  • 1. Data: 2013-02-01 19:58:05
    Temat: Uszczelnienie w związku z zapachem
    Od: "Maria" <1...@1...pl>

    Witam

    Sprawa dotyczy mieszkania wybudowanego w latach 70-tych,
    w technologii wielkiej płyty. W korytarzu wisi metalowa skrzynka,
    w której znajduje się licznik energii elektrycznej oraz przewody
    telefoniczne.
    Skrzynka ta jest wewnątrz nieszczelna, są tam szpary pod sufitem
    i wokół przewodów elektrycznych i telefonicznych.
    Tak się składa, że w mieszkaniu nade mną mieszka sąsiad, od którego
    od jakiegoś czasu dochodzi bardzo brzydki zapach. Próbowałam
    zabić ten zapach różnymi dezodorantami, ale to nie pomaga.

    Czym i jak można by te szpary uszczelnić tak, żeby ten zapach nie
    przechodził. Zapach ten jakoś nie przedostaje się przez wentylację
    w łazience lub kuchni, tylko właśnie przez tę skrzynkę w korytarzu.

    Tylko proszę nie piszcie żeby porozmawiać z sąsiadem. Nie ma z kim.
    Spółdzielnia też jest bezradna.

    Bardzo proszę o rady sprawdzone i do zrobienia we własnym zakresie.

    Pozdrawiam
    Maria

  • 2. Data: 2013-02-01 21:07:41
    Temat: Re: Uszczelnienie w związku z zapachem
    Od: "tyg" <t...@t...pl>

    > Czym i jak można by te szpary uszczelnić tak, żeby ten zapach nie
    > przechodził. Zapach ten jakoś nie przedostaje się przez wentylację
    > w łazience lub kuchni, tylko właśnie przez tę skrzynkę w korytarzu.

    Miałem w WC dziwne "kuchenne" zapachy .Podejżewałem wsteczny ciag
    z kratki wentylacyjnej.Ale po wielu próbach zatykania kratki zauwazyłem
    szczeliny przy podłodze za spłuczką .Tamtędy zapaszki były "wdmuchiwane
    do mieszkania" .
    Silikon z tuby pomógł.

  • 3. Data: 2013-02-01 22:13:13
    Od: "uzytkownik" <a...@s...pl>

    Użytkownik "Maria" <1...@1...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > Spółdzielnia też jest bezradna.
    >
    > Bardzo proszę o rady sprawdzone i do zrobienia we własnym zakresie.

    Telefon: 997 lub 112
    Dzień dobry ...................
    Kanałem wentylacyjnym dochodzi dziwny fetor, przypominający zapach
    rozkładających się zwłok. Od 2 dni próbuję się skontaktować z sąsiadem, od
    którego ten fetor dochodzi, ale nikt nie otwiera, ani nie odpowiada. ;)

  • 4. Data: 2013-02-01 23:17:14
    Od: masti <g...@t...hell>

    Dnia pięknego Fri, 01 Feb 2013 19:58:05 +0100 osobnik zwany Maria napisał:

    > Tylko proszę nie piszcie żeby porozmawiać z sąsiadem. Nie ma z kim.
    > Spółdzielnia też jest bezradna.

    jak bezradna jak to do niej należy skrzynka na korytarzu. Pogonić zarząd
    do roboty.

    --
    mst <at> gazeta <.> pl
    "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?

  • 5. Data: 2013-02-01 23:24:25
    Od: "Maria" <1...@1...pl>

    > Bardzo proszę o rady sprawdzone i do zrobienia we własnym zakresie.

    Dziękuję za wszystkie odpowiedzi.

    Nie znam się na tym, dlatego dopytuję:
    1) Wstrzyknij w szpary piane montazowa nisko-rozprezna.
    2) Silikon z tuby pomógł.
    3) Twarda welna mineralna jako wypelniacz i na wierz mozna dac gips.
    4) Pianka niskoprężna.
    Rozumiem, że 1) i 4) to jest to samo. Czym ją się wstrzykuje?
    Czy w zestawie jest jakiś dozownik/strzykawka? I czy rzeczywiście
    jest taka niebezpieczna w razie pożaru?
    Nie wiem jak zastosować do takich szpar _twardą_ wełnę, ale może
    ona tylko z nazwy jest _twarda_?. Z położeniem gipsu na wierz chyba
    miałabym kłopot, a ponadto wydaje mi się, że gips się łatwo wykrusza,
    ale może się mylę.
    Widziałam kiedyś jak hydraulik uszczelniał silikonem (chyba z tuby)
    umywalkę przy ścianie. Nie wiem czy nadawałby się do większych szpar.

    Okna mam rzeczywiscie szczelne, ale czy to zasysanie byłoby przez
    wywietrzniki czy tymi szparami?. Bo jeśli wywietrznikami, to chyba
    nie będzie na to rady.

    I na koniec:
    > Telefon: 997 lub 112 ...
    Facet powodował wielokrotnie przyjazd straży pożarnej, bo pijany zostawiał
    garnek na gazie. Nigdy nawet mandatu nie zapłacił. Podobno ma byłych
    kolegów ...
    W miarę jak się starzeje zaczął robić i inne rzeczy powodujące smród.
    Telewizja pokazuje co jakiś czas różnych uciążliwych lokatorów i nie ma
    na to rady.
    W tym kraju wszystkich chroni prawo, tylko nie porządnych ludzi. :-(.
    Ale zostawmy ten temat. Chcę się odseparować od tego smrodu, na razie
    chociaż tyle.

    Pozdrawiam
    Maria

  • 6. Data: 2013-02-04 08:55:17
    Od: Paweł Muszyński <p...@b...org>

    W dniu 2013-02-01 23:24, Maria pisze:

> [...]
    > Rozumiem, że 1) i 4) to jest to samo. Czym ją się wstrzykuje?
    > Czy w zestawie jest jakiś dozownik/strzykawka? I czy rzeczywiście

    To jest spray, z główką z długą rurką - psikasz jak pianką do golenia.
    Pojemnik przed użyciem wstrząsnąć i trzymać zaworem w dół.
    2 uwagi:
    1. Ta pianka zwiększa objętość ok. dwukrotnie i "rośnie" wolniej od
    piaki do golenia - weź to pod uwagę przy psikaniu

    2. Pianka bardzo brudzi i ciężko ją usunąć ze wszystkiego, zwłaszcza
    ubrań. Ze skóry także słabo.

    CO do pożaru - nie wiem, czemu miałaby być tak strasznie niebezpieczna -
    jest palna, ale bez przesady, poza tym teraz montują tak wszystkie okna,
    drzwi itp - więc nie dajmy się zwariować.

    Paweł

  • 7. Data: 2013-02-04 12:09:22
    Od: Robson <r...@...pl>

    W dniu 2013-02-01 19:58, Maria pisze:
> [...]
    > Spółdzielnia też jest bezradna.
    >
    > Bardzo proszę o rady sprawdzone i do zrobienia we własnym zakresie.

    Zamiast piany montażowej zastosuj masę ogniochronną np. jak tu:
    https://www.hilti.pl/holpl/page/module/product/prca_
    catnavigation.jsf?lang=pl&nodeId=-423702

  • 8. Data: 2013-02-04 22:10:52
    Od: "Dariusz K. Ładziak" <d...@n...pl>

    Użytkownik Maria napisał:
> [...]
    > Spółdzielnia też jest bezradna.
    >
    > Bardzo proszę o rady sprawdzone i do zrobienia we własnym zakresie.

    Ktoś ci już proponował piankę montażową. Ja zaproponuję połączenie
    przyjemnego z pożytecznym - wstrzyknij piankę do izolacji przegród
    ogniowych, w hipermarkecie może nie kupisz ale w sieci owszem - masz dwa
    w jednym, odcięcie od zapachów i zwiększone bezpieczeństwo pożarowe (w
    razie pożaru przegroda dłużej będzie ci mieszkanie chroniła - może zdoła
    wytrzymać do ugaszenia pożaru).

    --
    Darek

  • 9. Data: 2013-02-05 13:27:19
    Od: "Maria" <1...@1...pl>

> [...]
    > pożarowe (w razie pożaru przegroda dłużej będzie ci mieszkanie chroniła
    > - może zdoła wytrzymać do ugaszenia pożaru).

    Bardzo dziękuję.
    Czy ta pianka też się sama rozpręża, tak, że sama wypełni wszystkie luki?
    Uszczelnić to ręcznie byłoby trudno.
    To rozwiązanie ma sens, bo sąsiad jest nieobliczalny i już zdarzało mu
    się zostawiać garnek na gazie i zasnąć. Budziła go straż pożarna.

    Pozdrawiam
    Maria

  • 10. Data: 2013-02-05 13:39:15
    Od: Marek <m...@g...pl>

> [...]
    > To rozwiązanie ma sens, bo sąsiad jest nieobliczalny i już zdarzało mu
    > się zostawiać garnek na gazie i zasnąć. Budziła go straż pożarna.

    W bloku ognioodpornosc nie ma kompletnie znaczenia. Pozatym sasiad jest
    u gory - ogien woli piac sie w gore niz w dol.
    Tak jak radzili inni - wystarczy zwykla pianka wezykowa za max 20PLN z
    marketu.

    --
    Marek
    echo q...@k...csq | tr a-di-rs-ze-h a-z