tym nic dziwnego bo wtedy kazdy bog mial swoj
    narod wybrany. Najblizszym dla dziziejszych Polakow byl bog Swietowit. Opiekowal sie
    swoim ludem i go bronil. Wracajac do boga Boga ktory wybral sobie konkretny
    narod.jesli jest narod wybrany to dobrowolne lub silowe wcielanie do grona jego
    wyznawcow innych narodow nic tym narodom nie daje, bo ludzie je tworzacy nie sa z
    narodu wybranego przez boga do ktorego sie ich wciela. I pomimo ze beda wiernie
    sluzyli nawracaczom, zarliwie sie modlili i dawali kase to nigdy nie beda rowni tym z
    narodu wybranego. To taka sytuacja jak w okupacje Niemiec i volksdeutsch. Niby
    Niemiec ale nie Niemiec.

  • 40. Data: 2016-01-24 23:03:55
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Przypominam ze brak odpowiedzi to tez odpowiedz.