  • 61. Data: 2016-09-05 00:03:15
    Temat: Re: Uszczelnianie Porothermu
    Od: KIKI <n...@e...il>

    On 04.09.2016 22:06, Mateusz Bogusz wrote:

    > Sąsiadowi co buduje z BK, to też ocieplali ramką wokół rogów każdy
    > brykiet i trzy placki wzdłuż środka. No ale jeżeli nawet nie trzeba, to
    > lepiej mieć więcej niż mniej.

    Ideą ocieplenia jest nieruchome powietrze. Co ci da ocieplenie
    podwiewane wiatrem? To tak jakbyś kupił za dużą kurtkę i pojechał na narty.

  • 62. Data: 2016-09-05 00:09:25
    Od: KIKI <n...@e...il>

    On 04.09.2016 22:46, Zenek Kapelinder wrote:
    > Z ciekawosci popatrzylem na filmy jak powinno sie tego sciany stawiac. Na filmach
    instruktazowych roznie budowali. Na hiszpanskich na jakis klej. Na czeskich na pianke
    albo zaprawe i kanaly w pustaku byly zamkniete zaprawa. To jak ma wiac z parteru na
    pietro jak nie ma ktoredy?

    Kanały to coś innego. Ceramika poryzowana nazywa się poryzowaną gdyż
    mieszankę gliny zmieszano z trocinami i wypalono. Tam gdzie wydaje ci
    się, że jest pełny materiał tam są pory pozostałe po wypaleniu trocin.

    Wieje całą objętością ścianek jakby pustak był z pumeksu. Tu są właśnie
    te nieporozumienia o czym mówimy.

    Zasada jest taka.

    1. Zatykasz kanały co jest oczywiste
    2. Tynkujesz powierzchnię aby zatkać porowatość
    3. Ocieplasz na ramkę żeby ocieplenie działało
    4. Zatykasz i ocieplasz szczyty i murłatę

    Ale daj weksel do podpisania wykonawcy. Jak sprawdzisz kamerą
    termowizujną i nie będzie wiało z gniazdek to mu nie zapłacisz.

  • 63. Data: 2016-09-05 00:38:03
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Ktos tutaj informowal i objasnial ze jak sa przestrzenie ponizej jakiegos wymiaru to
    ruchu powietrza nie ma. Ponoc w oknach przy jakiejs odleglosci pomiedzy szybami
    konwekcja nie wystepuje. To jakim cudem przez porowatosc po trocinach miala by byc?
    Te pustaki sa dobrym bo uniwesalnym materialem. Mozna z nich zbudowac dom w
    poludniowych Wloszech i polnocnej Norwegi. Ale do kazdej strefy klimatycznej wymagaja
    innego wykonczenia. Na fotkach w necie widac rozne wersje wykonania. Sa nawet takie
    co w dziury maja opchana welna mineralna. Na 100% problemy z porothermem biora sie z
    tego ze uzywa sie go niezgodnie z przeznaczeniem. A Polsce najlepsze efekty da taki
    dla zimniejszej niz tu jest strefy klimatycznej. Czyli taki z welna mineralna albo
    jakas pianka w dziurach. I takiego trzeba by uzyc a nie dorabiac pizdzie uszy ze
    jakies miedzytynkowania, ramki itp.

  • 64. Data: 2016-09-05 08:09:34
    Od: Budyń <b...@r...pl>

    W dniu poniedziałek, 5 września 2016 00:38:04 UTC+2 użytkownik Zenek Kapelinder
    napisał:
    > Ktos tutaj informowal i objasnial ze jak sa przestrzenie ponizej jakiegos wymiaru
    to ruchu powietrza nie ma. Ponoc w oknach przy jakiejs odleglosci pomiedzy szybami
    konwekcja nie wystepuje.

    no bo nie występuje. Ale jesli nawiercisz okno po przekątnej to różnica cisnien
    wywola przepływ i ruch tego powietrza. Dobry przykład.

    b.

  • 65. Data: 2016-09-05 14:11:20
    Od: Gregoriusx <n...@a...com>

    W dniu 2016-09-04 o 16:14, Mateusz Bogusz pisze:

    > I architekt i wykonawca i nawet sprzedawca w składzie, mimo że ma też BK
    > i wyszło by trochę drożej to mówi, że to sztuczne gówno z chemią i żebym
    > robił ceramikę.

    Z ceramiką na budowie to jest jak z samochodami - czerwone są szybsze :)
    A "suporek" w starszym pokoleniu nadal funkcjonuje jak coś gorszego
    tylko nikt nie pamięta, że kiedyś budowało się pełnej cegły i dwuwarstwowo.

    --
    Gregorius

  • 66. Data: 2016-09-05 15:03:24
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    W dniu poniedziałek, 5 września 2016 14:12:07 UTC+2 użytkownik Gregoriusx napisał:
    > Z ceramiką na budowie to jest jak z samochodami - czerwone są szybsze :)
    > A "suporek" w starszym pokoleniu nadal funkcjonuje jak coś gorszego
    > tylko nikt nie pamięta, że kiedyś budowało się pełnej cegły i dwuwarstwowo.

    Owszem budowało się, sam pomagałem na jednej takiej budowie za gówniarza.
    I samemu się produkowało pustaki betonowe (też pomagałem, na budowie obok).
    Tylko co z tego ma wynikać? :P

    L.

  • 67. Data: 2016-09-05 16:26:20
    Od: Gregoriusx <n...@a...com>

    W dniu 2016-09-05 o 15:03, Lisciasty pisze:

    > Tylko co z tego ma wynikać? :P

    Tylko tyle, że cegła to był lans i +10 do prestiżu a z "suporka" albo
    pustaka to można był stawiać chlewik albo garaż a nie dom. I to
    przeświadczenie nadal w pewnych kręgach funkcjonuje - czerwone cacy,
    szare be. Sam pamiętam skrzywioną minę teścia jak powiedziałem, że będę
    budował z BK ...

    --
    Gregorius

  • 68. Data: 2016-09-05 17:00:12
    Od: KIKI <n...@e...il>

    On 05.09.2016 16:26, Gregoriusx wrote:

> [...]
    > przeświadczenie nadal w pewnych kręgach funkcjonuje - czerwone cacy,
    > szare be. Sam pamiętam skrzywioną minę teścia jak powiedziałem, że będę

    Ideą ściany jest bycie przegrodą termiczną. Przegroda termiczna
    funkcjonuje jeżeli materiałem izolującym jest (idealnie próżnia)
    NIERUCHOME powietrze.

    Ceramika poryzowana bez otynkowania z zewnątrz będzie dziurawa i całą
    powierzchnią muru będzie wiał wiatr.
    Aby dobrze zrobić z ceramiki trzeba mieć w głowie więcej oleju niż przy BK.

    Na pewno ceramika ma większą nośność od BK i łatwiej na murze z
    Porothermu położyć strop. Ale tak samo łatwo zepsuć całą ideę ciepłej
    ściany, która mimo metra styropianu dalej będzie zimna.

  • 69. Data: 2016-09-05 17:33:49
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    W dniu poniedziałek, 5 września 2016 17:00:16 UTC+2 użytkownik KIKI napisał:
    > Ceramika poryzowana bez otynkowania z zewnątrz będzie dziurawa i całą
    > powierzchnią muru będzie wiał wiatr.

    Kurfa ale jaki wiatr, skoro to ma paroprzepuszczalność porównywalną
    z cegłą dziurawką? Gdzie tam masz wiatr?

    L.

  • 70. Data: 2016-09-05 17:42:57
    Od: Budyń <b...@r...pl>

    W dniu poniedziałek, 5 września 2016 17:33:50 UTC+2 użytkownik Lisciasty napisał:

    > Kurfa ale jaki wiatr, skoro to ma paroprzepuszczalność porównywalną
    > z cegłą dziurawką? Gdzie tam masz wiatr?

    paroprzepuszczalnosc to parametr nie z tej bajki. Natomiast faktem jest ze kiki sie
    zafiksował na punkcie mikroporów pozostałych po wypalaniu trocin. Te mikropory
    znaczenia nie mają. Natomiast cała reszta dziurw, tych w które palec mozna włozyc,
    skutecznie umożliwi przepływ powietrza. Przy odrobinie pecha, gdy wloty i wyloty
    jakos sie otwarte zejdą.

    b.