  • 131. Data: 2011-05-11 05:59:47
    Temat: Re: UE zadba o wasze przyszłe domy
    Od: "niusy.pl" <d...@n...pl.invalid>

    Użytkownik "M" <M...@o...pl>

    > W tym, że większości się nie podobają opłaty za wjazd do centrum miast,
    > opłaty za parkowanie są ograniczane, opłaty za autostrady, mamy darmowe
    > mosty, etc.

    A co, ktoś wykupił nam miasta ?

  • 132. Data: 2011-05-11 06:16:33
    Od: "niusy.pl" <d...@n...pl.invalid>

    Użytkownik "M" <M...@o...pl>

    > Niepotrzebnie pisałeś o tym, że są rzeczy, które są ważne dla innych i
    > nieważne dla ciebie. Ty byś skasował finansowanie z podatków kulturę i
    > sztukę a inne osoby inne rzeczy.

    Prywatne rzeczy załatwiamy z prywatnych a nie publicznych funduszy.

    > W każdym kraju są regulacje i w każdym są inne. Dlatego stwierdzenie, że
    > są one różne nie jest niczym odkrywczym.

    Wartość nauki jedna jest więc różne regulacje świadczą o ich wątpliwej
    wartości.

  • 133. Data: 2011-05-11 06:22:22
    Od: "niusy.pl" <d...@n...pl.invalid>

    Użytkownik "janusz_kk1" <j...@o...pl>

    > Zbyt ogólne stwierdzenie. Zgadzam się ale ważna jest ta granica właśnie
    > do której państwo ingeruje...
    No i to robi czy się komuś podoba czy nie, u nas i tak tak inerencja
    nie jest duża, jak już przywoływałeś stany to tam jak stracisz pracę
    a dowie się o tym odpowiedni urząd to ci dzici zabiorą bo nie zapewnisz
    im odpowiedniego poziomu życia, u nas na razie jeszcze tego nie robią.
    --
    I do Harwardu je wyślą -> ROTFL

  • 134. Data: 2011-05-11 06:27:02
    Od: "niusy.pl" <d...@n...pl.invalid>

    Użytkownik "quent" <x...@x...com>

    > Odszkodowanie wypłaca ubezpieczyciel. Jeśli chcesz się ubezpieczyć to
    > przystajesz na warunki ubezpieczyciela. Jeśli liczba tych nieszczęsnych
    > kontaktów jest ważna to musisz się dostosować. Nie widzę w tym nic
    > dziwnego.
    > Co innego jeśli ktoś pod przymusem każe Ci się ubezpieczać - to jest
    > chore/lewe.

    To ubezpieczenie jest po prostu na rzecz wymuszającego. Normalnie państwo
    musiałoby wypłacić rentę czy emeryturę z podatków. Po to jest przecież a nie
    po to by okradać swoich obywateli. No ale jak mówiłem, trzeba mieć trochę
    rozumu.

  • 135. Data: 2011-05-11 06:43:17
    Od: "niusy.pl" <d...@n...pl.invalid>

    Użytkownik "M" <M...@o...pl>

    > Czego nie rozumiesz? Że normy i standardy ułatwiają budowę domu?

    Jakby ułatwiały to by ludzie sami z nich korzystali a nie pod przymusem.
    Jest jednak tak, że o ile budownictwo wielorodzinne wspiera się normami by
    d...ę chronić o tyle prywatne osoby doświadczają wyłącznie utrudnień.
    Szczytem wszystkiego jest, że człowiek nie może sobie sam zbudować domu, jak
    lat temu 20 było to możliwe i tych katastrof budowalnych jakoś nie było. Po
    prostu ktoś głupi dorwał się do rządzenia. Inna sprawa, że stado głupich
    oddała swój los w jego ręce. To do niczego dobrego nie prowadzi tylko do
    takiego Orwella 1984.

  • 136. Data: 2011-05-11 06:49:57
    Od: "niusy.pl" <d...@n...pl.invalid>

    Użytkownik "M" <M...@o...pl>

    > Przykład: szczepienie dzieci. Nieszczepienie własnych dzieci powoduje
    > zagrożenie dla innych dzieci. Nie chcesz szczepić - proszę bardzo, nie
    > szczep, tylko włóż dzieciaka w worek foliowy, żeby nie zarażał w
    > przyszłości innych.

    Coś Ci chyba dolega na głowę :-) Szczepienia są zasadniczo po to by
    szczepiony osobnik się nie zaraził od innych a nie by nie zarażał innych.
    Zawsze możesz zapytać rodziców o zgodę na szczepienia okolicznych dzieci za
    twoje pieniądze.

  • 137. Data: 2011-05-11 06:50:59
    Od: "niusy.pl" <d...@n...pl.invalid>

    Użytkownik "M" <M...@o...pl>

    > Co to są cele WSPÓLNE? Podaj przykład jednego, z którym się WSZYSCY
    > zgodzą.
    > Jak na razie widać, że są cele niewspólne.

    Drogi

  • 138. Data: 2011-05-11 06:53:24
    Od: "niusy.pl" <d...@n...pl.invalid>

    Użytkownik "quent" <x...@x...com>

    > Policja, sądy,

    Nie zgadzam się bo działają na podstawie narzuconego a nie "wolnorynkowego"
    prawa.

    > wojsko....ooops... miał być jeden ;-)
    > W mniejszych społecznościach może być jeszcze łąwka w parku, fontanna w
    > centrum ;-)

    Ale z podatków czy wolnych datków ? Bo jak ktoś drogą nie jeździ to chyba
    nie ma powodu go obciążać podatkiem drogowym, prawda ?

  • 139. Data: 2011-05-11 06:57:01
    Od: "niusy.pl" <d...@n...pl.invalid>

    Użytkownik "quent" <x...@x...com>

    > Policja aby bronić własności prywatnej jest niezbędna.

    Ale policja nie broni własności prywatnej tylko właśnie wspólnej. Prywatną
    musisz sam.

    > Wojsko do obronności zewnętrznej i wewnętrznej kraju.
    > Sądy to już nie ma co się rozpisywać - to podstawa.
    > To są 3 filary państwa.

    Państwo w sensie wspólnoty ludzi czy mechanizmu na podporządkowywanie?

    > W mniejszych spolecznosciach rozne uzgodnienia są możliwe.
    > Prywatny przedsiębiorca raczej nie wybuduje fontanny albo lawki w parku
    > służacych ogółowi.

    Wybuduje, z podatków jakie nałoży na pracowników :-)

    > Chodzi o to aby państwo nie wkraczało ze swoimi usługami w te sfery, w
    > których będzie stanowiło nieuczciwą (bo dotowaną) konkurencję firmom
    > prywatnym a tak się dziś dzieje masowo niestety.

    Jest wiele przykładów, gdzie nie tyle państwo ile lokalne społeczności
    powinny mieć monopol, np zgoda na przeprowadzenie drogi albo doprowadzenie
    mediów.

  • 140. Data: 2011-05-11 07:08:56
    Od: "quent" <x...@x...com>

    Użytkownik "niusy.pl" napisał w wiadomości grup
    > Po prostu ktoś głupi dorwał się do rządzenia.

    Chyba jednak nie głupi a cwany ;-)

    --
    Pozdr.
    www.elipsa.info