  • 41. Data: 2022-09-06 17:59:13
    Temat: Re: UPS/zasilacz PV itd
    Od: nadir <n...@h...org>

    W dniu 06.09.2022 o 07:23, heby pisze:

    > Nie. Interesuje mnie, jeśli istniała by dodatkowo strzałka od panelu do
    > żarówki.

    To jest w zasadzie główne i zasadnicze działanie inwertera offgrid, prąd
    z paneli ładowany jest w gniazdka, oczywiście i moc paneli i odbiorników
    powinny być zbilansowane.

    > A tu chodzi o to, aby uczestniczyły w produkcji prądu *również* podczas
    > obecności zasilania sieciowego.

    Tak to działa. Gdy jest odpowiednia moc z paneli, to idzie prąd w
    gniazdko z palni, jak światła jest mało, to "dobiera" różnicę z sieci.

  • 42. Data: 2022-09-06 18:23:59
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 06/09/2022 17:59, nadir wrote:
    > To jest w zasadzie główne i zasadnicze działanie inwertera offgrid, prąd
    > z paneli ładowany jest w gniazdka, oczywiście i moc paneli i odbiorników
    > powinny być zbilansowane.

    Nie, to utopia. Mająbyć dowolne. Brakuje z paneli? Niech dociąga reszte
    z sieci. Za dużo z paneli? To niech zmniejszy ich obciązenie.

    > Tak to działa. Gdy jest odpowiednia moc z paneli, to idzie prąd w
    > gniazdko z palni, jak światła jest mało, to "dobiera" różnicę z sieci.

    Więc się zgadzamy. Pozostaje jeszcze pytanie czy jest coś w
    konkurencyjnej cenie, konurencyjnej dla koncepcji "po co mi to, nie
    zwróci się", oczywiście.

  • 43. Data: 2022-09-06 20:07:58
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 06-09-2022 o 16:54, heby pisze:

    > Nie da się podpiąc. Wtyczka nie pasuje.

    Fizycznie?
    Dla chcącego nic trudnego, w końcu podpinasz do tego znormalizowaną
    wtyczkę (np. tego sterownika do pieca, czy co tam chcesz podtrzymywać).
    A kable da się łączyć na krótko, albo dać dwie wtyczki na kablu.

    Jakiś powód że takie coś nie istnieje musi być i nie sądzę, żeby powody
    były takie że nikt o to nie pytał.

  • 44. Data: 2022-09-06 20:22:41
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 06/09/2022 20:07, Cavallino wrote:
    > Fizycznie?

    Tak.

    > Dla chcącego nic trudnego, w końcu podpinasz do tego znormalizowaną
    > wtyczkę (np. tego sterownika do pieca, czy co tam chcesz podtrzymywać).
    > A kable da się łączyć na krótko, albo dać dwie wtyczki na kablu.

    Dlatego wspomniałem o kablu od prodiża. Dokładnie to samo. jak chcesz,
    to sobie uszkodzisz. Ale tak samo z siebie nie da się źle podłaczyć.

    Tak wygląda typowy UPS do kotłowni:

    https://tinyurl.com/bdhufawr

    Złe podłaczenie wymagało by cięcia kabli i montowania wtyczek od złej
    strony.

    > Jakiś powód że takie coś nie istnieje musi być i nie sądzę, żeby powody
    > były takie że nikt o to nie pytał.

    Ależ dokładnie taki powód jest. Nikomu to, poza mna, nie jest potrzebne.
    Technicznie jest 0 przeszkód.

  • 45. Data: 2022-09-06 21:23:38
    Od: nadir <n...@h...org>

    W dniu 06.09.2022 o 18:23, heby pisze:

    > Nie, to utopia. Mająbyć dowolne. Brakuje z paneli? Niech dociąga reszte
    > z sieci. Za dużo z paneli? To niech zmniejszy ich obciązenie.

    Ależ mogą być dowolne, tylko jaki jest sens inwestować w 2-3kW w panele
    żeby podłączyć 200W odbiorników albo pod 500W paneli podłączyć 2-3kW
    odbiorników i siorbać różnicę z sieci?
    Trzeba dobierać moc PV i inwertera pod obciążenie, ale to bogatemu zabroni?

  • 46. Data: 2022-09-06 22:06:27
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    W dniu 2022-09-06 o 16:29, heby pisze:
> [...]
    >>> 2) doladowywanie akku (12V) z paneli słonecznych
    >>> 3) doładowywanie akku z 230V jak nei ma słońca
    >>> 4) nadmiar energii z paneli słonecznych wciskany do wyjścia 230V jako
    >
    > Czyli źle.
    >
    > Jak jest sieć, i jak jest naładowany akku, to nadmiar PV ma być wciskane
    > do wyjścia 230V a nie odpinane przekaźnikiem.

    Przecież będzie, inwerter będzie to robił, przekaźnik odpina tylko
    ładowanie aku przez regulator jak jest sieć, ale nie musi wtedy będą aku
    ładowane przez ups i regulator.

    --
    Janusz

  • 47. Data: 2022-09-06 22:12:27
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    W dniu 2022-09-06 o 20:22, heby pisze:

    > Ależ dokładnie taki powód jest. Nikomu to, poza mna, nie jest potrzebne.
    > Technicznie jest 0 przeszkód.
    Są powody, ups online nie zsynchronizuje się z siecią bo nie musi,
    podłączenie jego wyjścia pod sieć wywali bezpieczniki i spali ups-a.

    --
    Janusz

  • 48. Data: 2022-09-06 22:14:45
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 06/09/2022 22:12, Janusz wrote:
    > Są powody, ups online nie zsynchronizuje się z siecią bo nie musi,
    > podłączenie jego wyjścia pod sieć wywali bezpieczniki i spali ups-a.

    Tak samo jak odwrotne wpięcie kabla do prodiża. Da się, młotkiem.

    Napisaem "0 przeszkód" w sensie realizacji punktu 4) z listy a nie
    wpinania go odwrotnie.

  • 49. Data: 2022-09-07 08:08:40
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 06-09-2022 o 20:22, heby pisze:

    > Ależ dokładnie taki powód jest. Nikomu to, poza mna, nie jest potrzebne.
    > Technicznie jest 0 przeszkód.

    Poddaje się, niech będzie że jest jak piszesz.
    EOD

  • 50. Data: 2022-09-07 08:47:01
    Od: m4rkiz <m...@m...od.wujka.na.g.com>

    W dniu 06.09.2022 o 20:07, Cavallino pisze:
    > Dla chcącego nic trudnego, w końcu podpinasz do tego znormalizowaną
    > wtyczkę (np. tego sterownika do pieca, czy co tam chcesz podtrzymywać).
    > A kable da się łączyć na krótko, albo dać dwie wtyczki na kablu.

    Dokładnie to samo da się zrobić z każdym UPSem a jednak istnieją.

    A jeszcze prościej jest połączyć wszystkie fazy razem, wystarczy jedno wago za 2
    złote i
    śrubokręt.