  • 101. Data: 2009-11-04 21:46:58
    Temat: Re: Ukladam welne
    Od: Jaroslaw Berezowski <p...@g...pl>

    Dnia Wed, 28 Oct 2009 15:01:31 -0700, Adam Szendzielorz napisał(a):

    > programowania na drabinkach i mozliwosc komunikacji po tcp/ip w
    > protokole modbus :)
    Lekko OT - temu kto wpadl na pomysl wpakowania Modbusa w strumien TCP
    zamiast w datagramy UDP mam ochote powiesic za jaja za utrudnianie
    zycia :/

    --
    Jaroslaw "jaros" Berezowski

  • 102. Data: 2009-11-05 01:24:34
    Od: "Maniek4" <b...@w...pl>

    Użytkownik "kiki" <k...@k...net> napisał w wiadomości

    > "kiki" <k...@k...net> wrote in message
    >>

    > dodam jeszcze, że temperatura wewnętrznych płyt kg obróbki veluxa w tej
    > nieszczęsnej garderobie +5 stopni ! Mierzę pirometrem. Całe połacir płyt
    > są na przemian ciepłe/zimne. Panowie porażka.

    Ja Ci Kiki szczerze wspolczuje. Akurat kiedy robie teraz to sa te zimne
    wiatry. Jak narazie wieje tam gdzie ma wiac bo wszystkiego na raz nie
    zrobie. Przez ulozona welne kompletnie nie czuje zadnego wiania. Zobaczymy
    jeszcze co bedzie jak pootwieram otwory do wentylacji pod deskami z
    zewnatrz, ale jak na razie jest git.
    Tak sobie pomyslalem ogladajac dom z zewnatrz pod dachem, ze w podbitce
    mozna by wiatroizolacje przymocowac do desek i sciany w rogu. Problem
    wlasciwie by znikl wewnatrz. Trzeba by tylko uszczelnic miejsca laczenia
    desek w poprzek wiatroizolacji, ale to do przejscia. Moze powinienes pojsc
    ta droga? Metrow od zewnatrz jest znacznie mniej do obrobienia jak w srodku
    i bez prucia. Podejzewam jednak, ze spitolili Ci welne.

    Pozdro.. TK

    Pozdro.. TK

  • 103. Data: 2009-11-05 01:35:46
    Od: "kiki" <k...@k...net>

    "Maniek4" <b...@w...pl> wrote in message

> [...]
    > ta droga? Metrow od zewnatrz jest znacznie mniej do obrobienia jak w
    > srodku i bez prucia. Podejzewam jednak, ze spitolili Ci welne.

    Chyba nie, bo pod podbitką ma wiać wiaterek żeby wiało w szczelinie.
    Szczelina ma być odizolowana od wiatru.
    W gorące dni tam też ma wiać żeby sie nie zapaliło od temperatury słońca.
    Tam niech wieje.
    Mam rozkręcanie garderoby i za 3-4 dni bede rwał płyty. Tam jest
    skomplikowana sytuacja. Wydaje mi się, że jest kłopot na styku płaszczyzn
    sufitu, skosu i podłogi strychu. Tam sobie po prostu wieje i wwiewa miedzy
    sufit i podłogę strychu. Kongo ogólnie.

  • 104. Data: 2009-11-05 08:41:05
    Od: "marko1a" <m...@l...de>

    > To jak praktycznie poziomowac na esach?

    Najpier montuję dolny profil do sznura ale mocując tylko z jednej strony tak aby
    się "gibał"
    Następnie na długość posiadanej łaty najdalszy profil w górze także do sznura i
    także aby się "gibał"
    Te dwa profile są najważniejsze, od nich zalezeć będzie czy powierzchnia skosu
    nie będzie skręcona, wypukła lub wklęsła miejscami.
    Następnie jak nie masz nikogo do pomocy (ja wszystko sam u siebie robiłem) do
    akcji wchodzi łata oraz 3 ściski stolarskie.
    Mocujesz łatę na środku długości profili do pierwszego i ostatniego wcześniej
    przykręconego profila za pomoca ścisków usztywniając w tym miejscu te profile
    tak że się nie "gibają". Łata biegnie wzdłuż krokwi jak najbliżej pozostałych
    uchwytów.
    Jeżeli masz możliwość to albo wcześniej wsuwasz kolejny profil do przykręcenia i
    dopiero wtedy mocujesz łatę a czasem można go wsunąć z boku bez demontazu łaty.
    Łata wyznacza docelową linię. Mocujesz wkrętami najpierw pierwszy i ostatni
    profil tak aby się już więcej nie mogły gibać po ściągnieciu łaty następnie
    mocujesz pozostałe profile z góry na dół. Łatę przesuwasz na koniec profili w
    zdłuż krokwi, wkręcasz, potem drugi koniec, wkręcasz, po czym pozostałe krokwie.
    Profile CD60 jeżeli trzeba sztukować to obok siebie. Jeśli już to przesuwaj
    każde łączenie o krokwie dalej albo na przemian.
    Np:
    krótki-długi
    długi- krótki
    krótki-długi
    to jest ważne bo jak tego nie zrobisz to w tym miejscu gdzie się będa łączyć
    wszystko pod ciężarem płyt się ugnie.
    Gdy łata za krótka to najwyższy profil montuj na przedłużeniu łaty
    wykorzystując niższą gotową powierznie i postępuj jak wcześniej z kolejnymi
    profilami.
    Zamiast łaty można z powodzeniem zastosować profil ścienny np C75 albo C100. CD
    60 też ale nie jest tak sztywny. Profile te można przykręcać tymczasowo śrubami
    ale najwygodniej jest mieć ściski stolarskie.

    > A co Ci sie w niej nie podoba?
    > Jest scisla, tez sama wisi miedzy krokwiami, bardzo dobrze sie tnie, ma dobre
    > parametry lambda (Toprock - 0,035), podobno sucha jak malo ktora, tylko pyli
    > jakby wiecej.

    Toprock 0,035W/mK Supermata ma 0,033W/mK
    Toprock jest wełną kamienną. Więcej pyli ponieważ włókna są bardziej łamliwe co
    znaczy że może bardziej osiadać i słabiej wracać do normalnego rozmiaru po
    ścisnięciu.
    Supermata ma także lepsze tłumienie akustyczne. Im mniej łamliwe włókna (mniej
    sztywne) tym wieksze tłumienie akustyczne.
    Supermata dzięki bardzie elastyczym włóknom także lepiej dopasowuje się do
    nierówności.
    Praca z supermatą jest po prostu przyjemniejsza.

    Marek

  • 105. Data: 2009-11-05 08:44:02
    Od: "marko1a" <m...@l...de>

    Użytkownik "Jaroslaw Berezowski" <p...@g...pl> napisał w wiadomości

    > Lekko OT - temu kto wpadl na pomysl wpakowania Modbusa w strumien TCP
    > zamiast w datagramy UDP mam ochote powiesic za jaja za utrudnianie

    Nie chodziło przypadkiem o ryzyko że datagram nie dojdzie?

    Marek

  • 106. Data: 2009-11-05 17:58:21
    Od: "Maniek4" <b...@w...pl>

    > Najpier montuję dolny profil do sznura ale mocując tylko z jednej strony
    > tak aby się "gibał"

    Dziekuje Ci za okazaly opis. Nie bardzo wyrabiam sie z dlugosciami grzybkow
    a sa latwiejsze w montarzu. Esy zalatwily by problem grubej welny po
    krokwiach.

    Pozdro.. TK