  • 141. Data: 2011-05-11 07:17:27
    Temat: Re: UE zadba o wasze przyszłe domy
    Od: rrr <r...@o...rrr.pl>

    Użytkownik Adam Płaszczyca napisał:

    > Cholera, naprawdę? Wyjaśnij mi może, jakim cudem działały szkoły kiedy nie
    > było ministerstw?

    Gorzej. Działały gorzej.

    pzdr.
    rafał

  • 142. Data: 2011-05-11 07:20:20
    Od: "niusy.pl" <d...@n...pl.invalid>

    Użytkownik "quent" <x...@x...com>

    > Chyba jednak nie głupi a cwany ;-)

    Dobrze, niech będzie, że zwykły ...uj :-)

  • 143. Data: 2011-05-11 07:26:07
    Od: "quent" <x...@x...com>

    Użytkownik "niusy.pl" napisał w wiadomości grup
    > Nie zgadzam się bo działają na podstawie narzuconego a nie
    > "wolnorynkowego" prawa.

    Sądy są niezbędne dla każdego systemu prawnego. Sęk w tym, żeby to prawo
    było lepsze.

    > Ale z podatków czy wolnych datków ? Bo jak ktoś drogą nie jeździ to chyba
    > nie ma powodu go obciążać podatkiem drogowym, prawda ?

    Infrastruktura raczej państwowa. Drogi ale też i linie kolejowe - coś na
    kształt tego jak to funkcjonuje w UK.

    --
    Pozdr.
    www.elipsa.info

  • 144. Data: 2011-05-11 07:43:33
    Od: "quent" <x...@x...com>

    Użytkownik "rrr" napisał w wiadomości grup
    > Gorzej. Działały gorzej.

    Ileż to starych profesorów podczas moich studiów na polibudzie (skonczylem
    je w 2000 roku) utyskiwało na obecny poziom.
    Mówi się, że nasze uczelnie produkują masowo magistrów na poziomie niższym
    niż przedwojenny maturzysta.

    --
    Pozdr.
    www.elipsa.info

  • 145. Data: 2011-05-11 07:59:47
    Od: "niusy.pl" <d...@n...pl.invalid>

    Użytkownik "quent" <x...@x...com>

    > Sądy są niezbędne dla każdego systemu prawnego.

    A ktoś chce systemu prawnego ?

    > Sęk w tym, żeby to prawo było lepsze.

    Nie, sęk w tym, że to prawo nie nadaje się.

    > Infrastruktura raczej państwowa.

    Chcesz aby obok twojego domu wybudowali autostradę ?

    >Drogi ale też i linie kolejowe - coś na kształt tego jak to funkcjonuje w
    >UK.

    Kolej chcesz koło domu ?

  • 146. Data: 2011-05-11 08:04:48
    Od: janusz_kk1 <j...@o...pl>

    Dnia 10-05-2011 o 21:57:30 quent <x...@x...com> napisał(a):

    > No jak to nie ma?
    > Sam właśnie w tym zdaniu napisałeś, że ma! 8-|

    A ty myślisz że szpitale sa tylko utrzymywane z naszej składki
    ubezpieczeniowej?
    radzę ci zejść na ziemię, są też inne źródła dotowania i to są nasze
    podatki.
    Poza tym ubezpieczenie nie rozwiązuje problemów bezpieczeństwa co ci po nim
    jak stracisz zdrowie/życie?

    Poza tym powiedz mi ilu ludzi ma wykupione OC na wypadek wypadku w domu?

    A tak już na koniec to nie ja wyszedłem z pomysłem ubezpieczenia w tym
    wątku.

    > Na razie nie ale wszystko na to wskazuje, że i do nas przyjdzie to gówno.
    No niestety.

    > Znam parę kwiatków. Za głupotę trzeba płacić ale swoją głową a nie
    > czyimiś pieniędzmi. To oczywiste.

    Dlatego niestety trzeba wyznaczać dokłądne granice jak ma dom
    być zrobiony aby był bezpieczny, oszczędny, funkcjonalny itd.
    Po to są włąśnie normy, architekci (chociaż z nimi bywa różnie),
    kierownicy budów itd.
    Dlatego ten proces budowy na przestrzeni lat wyewolułował w takim a nie
    innym
    kierunku. Pewnie jakby kultura budowlana, budowlańcy i świadomość
    inwestorów była wieksza to przepisy i związana z tym biurokracja byłaby
    mniejsza.
    Chociaż ja nie narzekam, co prawda półroku trwały przepychanki z gminą z
    projektem i
    uzgodnieniami, ale zrobiłem, załatwiłem, wybudowałem, odebrał PINB i już
    mieszkam.

    > Odszkodowanie wypłaca ubezpieczyciel.
    Tak

    > Jeśli chcesz się ubezpieczyć to przystajesz na warunki ubezpieczyciela.
    Nie. Ubezpieczyciel nie stawia żadnych warunków, on tylko sprawdza
    czy papiery się zgadzają z rzeczywistością, u nas też tak jest.
    Jeżeli są odchyłki to się wykręca od wypłaty, pytanie co jest odchyłką,
    w stanach jak widac wystarczy jedno gniazdko.

    > To samo. W UK jest masa osiedli z identycznymi domkami na
    > przedmieściach, ciągną się po horyzont. Porzygać się idzie.
    Akurat takie osiedla mi się też nie podobają, ale na wsiach jest trochę
    chaosu ale w pewnych granicach co powoduje że widoki są przyjemne.

    > Chyba bym tam zmarł ze zgryzoty jakby ktoś kazał mi mieszkać w czymś
    > takim.
    > Właśnie buduje dom i mam PZP który pokreśla tylko max. wys. zabudowy i
    > kąt dachu dwu lub wielospadowego do 50st. - KONIEC
    No włąśnie, ale na wieżyczkę albo basztę już nie pozwala i o to mi
    chodziło.

    --
    Pozdr
    JanuszK

  • 147. Data: 2011-05-11 08:22:34
    Od: "quent" <x...@x...com>

    Użytkownik "janusz_kk1" napisał w wiadomości grup
    > A ty myślisz że szpitale sa tylko utrzymywane z naszej składki
    > ubezpieczeniowej?

    OCzywiście, że nie ale po pierwsze napisałeś, że z ubezpieczeniami nie ma to
    nic wspólnego a po drugie jasne jest, że gdyby zlikwidować przymus
    ubezpieczeń czyli de facto "państwową służbę zdrowia" to ani grosz z naszych
    podatków nie trafiłby do tego systemu.

    > Poza tym powiedz mi ilu ludzi ma wykupione OC na wypadek wypadku w domu?

    Nie rozumiem kontekstu pytania.

> [...]
    > być zrobiony aby był bezpieczny, oszczędny, funkcjonalny itd.
    > Po to są włąśnie normy, architekci (chociaż z nimi bywa różnie),

    Nie widzę związku. Kompletnie.
    Idiota niech ginie, co mnie to obchodzi?
    Zaraz napiszesz, że szkoda dzieci ale skoro jest idiotą to je zabije w
    dowolny inny niby niezamierzony sposób.
    Idiotów nie ma co utrzymywać na siłę przy życiu.

> [...]
    > kierunku. Pewnie jakby kultura budowlana, budowlańcy i świadomość
    > inwestorów była wieksza to przepisy i związana z tym biurokracja byłaby

    Wyewoluował bo się rozwija socjalizm, złodziejstwo, prymat urzędników - to
    jest tego skutkiem.
    Ta "ewolucja" skończy się "Grecją" chyba, że się opamiętamy.
    Problem polega na tym, że socjalizm jest całkowicie spójny. Jak się
    wprowadzi jedną cegiełkę socjalizmu, to potem się do niej dopasowuje
    następne, i następne. Tracimy wolność po kawałku.

> [...]
    > Jeżeli są odchyłki to się wykręca od wypłaty, pytanie co jest odchyłką,
    > w stanach jak widac wystarczy jedno gniazdko.

    O co chodzi?
    Z ubezpieczycielem podpisujesz umowę/polisę.

    > No włąśnie, ale na wieżyczkę albo basztę już nie pozwala i o to mi
    > chodziło.

    IMO nawet takich ograniczeń w planie nie powinno być.
    Jedyne ograniczenie to ewentualnie wysokość zabudowy, odległości budynku od
    granic działki itp.

    --
    Pozdr.
    www.elipsa.info

  • 148. Data: 2011-05-11 08:25:44
    Od: "quent" <x...@x...com>

    Użytkownik "niusy.pl" napisał w wiadomości grup
    > A ktoś chce systemu prawnego ?

    Nie kumam o co Ci chodzi.

    > Nie, sęk w tym, że to prawo nie nadaje się.

    Które prawo? Obecne?

    > Chcesz aby obok twojego domu wybudowali autostradę ?

    Jaki związek moje chciejstwo z rodzajem własności do drogi?

    --
    Pozdr.
    www.elipsa.info

  • 149. Data: 2011-05-11 08:47:26
    Od: "quent" <x...@x...com>

    Użytkownik "niusy.pl" napisał w wiadomości grup
    > Dobrze, niech będzie, że zwykły ...uj :-)

    Now U talking! :-D

    --
    Pozdr.
    www.elipsa.info

  • 150. Data: 2011-05-11 17:26:32
    Od: M <M...@o...pl>

    W dniu 2011-05-11 09:43, quent pisze:
> [...]
    > (skonczylem je w 2000 roku) utyskiwało na obecny poziom.
    > Mówi się, że nasze uczelnie produkują masowo magistrów na poziomie

    Czyli jednak ustrój do którego dążysz i który podziwiasz to czasy sprzed
    roku 1989 w Polsce - czyli socjalizm. Wtedy wg ciebie szkoły działały
    lepiej niż dzisiaj.

    Czyli tak wygląda twój ideał?

    M.