  • 11. Data: 2011-04-28 17:23:18
    Temat: Re: UE zadba o wasze przyszłe domy
    Od: M <M...@o...pl>

    W dniu 2011-04-28 12:52, quent pisze:
    > Użytkownik "Albercik" napisał w wiadomości grup
    >
    > Za czyje pieniądze?
    > Od razu zaznaczam, że od moich wara.

    Za pieniądze tych, co się będą budować - czyli wszystkich. Wprowadzanie
    przepisów jest także kosztowne (za to koszty są ukryte, a robi się
    łatwo). Kampanie zmieniające świadomość są trudne do przeprowadzenia.

    A co do kosztów to nie wiem jak to będzie. 1kWh za 5zł, baryłka ropy za
    500$? Moje pytanie: czy są to mało realne ceny w 2020r?

    M.

  • 12. Data: 2011-04-28 17:43:21
    Od: quent <x...@x...com>

    W dniu 2011-04-28 19:23, M pisze:
    > Za pieniądze tych, co się będą budować - czyli wszystkich. Wprowadzanie
    > przepisów jest także kosztowne (za to koszty są ukryte, a robi się
    > łatwo). Kampanie zmieniające świadomość są trudne do przeprowadzenia.

    I na te przepisy i na to uświadamianie nie zapłaciłbym ani centa.
    10% z przepisów powinno wystarczyć, głównie tych stanowiących o
    ewentualnym naruszaniu czyjejś wolności do tego PZP i koniec.
    Żanych norm dot. energooszczędności, przepisów dot. minimalnych
    wielkości okien i innych absurdalnych czy wręcz debilnych uregulowań.
    Ludzie sami wiedzą co dla nich najlepsze a jak nie to nauczą się na
    własnych błędach. Następne pokolenia przynajmniej byłyby coraz bardziej
    rezolutne.

    W projekcie poza domem miałem projekt wolnostojącego studia foto - urząd
    mi go odrzucił bo miałem za mało okien jak na pow. która zajmowało
    studio. Kurwości, pytam się co to kogo obchodzi jak wielkie mam tam
    okna? W studio wręcz nie potrzebuję ich w ogóle. Do tego musiałem mieć
    zaprojektowany nawiew powietrza przy wejściu i sic! - wycieraczkę przed
    drzwiami w stalowej ramie bo inaczej nie byłoby pnb!

    Faszyzm

  • 13. Data: 2011-04-28 20:39:04
    Temat: Re: UE zadba o wasze przysz?e domy
    Od: janusz_kk1 <j...@o...pl>

    Dnia 27-04-2011 o 23:56:11 Maniek4 <r...@l...pl> napisał(a):

    > U?ytkownik "janusz_kk1" <j...@o...pl> napisa? w wiadomo?ci
    > Dnia 26-04-2011 o 23:57:24 RudeBoy <news@spam_blokmwds.pl> napisa?(a):

    > Taa dobre. Jak dzis wybudujesz wiekszy dom za powiedzmy 400 tys. to po
    > zmianach trzeba bedzie ze dwa razy tyle.
    No bo energoszczędność kosztuje, trzeba zainwestować żeby zyskać.

    --
    Pozdr
    JanuszK

  • 14. Data: 2011-04-28 20:44:12
    Od: M <M...@o...pl>

    W dniu 2011-04-28 19:43, quent pisze:

    > Ludzie sami wiedzą co dla nich najlepsze a jak nie to nauczą się na
    > własnych błędach. Następne pokolenia przynajmniej byłyby coraz bardziej
    > rezolutne.

    Nauczyli się i wprowadzili przepisy. :-) Przynajmniej te bardziej rezolutne.

    Poza tym nie zgadzam się, że ludzie wiedzą, co dla nich jest najlepsze.
    Masz jakieś badania na potwierdzenie swojej tezy?

    M.

  • 15. Data: 2011-04-28 22:38:15
    Temat: Re: UE zadba o wasze przysz3e domy
    Od: "Maniek4" <r...@l...pl>

    >No bo energoszczędność kosztuje, trzeba zainwestować żeby zyskać.

    Generalnie sie z Toba zgadzam, tyle ze to poki co fanaberia. Kogo na to
    bedzie stac przy takim poziomie zarobkow?
    Zamiast cieszyc sie, ze ludziska robia co moga to jak zwykle bedziemy mieli
    klody pod nogi. O ile dobrze zrozumialem wg. tych przepisow nie chodzi
    wylacznie o ocieplenie ale takze o energie odnawialna. Nie bedzie pytania
    komu sie solary oplacaja, tylko Werbinski bedzie musial je miec. Specjalne
    okna, pustaki, rekuperatory, detale montazowe za gruba kase. To bedzie tylko
    zarobek dla producentow i moze o to w tym wszystkim chodzi. Nie bedzie
    spatku cen nowych technologii bo nie bedzie presji z dolu. Bedzie tylko z
    gory prawem ustalona presja podazowa. A to niestety nic dobrego.

    Pozdro.. TK

  • 16. Data: 2011-04-28 23:54:55
    Od: "kogutek" <s...@N...gazeta.pl>

    RudeBoy <news@SPAM_BLOKmwds.pl> napisał(a):

    > http://www.rp.pl/artykul/8,648907_Nie-wystarczy-byle
    -cegla--byle-pustak.html

    > dziękujemy Ci nasz Związku Socjalistycznych Republik Europy

    I dobrze. Energię produkujemy przede wszystkim z surowców nie odnawialnych. To
    taki portfel w który ktoś włożył jeden raz pieniądze. Kiedyś muszą się
    skończyć. Żeby wyprodukowć kilogram wełny mineralnej potrzeba powiedzmy 10
    kilo węgla. Ale trzeba jeden raz na 50 lat. A nie codziennie spalić w piecu 10
    kilo węgla. Problem rozwiązały by elektrownie termojądrowe. Ale jeszcze ich
    nie ma. Będą za ponad pół wieku. A`energia potrzebna jest już teraz. Trzeba
    raz na zawsze skończyć z prymitywnym myśleniem że dom ma stać 300 lat.
    We`współczesnym domu konstrukcja ma być dodatkiem do izolacji termicznej.
    Nieprawdą jest że budownictwo oszczędzające energię cieplną jest drogie.
    Materiały izolacyjne to jedne z najtańszych materiałów używanych w
    budownictwie. Budowanie oszczędzające energię nie stwarza żadnych problemów
    projektowych i architektonicznych. Papierologii też przy tym nie będzie. W tej
    chwili nikt nie liczy ścian ile ciepła przez nie ucieknie. Wszystkie dane
    podają na tacy producenci materiałów budowlanych. Po zaprojektowaniu domu
    komputer dorzuci do dokumentacji dwie kartki z obliczeniami. Dodatkowe
    wyposażenie umożliwiające odzysk ciepła jest na razie drogie. Nic tak nie
    obniża cen jak masowa produkcja. Stanieją. Wprowadzenie nowego prawa ma jedną
    wadę. W miarę jak będzie się zmieniało nowe budownictwo na energooszczędne
    będą rosły ceny energii. Dostaną po dupie mieszkający w starych domach. Tacy
    jak ja. Mieszkam w zabytkowej kamienicy. Potrzebne jest jej ze względów
    energetycznych z 15 centymetrów styropianu. Kolektory słoneczne na dachu.
    Takie przypadki, a jest ich bardzo dużo, też trzeba ucywilizować. Jak Ci się
    nowe uregulowania nie podobaja to napisz jak bardzo Ci się nie będzie podobało
    kiedy zamówisz albo kupisz gotowy projekt domu i okaże się że w największym
    pokoju będzie grzejnik o mocy 200W a w sypialni 50W. Postawisz sobie piec
    akumulacyjny wielkości dwóch większych książek. I że w kotłowni, jak nie
    będziesz miał kaprysu grzać prądem, będzie piec na pellet. Zuzywający worek
    pelletu na 10 dni. 15 worków po 21,50 ( dzisiaj kupowałem) na rok spalisz.
    Faktycznie krzywdę chcą zrobić ludziom nowymi przepisami.

  • 17. Data: 2011-04-29 07:33:47
    Od: BartekK <s...@N...org>

    W dniu 2011-04-29 01:54, kogutek pisze:
> [...]
    > pelletu na 10 dni. 15 worków po 21,50 ( dzisiaj kupowałem) na rok spalisz.
    > Faktycznie krzywdę chcą zrobić ludziom nowymi przepisami.
    Ale co do tego mają przepisy? Dlaczego "potrzebujemy" ich? Jakie
    obowiązujące przepisy zabraniają ci zrobić taki dom, i cieszyć się
    wszystkimi jego zaletami?
    Czemu nie wprowadzić od razu przepisu nakazującego noszenie czapki zimą?
    Urzędowo, jak światła przez całą dobę? Przecież w czapce ciepło, zdrowo,
    nie emitujesz zbędnego ciepła do atmosfery przez głowę... same plusy.
    Najwyżej powstanie jakieś zomo co będzie goniło niepokornych
    nieekologicznych bez czapki?

    --
    | Bartłomiej Kuźniewski
    173

  • 18. Data: 2011-04-29 10:38:40
    Od: "kogutek" <s...@N...gazeta.pl>

    BartekK <s...@N...org> napisał(a):

> [...]
    Ci s
    > iÄ&#65533;
    > aĹ&#65533;o
    > zym
    > nie
    bÄ&#65533;dzie piec na pellet. ZuzywajÄ&#65533;cy w
    > orek
    > Ale co do tego majÄ&#65533; przepisy? Dlaczego "potrzebujemy" ich? Jakie
    > obowiÄ&#65533;zujÄ&#65533;ce przepisy zabraniajÄ&#65533; ci zrobiÄ&#65533; taki
    dom, i cieszyÄ&#65533; siÄ&#65533;
    Normalni ludzie nie potrzebują żadnych przepisów bo posiadają wbudowany system
    wartości. Tylko że normalnych jest mało, Za to dużo jest wiejskich chamów nie
    liczących sie z nikim i z niczym. Surowców ma wystarczyć również dla
    przyszłych pokoleń. Rządzący Światem nareszcie to zrozumieli. Tłumaczenie
    chamstwu mija się z celem. Dlatego zrobili przepisy żeby chamstwo wziąć za
    pysk. Błędów nie popełnia tylko ten co nic nie robi. Jeźdzenie w słoneczny
    dzień na światłach według mnie jest takim błedem. Ale znam sporo osób co
    twierdzą inaczej. Jeszcze niedawno chamstwo wrzeszczało że świetlówki
    kompaktowe to zamach na ich swobody obywatelskie. Normalni od dawna ich
    używali bo są lepsze. Chamstwo dalej pomimo zakazu produkcji żarówek może
    kupować żarówki w sklepach. Dostępne są wszystkie moce jakie były przed
    wprowadzeniem zakazu produkcji gówna na terenie Unii. Zmiany w budownictwie
    nie będą tak szybkie jak w żarówkach. Proces dochodzenia do maksymalnej
    energooszczędności budynków potrwa kilkadziesiąt lat. Bo tyle trzeba żeby nie
    tylko nowo budowane budynki spełniały normy. Wszystkie muszą je spełniać. Stu
    dwudziesto letnia kamienica w której mieszkam też. I jako zabytek po
    termomodernizacji ma dalej wyglądać jak by miała 120 lat. Nowe przepisy
    spowodują rozwój w budownictwie. Nowe technologie, nowe materiały, nowe zawody
    i w efekcie za 50 lat wszystkie domy będą energooszczędne a wiekszość z nich
    nie będzie potrzebowała ogrzewania w dzisiejszym tego słowa znaczeniu. Ważne
    że proces się rozpoczął. A chamstwo niech wrzeszczy. Kiedys policzyli ile
    prądu można wyprodukować jak jednocześnie wrzaśnie milion ludzi. Wystarczy na
    zaświecenie zarówki od latarki. Mogą wrzeszczeć do oporu i tak ich wrzask nic
    nie znaczy.

  • 19. Data: 2011-04-29 16:34:15
    Od: M <M...@o...pl>

    W dniu 2011-04-29 09:33, BartekK pisze:

> [...]
    > nie emitujesz zbędnego ciepła do atmosfery przez głowę... same plusy.
    > Najwyżej powstanie jakieś zomo co będzie goniło niepokornych

    Śmiej się, ale jak Turcja robiła z siebie republikę (tzn. zrywała z
    islamską przeszłością) to m.in. zakazano nosić turbany. Zamiast turbanów
    były kapelusze (największa ujma dla Turka, bo nie może podczas modlitwy
    dotykać czołem do ziemi).

    Do dzisiaj tego, który kazał Turkom to robić prawie że czci się w
    Turcji. Co więcej nie nazywa się go prawdziwym imieniem tylko tytułuje
    ojcem wszystkich Turków. :-)

    A wracając do domów, to gdyby domy były samowystarczalne to by nam
    ruskie mogły nagwizdać. Zakręcają rurkę z gazem i zamiast rozruchów
    ulicznych "bo zimno" masz niezależność domów. Nie wiem, czy da się to
    zrobić przepisami - jednak czekam na twoją propozycję, jak byś
    uniezależnił budownictwo mieszkaniowe od energii?

    M.

  • 20. Data: 2011-04-29 17:16:58
    Od: "Maniek4" <r...@l...pl>

    Użytkownik "kogutek" <s...@N...gazeta.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > liczących sie z nikim i z niczym. Surowców ma wystarczyć również dla
    > przyszłych pokoleń. Rządzący Światem nareszcie to zrozumieli. Tłumaczenie

    Dorabiasz kolejny raz jakas dziwna ideologie, a nie tak dawno liczyles gronu
    jak to rekuperator sie nie oplaca bo generuje wieksze koszty i instalacja
    solarna, bo sie nie zwroci i prad jest tanszy produkowany z wegla tak na
    marginesie. Nie rozumiem jak mozna chwalic przepisy nakazujace budowe domu
    za pewnie ponad milion zlotych. Wiesz co spowoduja? To, ze Twoja nadzieja na
    obnizenie cen nowych technologii runie w gruzach, bo nakaz spowoduje i tak
    wiekszy popyt. Podobnie jest ze swietlowkami. Tanialy by znacznie szybciej a
    tak markowe kosztuja dalej tyle ile kosztowaly dwa lata temu. W Wielkiej
    Brytanii krolowa raczy doplacac 85% do ceny i dla tego importowane stamtad
    sa tansze jak chinskie.
    Cala ta UE probuje na obywateli przerzucic koszty panstwowych inwestycji a
    przy okazji okaze sie, ze za ogrzewanie i tak bedziemy placic tyle samo.

    Pozdro.. TK