  • 21. Data: 2011-03-13 20:23:37
    Temat: Re: Trzęsienie ziemi
    Od: "Maniek4" <r...@l...pl>

    news:ilj83m$dpt$1@mx1.internetia.pl...

    > Ale poki co 3000 ludzi nie zyje, nie z powodu tej elektrowni.

    To prawda.
    Wlasnie czytalem, ze boja sie o stopienie rdzeni w trzech reaktorach,
    ewakuowano 140 tys. ludzi, a tam prawie nie bylo trzesienia.

    Pozdro.. TK

  • 22. Data: 2011-03-13 21:56:19
    Od: "wowa" <w...@g...pl>

    Użytkownik "kiki" <k...@t...fel> napisał w wiadomości

    > Jak coś podskoczy to będę informował :-) Kiedyś była nagonka na Chińskie
    > materiały budowlane, że promieniują więc go w czasie budowy kupiłem :-) I
    > działa dalej :-)
    Ale licznik też chiński więc jest dostosowany do ichnich materiałów :)
    Wojtek

    --
    sygnaturka oczekuje na natchnienie :)

  • 23. Data: 2011-03-14 08:26:29
    Od: "Ghost" <g...@e...pl>

    > To prawda.
    > Wlasnie czytalem, ze boja sie o stopienie rdzeni w trzech reaktorach,
    > ewakuowano 140 tys. ludzi, a tam prawie nie bylo trzesienia.

    Nie wiem skad masz takie informacje

    http://forsal.pl/grafika/494775,62088,silne_trzesien
    ie_ziemi_i_fala_tsunami_w_japonii_wideo.html
    Wspomniane elektrownie sa bodaj najblizej tegoz epicentrum, nie ma szans,
    zeby "tam prawie nie bylo trzesienia", ja sluszalem o 6.

  • 24. Data: 2011-03-14 10:16:53
    Temat: Re: Trzesienie ziemi
    Od: janusz_kk1 <j...@o...pl>

    Dnia 13-03-2011 o 19:49:35 Maniek4 <r...@l...pl> napisał(a):

    > U?ytkownik "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl> napisa? w wiadomo?ci

    > Noo. Tylko uzytkownikom dwa dni temu przestalo byc do smiechu.
    Dlaczego? jak na takie silne trzęsienie i stosunkowo niewielką
    odległość elektrowni od epicentrum to i tak są niewielkie zniszczenia,
    ZAuważ że tam największe szkody wywołał wodór który wybuchł, prawdopodobnie
    wolnił się z rozszelnionego systemu chłodzenia.

    Nie chcę widzieć co by sie działo z zwykłymi elektrowniami przy takim
    wstrząsie
    np u nas, nie mówiąc o tamach. Także jak na skalę zjawiska to zagrożenie z
    tej
    elektrowni jest niewielkie, 20tys ludzi dostanie jod i po miesiącu wrócą
    do domów.

    --
    Pozdr
    JanuszK

  • 25. Data: 2011-03-14 18:11:16
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    wowa wrote:
    > Użytkownik "kiki" <k...@t...fel> napisał w wiadomości

    > Ale licznik też chiński więc jest dostosowany do ichnich materiałów :)
    > Wojtek

    miałem to napisać :)

  • 26. Data: 2011-03-14 18:48:14
    Od: "Maniek4" <r...@l...pl>

    >Dlaczego? jak na takie silne trzęsienie i stosunkowo niewielką
    >odległość elektrowni od epicentrum to i tak są niewielkie zniszczenia,

    W rejonie elektrowni trzesienie ziemi bylo jak na tamte warunki male.
    Elektrownie a wlasciwie jej generatory pradu po wylaczeniu reaktora zalala
    fala, stanely pompy pompujace wode chlodzaca reaktor, odkryly sie prety
    paliwowe i problem powstal.

    >ZAuważ że tam największe szkody wywołał wodór który wybuchł, prawdopodobnie
    >wolnił się z rozszelnionego systemu chłodzenia.

    Wodor powstaje w wyniku reakcji pary wodnej z cyrkonem ktory jest otulina
    prentow paliwowych. Wodor zostal uwolniony z wypuszczana z reaktora para
    wodna. Para sie skroplila i wybuchl wodor polaczony z tlenem. Wodor to
    problem wtorny, nie pierwotny.

> [...]
    >tej
    >elektrowni jest niewielkie, 20tys ludzi dostanie jod i po miesiącu wrócą

    Jak na taka skale to faktycznie zagrozenie jest nie wielkie. Japonskie
    elektrownie atomowe byly przedstawiane jako takie, ktore w warunkach
    czestych wstrzasow pracowaly bez problemu. Teraz ten mit prysl jak banka
    mydlana. O ile przed peknieta tama mozna sie jakos bronic tak przed
    promieniowaniem nie ma ucieczki. Ja jestem prosty chlop na polu i jednak
    jestem przeciw.

    Pozdro.. TK

    --
    Pozdr
    JanuszK

  • 27. Data: 2011-03-14 19:00:34
    Od: "Maniek4" <r...@l...pl>

> [...]
    > Wspomniane elektrownie sa bodaj najblizej tegoz epicentrum, nie ma szans,
    > zeby "tam prawie nie bylo trzesienia", ja sluszalem o 6.

    W sobote po poludniu podawano max 5 stopni a to w tamtym rejonie nic
    wielkiego. Wg skali podawane prawie 9 stopni w stosunku do nawet 6 stopni to
    przepasc. Ale, dzis podano, ze to nie trzesienie ziemi jest bezposrednia
    przyczyna tej awarii a fale tsunami zalewajace pracujace spalinowe
    generatory. Jak widac trudno byc przygotowanym na wszystko.

    Pozdro.. TK

  • 28. Data: 2011-03-14 19:29:17
    Od: "Ghost" <g...@e...pl>

> [...]
    > przyczyna tej awarii a fale tsunami zalewajace pracujace spalinowe
    > generatory. Jak widac trudno byc przygotowanym na wszystko.

    No wiec wlasnie. Rafinerie tez glownie z tego powodu pierdyknely i zaloze
    sie, ze ofiarami tam niezle sypnelo.

  • 29. Data: 2011-03-14 19:33:51
    Od: "Ghost" <g...@e...pl>

> [...]
    > elektrownie atomowe byly przedstawiane jako takie, ktore w warunkach
    > czestych wstrzasow pracowaly bez problemu. Teraz ten mit prysl jak banka

    Ale dlaczego prysl, licz ofiary, a nie strach przed niewidzialnym
    promieniowaniem, ktore to promieniowanie summa summarum penwie jest wieksze
    z elektrowni weglowych, bo napierdziela non-stop i nikt sie nie oburza.

    > O ile przed peknieta tama mozna sie jakos bronic tak przed promieniowaniem
    > nie ma ucieczki. Ja jestem prosty chlop na polu i jednak jestem przeciw.

    Wiesz ilu gornikow ginie przy wydobyciu "bezpiecznej" energii?

  • 30. Data: 2011-03-14 20:06:41
    Od: janusz_kk1 <j...@o...pl>

    Dnia 14-03-2011 o 19:48:14 Maniek4 <r...@l...pl> napisał(a):

> [...]
    > elektrownie atomowe byly przedstawiane jako takie, ktore w warunkach
    > czestych wstrzasow pracowaly bez problemu. Teraz ten mit prysl jak banka
    Wcale nie zauważ że oni prawie na codzień mają wstrząsy 5-6 i o nich już po
    prostu nie mówią bo są tak częste, także te reaktory muszą naprawdę dużo
    wytrzymać.

    > O ile przed peknieta tama mozna sie jakos bronic tak przed
    > promieniowaniem nie ma ucieczki. Ja jestem prosty chlop na polu i jednak
    > jestem przeciw.
    Ale zauwaz że nawet 100 razy większe promieniowanie od tła nie jest groźne
    dla
    człowieka, ba nawet jest lecznicze, są rejony np Belgia, holandia gdzie
    naturalne
    tło jest kilkaset razy wieksze od normalnego i ludzie zyja i są zdrowsi od
    reszty
    bo prawie nie chorują na raka, promieniowanie nie dopuszcza do mutacji
    rakowych
    w organiźmie. Zresztą z Czernobyla też nie wszystkich wywieźli tzn
    wywieźli ale ludzie
    cichaczem wrócili i mieszkają, było juz parę reportarzy z tamtąd.
    Oczywiście nie z samej
    strefy 0 ale z tej dalszej ale oficjalnie zamkniętej.

    --
    Pozdr
    JanuszK