  • 1. Data: 2010-10-03 19:57:09
    Temat: Usunięcie kręgu betonowego
    Od: "mkonst" <m...@g...pl>

    Mam na działce studzienkę z kręgów betonowych, w której w trakcie budowy był
    wodomierz i kran. Po wybudowaniu domu studzienka stała się niepotrzebna.
    Częściowo ją zasypałem ale chciałbym usunąć górny krąg kończący sie równo z
    powierzchnią gruntu. Wyjęcie go w całości jest chyba nierealne. A może się
    mylę? Chciałbym go połupać na kawałki i wyjąć. Czy jestem w stanie to zrobić
    młotowiertarką (Bosch Hammer)? A może ktoś ma jakiś inny sprawdzony sposób
    na jego usunięcie?
    --
    Pozdrawiam Marcin Konstańczak (mkonst)
    mkonst(malpa)et(kropka)put(kropka)poznan(kropka)pl

  • 2. Data: 2010-10-03 20:15:44
    Temat: Re: Usunięcie kręgu betonowego
    Od: s_13 <s...@i...pl>

    nie wiem czy młotowiertarką, ale 5kg młotem na pewno da radę... :-)

    pozdrawiam
    s_13

  • 3. Data: 2010-10-03 20:23:44
    Od: "mkonst" <m...@g...pl>

    s_13 wrote:
    > nie wiem czy młotowiertarką, ale 5kg młotem na pewno da radę... :-)

    Jest to jakiś pomysł. Muszę się zastanowić kto ze znajomych może mieć taki
    młot.

  • 4. Data: 2010-10-03 20:46:27
    Od: "Jarek P." <j...@g...com>

    Użytkownik "mkonst" <m...@g...pl> napisał w wiadomości

    > Wyjęcie go w całości jest chyba nierealne.

    Dlaczego? Obkop naokoło, wsadź z jednej strony jakąś kantówę jako dźwignię,
    pociągnij, na 99% spojenie (jesli jakieś jest) puści, całość się uniesie i
    będzie można w szparę włożyć coś (klin, deskę, cegłę). To samo zrób jeszcze
    z dwóch stron i będziesz miał cały krąg uniesiony i na dobrej drodze do
    wyjęcia w całości. Potłuc zawsze zdążysz.

    J.

  • 5. Data: 2010-10-03 20:46:52
    Od: "wt" <s...@p...onet.pl>

> [...]
    > jestem w stanie to zrobić młotowiertarką (Bosch Hammer)? A może ktoś ma
    > jakiś inny sprawdzony sposób na jego usunięcie?

    Dawno temu oglądałem jak ustawiali wielkie trójkątne rusztowanie i dużą
    wyciągarką bez problemu wyciągali kręgi. To był towar deficytowy, nie to co
    teraz, że się zasypuje, albo rozbija.

  • 6. Data: 2010-10-03 21:01:17
    Od: Budyń <b...@g...pl>

> [...]
    > jestem w stanie to zrobić młotowiertarką (Bosch Hammer)? A może ktoś ma
    > jakiś inny sprawdzony sposób na jego usunięcie?

    byle koparka wyciągnie tylko nawierć otwór zeby było jak drut włożyć dla
    uchwytu.

    b.

  • 7. Data: 2010-10-04 05:24:47
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Budyń wrote:
    > Użytkownik "mkonst" <m...@g...pl> napisał w wiadomości
    >

    > byle koparka wyciągnie tylko nawierć otwór zeby było jak drut włożyć
    > dla uchwytu.

    80 zł za r-g x 2 (z dojazdem) 160 zł marny interes :)

  • 8. Data: 2010-10-04 06:39:51
    Od: Budyń <b...@g...pl>

    > 80 zł za r-g x 2 (z dojazdem) 160 zł marny interes :)

    to u was są najdroższe :) Ale rzeczywiscie - mysl podałem bo moze sie bedzie
    pałętać po sąsiedniej budowie i zrobi za 20zł.

    b.

  • 9. Data: 2010-10-04 06:48:01
    Od: robercik-us <r...@p...onet.pl>

    Użytkownik Budyń napisał:

    > to u was są najdroższe :) Ale rzeczywiscie - mysl podałem bo moze sie
    > bedzie pałętać po sąsiedniej budowie i zrobi za 20zł.

    Eeee. nie przesadzajcie, za dojazd też Wam liczą :-))) ?

  • 10. Data: 2010-10-04 07:11:03
    Od: "marko1a" <m...@l...de>

    > byle koparka wyciągnie tylko nawierć otwór zeby było jak drut włożyć dla
    > uchwytu.

    Ja moje kręgi sprzedałem hydraulikowi który przenosił mi cały przyłącz do
    domu z tych własnie liczników w studni. Przyjechał starą polską koparką i
    okazało się że niestety ale nie była w stanie wyciągnąć ich z ziemi mimo
    wcześniejszego obkopania. Dopiero zrobiliśmy taki dłuższy zjazd, kręga
    postawiliśmy do pionu i za pomocą łyżki został wyturlany z wykopu i wturlany
    po deskach na jego dostawczaka.

    Marek