  • 21. Data: 2011-05-18 17:30:30
    Temat: Re: Turbina wiatrowa
    Od: robercik-us <r...@p...onet.pl>

    Użytkownik Maniek4 napisał:
    > No prosze Cie...

    Maniek nie martw się... :-D
    I tak jesteś dalej ode mnie, bo swoje solary już masz, a ja nad
    wiatrakiem dopiero myślę :-))).

    pozdr
    Robert G.

  • 22. Data: 2011-05-18 17:48:33
    Od: "Maniek4" <r...@l...pl>

    > Maniek nie martw się... :-D
    > I tak jesteś dalej ode mnie, bo swoje solary już masz, a ja nad wiatrakiem
    > dopiero myślę :-))).

    Solary sa o wiele latwiejsze w instalacji, a na wiatrakach sie nie znam.
    Zreszta tu gdzie mieszkam za malo wieje co mnie wcale nie martwi. :-) O tej
    porze roku nawet w pochmurny dzien z malymi przeblyskami slonca mam wode o
    temp. co najmniej 40C i praktycznie nie mniej jak 30C nawet kiedy pada.
    Wiatrak przy duzych wiatrach sprawdzi sie zapewne lepiej i wazne, ze zima co
    najmniej tak samo jak latem.

    Pozdro.. TK

  • 23. Data: 2011-05-18 18:46:30
    Od: "Jeffrey" <s...@w...onet.pl>

    Przemek wrote:

    > A cos ty taki agresywny Andrzeju? Yaber pisze "czy nie jest tak" bo
    > pewno gdzies to slyszal lub czytal tylko nie potrafi wskazac
    > zrodla...

    ale to wprowadza niepotrzebny zamęt
    kiedyś tak było
    teraz to co wyprodukujesz na swoje potrzeby bez podłączenia do sieci
    ZE nie musi być nigdzie zgłaszane i rozliczane
    problemy zaczynają się kiedy podłączysz to do sieci, o sprzedaży
    sąsiadowi nawet nie wspomnę

    Jeffrey

  • 24. Data: 2011-05-18 19:21:44
    Od: "Yozwig" <j...@o...pl>

    > Solary sa o wiele latwiejsze w instalacji, a na wiatrakach sie nie znam.
    > Zreszta tu gdzie mieszkam za malo wieje co mnie wcale nie martwi. :-)

    Niestety wiatrak w stosunku do solara ma jeden zaj@bisty
    mankament. Energię solara gromadzi się w wodzie a energię
    wiatraka w akumulatorach. Nie ma tanich i żywotnych akumulatorów.
    Wiatraki wyłącznie grzejące wodę są krzyżówką tych dwóch
    rozwiązań i w zasadzie jedynym praktycznym zastosowaniem
    wiatraka w gospodarstwie prywatnym.

    Ja natomiast mam inny pomysł. Mam olbrzymi trawnik za
    domem, gdzie może powstać całe poletko solarów, a ciepła
    woda z nich będzie kręcić silnikiem Stirlinga, on zaś generatorem
    prądu :). Niestety do moich potrzeb (2kW) poptrzebuję aż
    ~4000cm3 pojemności skokowej, więc pewnie zastosuję
    dwa silniki od Forda Mondeo ze szrotu połączone w V.
    Jak przy wszystkich inwestycjach niestety sprawę wstrzymuje
    brak kasy :(.

    --
    Yozwig

  • 25. Data: 2011-05-18 19:55:47
    Od: "Kris" <k...@W...PL>

    >Użytkownik "robercik-us" napisał w wiadomości grup

    >a pozostałe miesiące to co...? 8-) W końcu CWU potrzebna jest cały rok.

    I tak chodzi wtedy kocioł CO. A jako jeden z argumentów za wiatrakiem
    podałeś ze nie trzeba rozpalać latem kotła. A zima i tak kocioł chodzi wiec
    CWU niejako przy okazji jest

    A to fakt

  • 26. Data: 2011-05-18 20:00:02
    Od: Budyń <b...@g...pl>

    Użytkownik "Yozwig" <j...@o...pl> napisał w wiadomości

    > dwa silniki od Forda Mondeo ze szrotu połączone w V.
    > Jak przy wszystkich inwestycjach niestety sprawę wstrzymuje
    > brak kasy :(.

    dzieki temu nie wtopiłes tej kasy -marzenia fajna rzecz ale biznes to biznes :-)))

    b.

  • 27. Data: 2011-05-18 20:04:21
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    On 18 Maj, 15:02, robercik-us <r...@p...onet.pl> wrote:
    > postawił to na gruncie - może jakać niewielka płyta betonowa i zakotwił
    > trzema linami, to już nie trzeba zezwoleń. Wysokość może pono mieć do 15
    > m, ale u mnie pewnie z 6 do 8 m maszt plus 1,8 śmigło, zatem na pewno
    > się mieszczę.

    Nawet z pozwoleniem na coś większego nie powinno być problemu, coś mi
    się obija po czaszce że jednym z wymogów które musisz spełnić jest to,
    że jak coś się przewróci to nie ma prawa spaść na działkę sąsiada (ale
    głowy nie dam czy faktycznie jest to gdzieś w prawie zapisane).

    > Co do sprzedawania i podatku akcyzowego, to też raczej nie ma obowiązku
    > płacenia akcyzy, a i sprzedawać na pewno nie ma obowiązku.

    Jeżeli nie łączysz tego z siecią to urzędasom nic do tego, choćbyś
    miał w szopie generator 100MVA. A nawet jeżeli by takie prawo
    wprowadzili to należy to konsekwentnie olać, ryzyko że jakiś sąsiad-
    burak się na tym zna i podpierdoli do skarbówki/energetyki jest
    nieporównanie mniejsze niż to że podpierdoli do urzędu gminy, kontroli
    budowlanej czy czego tam ;)

    > zrobiłbym 'elektrownię' na 48 V, to po co komu takie napięcie :-) i tak
    > będzie bardzo niestabilne - u mnie tylko do obsługi grzałek, a te nie
    > wymagają żadnych tam akumulatorów, czy stabilizatorów, albo falowników.

    Jeżeli się nie ma góry kasy do wywalenia, to trzeba olać wszelkie
    falowniki, akumulatory itp. pomysły na zasilanie czegokolwiek poza
    grzałą. Było to liczone na dziesiątki sposobów i wychodzi zawsze
    bieda, nie mówiąc o spadku sprawności o przynajmniej 30% :>

    > Bardzo mnie to zainteresowało, bo w przeciwieństwie do solarów, dla mnie
    > ma to jakiś sens w naszej szerokości geograficznej i w moim obecnym
    > miejscu zamieszkania.

    Tutaj jest kopalnia wiedzy i przykładów, kupę fotorelacji na których
    redneki strugają, spawają i kleją złom, przygotuj zapas browara i
    kiełbachy i czytaj :P

    http://www.otherpower.com/otherpower_wind.shtml

    Już widzę wyliczenia różnych ponuraków dowodzące że się nie opłaci, że
    drogo, nie należy się przejmować tylko robić :> Prądnicę sam sklecisz,
    śmigło można kupić od zapaleńców którzy je strugają (namiar na
    alledrogo albo na elektrodzie da się znaleźć), maszt z czegokolwiek i
    jechane :>
    Ja na pewno coś takiego postawię, dzieci nie będą mieć plejstejszyn,
    żona będzie nosić torebkę z kota a nie krokodyla a ja będę jeździł
    najstarszym rzęchem na wsi, ale wiatrak postawię :P

    L.

  • 28. Data: 2011-05-18 20:11:04
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    On 18 Maj, 22:00, Budyń <b...@g...pl> wrote:
    > dzieki temu nie wtopiłes tej kasy -marzenia fajna rzecz ale biznes to biznes :-)))

    Eetam, trza podejść do tego bardziej życiowo. Kupujesz dziecku jakąś
    padakę na pierwszy samochód, coś taniego z dobrym silnikiem ale
    niekoniecznie dobrą resztą. Za jakiś czas fura się zaczyna sypać,
    dzieciak traci zapał i porzuca zabawkę a Ty ze spokojem sumienia
    patroszysz złoma pozyskując silnik, resztę pchasz na złom i
    wyrejestrowujesz :P Żona nie kwęknie bo kupujesz dziecku a nie na
    swoje durne zabawy, dzieciak szczęśliwy (przynajmniej na początku) a
    efekt końcowy modelujesz dyskretnie pod konkretne zastosowania :P

    L.

  • 29. Data: 2011-05-18 20:14:43
    Od: robercik-us <r...@p...onet.pl>

    Użytkownik Yozwig napisał:
    > Energię solara gromadzi się w wodzie a energię
    > wiatraka w akumulatorach.

    No to nie doczytałeś... :-P
    Ja nie biorę w ogóle pod uwagę żadnych tam akumulatorów, a energię z
    wiatraka zamierzam przekształcać JEDYNIE na ciepło - najpierw w baniaku,
    który mam - CWU, a potem, jak dobrze by poszło, to w buforze np 1000l.
    Zastanawiam się jednak, czy taki 2 kW wiatrak dałby radę nagrzać taki
    bufor, bo cosik mi się widzi, że długo to musiałoby trwać :-).

    pozdr.
    Robert G.

  • 30. Data: 2011-05-18 21:47:12
    Od: Tomasz Finke <t...@i...pwr.wroc.pl>

    W dniu 2011-05-18 18:18, robercik-us pisze:

    > Tu oferta:
    > http://allegro.pl/airgenerator-elektrownia-wiatrowa-
    2kw-promocja-i1602227695.html

    Widziałem wiele takich ofert, większość tych turbin ma moc
    znamionową podaną przy wietrze rzędu 10 m/s, który wieje przez
    kilka procent czasu w roku. Sam mam dom na szczycie wzgórza
    i zawsze z którejś strony mi "mocno" wieje, ale moja stacja pogodowa
    podaje średnią prędkość wiatru z ostatniego roku tylko 4 km/h.
    Wiatromierz jest zamocowany jakieś 3,5 metra nad ziemią, więc może
    na 10 metrach ta średnia będzie i 3 razy większa, ale to i tak za mało
    na elektrownię wiatrową. Jak ktoś już napisał: najpierw kup sobie taki
    wiatromierz, zamontuj go na tyczce o wysokości odpowiadającej masztowi
    turbiny i zrób całoroczne pomiary siły wiatru. Lepiej wydać 300 zł
    i podjąć świadomą decyzję na podstawie wiarygodnych danych niż
    pochopnie wydać 30.000, które nie zwrócą się przez następne 50 lat.

    T.