    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Upłynnienie gruntu rodzimego
    Date: Wed, 22 Sep 2021 20:52:44 +0200
    From: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    W dniu .09.2021 o 20:34 ptoki <s...@g...com> pisze:

    > nic. popsules se dojazd.
    tym, że wykorytowałem? - czy, że za głęboko? - co zrobiłem nie tak?
    Jakieś 30m w bok ze 4 lata temu robiłem podobny podjazd, na podobną
    głębokość wybrana ziemia, ale było to robione w suchym sierpniu, gdzie od
    lipca do września nie było opadów.

    > Nie bede ci truizmow pisal ale jak masz rowno, wykorytowales to woda
    > podplynie tam gdzie jej sie uda. A ze kruszywo ma miejsce to wode
    > przyjmie.
    > Jak masz gdzies odplyw i mozesz wode zrzucic to zrzucaj. Efektywnie
    > zrobiles sobie drenaz okolicy.

    Podjazd zasypałem kruszywem dopiero w połowie, na drugiej połowie jeszcze
    mam grunt rodzimy i ten jest jeszcze nośny. Co ciekawe mam fragment
    obrzeża na końcu podjazdu nie obsypany do końca ziemią i mimo, że tam
    grunt jest najniżej to nie stoi tam woda. Wychodzi na to, że zagęszcanie
    zrobiło to bagno.

    > Za jakis czas ten podjazd moze sie uszczelnic jak osiadzie ale wtedy
    > bedziesz mial problem (wirtualny bo imho przesadziles z tym podjazdem)
    > bo podjazd straci nosnosc.
    > Znaczy sie do osobowki to i troche zwiru nasypanego wystarczy ale jak
    > zachcesz jezdzic po tym traktorem czy ciezarowka to ci sie rozjezdzi
    > nieco.

    będą tylko osobówki. Mam drugi wjazd. Myślisz, że jakiś zagęszczony suchy
    beton na to bagno coś da? (jak obeschnie).