  • 31. Data: 2011-05-18 21:52:40
    Temat: Re: Turbina wiatrowa
    Od: "Maniek4" <r...@l...pl>

    Użytkownik "Kris" <k...@W...PL> napisał w wiadomości
    news:ir1882$s5$1@news.onet.pl...

    > I tak chodzi wtedy kocioł CO. A jako jeden z argumentów za wiatrakiem
    > podałeś ze nie trzeba rozpalać latem kotła. A zima i tak kocioł chodzi
    > wiec CWU niejako przy okazji jest

    Zalezy u kogo. U mnie zawor przelacza obieg na grzanie CWU, zreszta to
    zawsze dodatkowy odbiornik, chocby palil nie wiem czym i jak.

    Pozdro.. TK

  • 32. Data: 2011-05-18 22:06:14
    Od: "Maniek4" <r...@l...pl>

    > No to nie doczytałeś... :-P
    > Ja nie biorę w ogóle pod uwagę żadnych tam akumulatorów, a energię z
    > wiatraka zamierzam przekształcać JEDYNIE na ciepło - najpierw w baniaku,
    > który mam - CWU, a potem, jak dobrze by poszło, to w buforze np 1000l.
    > Zastanawiam się jednak, czy taki 2 kW wiatrak dałby radę nagrzać taki
    > bufor, bo cosik mi się widzi, że długo to musiałoby trwać :-).

    Zakladajac, ze pradnica daje 2kW przez 24 godziny, to taki bufor podgrzeje o
    41'C. Ale to troche nie calkiem tego, bo w druga strone moze byc gorzej. W
    zaleznosci od potrzeb temp. w buforze nie bedzie mogla zejsc ponizej pewnej
    granicy wymiany ciepla. Jezeli to woda do mycia to spadek temp. praktycznie
    nie bedzie mogl zejsc ponizej 38'C. Dobre na lato, ale ogrzewanie chyba
    wyklucza uklad grzejnikowy. Lepiej wtedy przelaczyc na grzalke przy powrocie
    z instalacji. Sprawa nie jest beznadziejna, ale trzeba troche pomyslec.

    Pozdro.. TK

  • 33. Data: 2011-05-18 22:14:24
    Od: "Kris" <k...@W...PL>

    >Zależy u kogo. U mnie zawor przelacza obieg na grzanie CWU, zreszta to
    >zawsze dodatkowy odbiornik, chocby palil nie wiem czym i jak.

    Tu oczywiście masz rację- pisząc "przy okazji' nie miałem na myśli ze jest
    to darmo. Ale trzeba przeliczyć czy warto wydać jednorazowo 6 tys. lub nawet
    30 tys. na solary czy wiatrak czy może lepiej płacić miesięcznie
    kilkadziesiąt/kilkaset zł więcej grzejąc wodę "przy okazji" ogrzewania domu.
    każdy te rachunki powinien zrobić pod siebie.

  • 34. Data: 2011-05-18 22:42:48
    Od: Jaroslaw Berezowski <p...@g...pl>

    Dnia Wed, 18 May 2011 14:09:23 +0200, Andrzej Ława napisał(a):

    > Dokładnie. ZE prąd trzeba sprzedać, jak się chce go komercyjnie
    > dostarczyć komuś.
    Nie trzeba, komuna na szczęście tu nie wróciła (jeszcze) . Można
    bezpośrednio opylać odbiory końcowemu, ale oprócz koncesji na wytwarzanie
    trzeba kupić koncesje na dystrybucje.

    --
    Jaroslaw "jaros" Berezowski

  • 35. Data: 2011-05-18 22:44:26
    Od: Jaroslaw Berezowski <p...@g...pl>

    Dnia Wed, 18 May 2011 06:36:07 -0700, ptoki napisał(a):

    > Oj, ostatnio badalem sprawe i wychodzilo wcale nieciekawie. Nawet nie
    > chodzilo o podpiecie sie pod siec a o placenie akcyzy za "swoja energie"
    Jakbyś doczytał dalej, to być się dowiedział, że prąd ze źródeł
    odnawialnych zwolniony jest z akcyzy (jak na razie).

    --
    Jaroslaw "jaros" Berezowski

  • 36. Data: 2011-05-18 23:50:26
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 19.05.2011 00:42, Jaroslaw Berezowski pisze:

    > Nie trzeba, komuna na szczęście tu nie wróciła (jeszcze) . Można

    Trzeba.

    > bezpośrednio opylać odbiory końcowemu, ale oprócz koncesji na wytwarzanie
    > trzeba kupić koncesje na dystrybucje.

    Czyli de facto samemu zostać zakładem energetycznym, co na jedno wychodzi.

    BTW: na wytwarzanie koncesja nie jest zawsze potrzebna...

  • 37. Data: 2011-05-18 23:55:43
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 18.05.2011 15:52, ptoki pisze:

    > Krotko i zwiezle.
    > Musisz mieszkac gdzies gdzie dobrze wieje i musisz kupic pelny zestaw
    > (wirnik, pradnice, przetwornice) i albo podpiac sie pod siec albo miec
    > akumulatory (duuuuuuuuuuuuuuzo).
    > Wtedy calosc ma sens.

    A po jaką cholerę akumulatory? Akumulatorem energii jest woda.

  • 38. Data: 2011-05-18 23:59:38
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 18.05.2011 21:21, Yozwig pisze:

    > Niestety wiatrak w stosunku do solara ma jeden zaj@bisty
    > mankament. Energię solara gromadzi się w wodzie a energię
    > wiatraka w akumulatorach. Nie ma tanich i żywotnych akumulatorów.

    A po ki *.*uj? Grzałka w izolowanym zbiorniku podłączona prosto do
    generatora w wiatraku - po jaką cholerę jeszcze dodatkowo magazynować
    chemicznie?

    Swoją szosą kiedyś mi się obiło o uszy rozwiązanie grzejące bezpośrednio
    - mechanicznie.

  • 39. Data: 2011-05-19 00:00:57
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 18.05.2011 22:04, Lisciasty pisze:

    > Jeżeli nie łączysz tego z siecią to urzędasom nic do tego, choćbyś
    > miał w szopie generator 100MVA. A nawet jeżeli by takie prawo

    Sorry winnetou, ale powyżej pewnego limitu mocy nawet na samą produkcję
    potrzebna jest koncesja.

  • 40. Data: 2011-05-19 00:40:50
    Od: Jaroslaw Berezowski <p...@g...pl>

    Dnia Thu, 19 May 2011 01:50:26 +0200, Andrzej Lawa napisał(a):

    > Trzeba.
    Nie trzeba.

    > Czyli de facto samemu zostać zakładem energetycznym, co na jedno
    > wychodzi.
    Ale łatwo wychodzi. Swego czasu śledziłem wątek Ankota o kogeneratorze na
    gaz drzewny na forum drewnozamiastbenzyny.

    > BTW: na wytwarzanie koncesja nie jest zawsze potrzebna...
    Na wytwarzanie nie, ale na sprzedaż tego tak. I musisz być
    przedsiębiorcą, czyli DG albo spółka prawa handlowego.

    --
    Jaroslaw "jaros" Berezowski