  • 31. Data: 2022-09-06 14:55:10
    Temat: Re: UPS/zasilacz PV itd
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 06-09-2022 o 13:58, heby pisze:

    > Działa to tysiącom ludzi, tylko bez ficzera w postaci punktu 4)

    Ładowanie baterii to widać pikuś, więc dlatego to działa.
    Z zasilaniem sieci to już pewnie inna bajka - to dlatego nie działa.

    > Energia z PV jest pakowana tylko na wyjście gdzie siedzi kilka moich
    > odbiorników 200W lub do bateri. Nigdzie indziej.

    I producent ma uwierzyć na słowo, że nikt z klientów nie podepnie tego
    inaczej?
    I w rezultacie prąd puszczony przez taki pseudofalownik, nigdy nie
    poleci w sieć?

  • 32. Data: 2022-09-06 15:01:41
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 06/09/2022 14:55, Cavallino wrote:
    > I producent ma uwierzyć na słowo, że nikt z klientów nie podepnie tego
    > inaczej?

    Żartujesz, prawda? Powiedz, że żartujesz...

    Myślisz że ten sam problem nie niepokoi producentów sznurów do prodiża?
    Też ktoś może przymocować wtyczkę do instalacji w puszce i co teraz? A
    taki sznur to nawet łatwiejszy niż falownik.

    Możliwe, choć pewności nie mam, że producenci jednak zakładają pewnien
    poziom braku debilizmu. Niewykluczone, że nie słusznie.

    Na urządzeniu masz gniazdo wejściowe i wyjściowe. Nie sposób ich
    pomylić. Volt SinusPro 1000E. Spokojna głowa.

    > I w rezultacie prąd puszczony przez taki pseudofalownik, nigdy nie
    > poleci w sieć?

    Nigdy.

    Tak wygląda własnie UPS online.

    I nie jest on pseudo. Ot, zwykly falownik podpięty pod zwykły
    akumulator, ładowany ze zwykłej ładowarki. W drugą stronę się nie da.

  • 33. Data: 2022-09-06 15:31:29
    Od: Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info>

    On 06.09.2022 14:49, heby wrote:

    > Zgadza się. W 90% wypadków albo funkcja 4) nie istnieje (PV ładuje tylko
    > akumulator) albo nie sposób wyjąć tą informację z gardła chińczykowi,
    > nawet jeśli jest producentem (więc zakładam, że nie mam gwarancji, że
    > mam). Dlatego pytam na grupie. Jesli mam zrobić samodzielnie research,
    > to się poddaje - nie stać mnie na sprowadzenie 10 i szukanie czy któryś
    > ma taką funkcję.

    > No i gwarantuje, że punt 4) będzie spełniony, czy nie?

    Tak / Nie / Nie wiem

    > ? Three working modes adjustable:AC first,Battery first,PV first.

    Niestety nie napisali czy można definiować głębiej ...

    Ale jak im się chciało tyle obrazków narysować w opisie na stronie, to
    jest niezerowe prawdopodobieństwo, że w instrukcji będą ich mieli
    jeszcze więcej. Może coś Ci z tego wyniknie.

    IMHO masz na tyle specyficzne wymagania, że szanse na znalezienie usera,
    który za Ciebie przećwiczył temat są znikome.

    W PL masz dostawców podobnego, tylko droższego sprzętu - może po prostu
    dopytaj czy ich sprzęty to potrafią.

    Piotrek

  • 34. Data: 2022-09-06 16:14:24
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    W dniu 2022-09-05 o 19:40, heby pisze:
    > Poszukuje takiego czegoś:
    > 1) działanie jak UPS - potrzymanie 230V z akku w razie zaniku sieci
    > 2) doladowywanie akku (12V) z paneli słonecznych
    > 3) doładowywanie akku z 230V jak nei ma słońca
    > 4) nadmiar energii z paneli słonecznych wciskany do wyjścia 230V jako
    > wspomaganie
    Inwerter on grid 1F+ UPS + regulator solarny MPPT zasilający aku i ups-a
    gdy brakuje sieci + przekaźnik 230V zasilany z inwertera który stykiem
    wyłącza regulator jak jest sieć.

    --
    Janusz

  • 35. Data: 2022-09-06 16:14:55
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 06-09-2022 o 15:01, heby pisze:

    > Żartujesz, prawda? Powiedz, że żartujesz...
    >
    > Myślisz że ten sam problem nie niepokoi producentów sznurów do prodiża?

    Prodiż raczej nie produkuje prądu, więc pewnie nie.

> [...]
    > poziom braku debilizmu. Niewykluczone, że nie słusznie.
    >
    > Na urządzeniu masz gniazdo wejściowe i wyjściowe. Nie sposób ich

    Nic nie pisałem o pomyleniu, tylko o celowym podłączeniu, czyli tak jak
    innego, pełnoprawnego falownika.
    Zwłaszcza że moce tego urządzenia są różne.

    Jak dla mnie - brak tej funkcji to NIE JEST przypadek (wierzę Ci, że
    dorobienie byłyby banalne), tylko celowe działanie.

    Obstawiam, że wymogi dla falownika on grid są inne i te urządzenia ich
    nie spełniają.
    A nie ma innej opcji rozróżnienia co w danym momencie jest zasilane z
    danego urządzenie, więc odcięli tą funkcjonalność w każdej sytuacji.

  • 36. Data: 2022-09-06 16:24:41
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 06/09/2022 16:14, Cavallino wrote:
    > Prodiż raczej nie produkuje prądu, więc pewnie nie.

    Jak źle podepniesz, to i na wtyczce napięcie będzie. Mam znajomego, co w
    kupionym domu znalazł wiszącą ze ściany w kotłowni *wtyczkę* z 230V na
    pinach. Po co to komu - nie wiadomo. Poprzedni właściciel zmarł. Może
    własnie dlatego.

    > Nic nie pisałem o pomyleniu, tylko o celowym podłączeniu, czyli tak jak
    > innego, pełnoprawnego falownika.
    > Zwłaszcza że moce tego urządzenia są różne.

    Nie istnieje żadna różnica, czy podepniesz źle UPS gdzie przemiana jest
    z akumulatora, czy z UPS gdzie przemiana jest z PV i akku. W obu
    wypadkach stanie się to samo.

    > Jak dla mnie - brak tej funkcji to NIE JEST przypadek (wierzę Ci, że
    > dorobienie byłyby banalne), tylko celowe działanie.

    Nie, to brak potrzeb poza szumam, jak ja.

    > Obstawiam, że wymogi dla falownika on grid są inne i te urządzenia ich
    > nie spełniają.

    TO NIE JEST FALOWNIK ON GRID!

    > A nie ma innej opcji rozróżnienia co w danym momencie jest zasilane z
    > danego urządzenie, więc odcięli tą funkcjonalność w każdej sytuacji.

    Jest rozróżnienie. Wynika ono z budowy wewnątrznej UPSa online. I jest
    to rozróżnienie 100%.

  • 37. Data: 2022-09-06 16:26:02
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 06/09/2022 15:31, Piotrek wrote:
    > IMHO masz na tyle specyficzne wymagania, że szanse na znalezienie usera,
    > który za Ciebie przećwiczył temat są znikome.

    Wiem. ALe jak nie zapytam, to będę marudził, że nie zapytałem. To pytam.
    Odpowiedzi ścisłej się nie spodziewam, ale jakieś koncpcje przemyślę.

    Jestem prawie pewny, że daruje sobie to PV...

  • 38. Data: 2022-09-06 16:29:06
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 06/09/2022 16:14, Janusz wrote:
    > Inwerter on grid 1F+ UPS + regulator solarny MPPT zasilający aku i ups-a
    > gdy brakuje sieci + przekaźnik 230V zasilany z inwertera który stykiem
    > wyłącza regulator jak jest sieć.

    Czyli źle.

    Jak jest sieć, i jak jest naładowany akku, to nadmiar PV ma być wciskane
    do wyjścia 230V a nie odpinane przekaźnikiem.

  • 39. Data: 2022-09-06 16:33:04
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 06-09-2022 o 16:24, heby pisze:

    > TO NIE JEST FALOWNIK ON GRID!

    Taką funkcję by de facto spełniał, niezależnie od nazewnictwa.

    > Jest rozróżnienie. Wynika ono z budowy wewnątrznej UPSa online.

    Spali bezpiecznik, gdy wyjście podepniesz od zasilaną fazę, czy odmówi
    współpracy?

  • 40. Data: 2022-09-06 16:54:32
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 06/09/2022 16:33, Cavallino wrote:
    > Taką funkcję by de facto spełniał, niezależnie od nazewnictwa.

    Nie. Ongrid w przypadku falownika PV to coś zupełnie innego niż online w
    przypadku UPSa. *Zupełnie* coś innego.

    > Spali bezpiecznik, gdy wyjście podepniesz od zasilaną fazę, czy odmówi
    > współpracy?

    Nie da się podpiąc. Wtyczka nie pasuje. Mniej wiecej ten sam problem co
    wsadzenie drugiej strony kabla od prodiża do gniazdka w ścianie.