    From: Ikselka <i...@g...pl>
    Subject: Re: Warzywnik.
    Newsgroups: pl.rec.ogrody
    Date: Wed, 6 Jul 2016 12:17:31 +0200

    Dnia Tue, 5 Jul 2016 23:35:36 +0200, Krycha napisał(a):

    > ŁaŁ, co to za ziemia, że chwasty nie chcą rosnąć ;-).

    W tym roku wyjątkowo pielę chwasty co tylko żywe, tj. na bieżąco - to w
    ramach kolejnego etapu mojego autorskiego programu odchudzania (pierwszy
    etap był najbardziej owocny i polegał na własnoręcznym odzyskiwaniu ziemi
    pod warzywa z megazaperzonego ugoru). Jak widać po ziemi - program ten jest
    bardzo skuteczny, a i ja odczułam skutki w postaci -6 kg, więc chyba
    opatentuję sam program, a i może BeFit-Farm założę u siebie na miejscu -
    jeśli potrzebujesz schudnąć, to udzielam zniżki na 1-szy turnus dla
    pierwszych 3 chętnych ;-D

    > Ogórecznik jest dla dekoracji, czy do celów spożywczych?

    I to, i to. Kocham tę roślinę za jej ogórkowy smak w wczesnowiosennych
    sałatkach, piękny pokrój i kosmate liście oraz urokliwe kiście błękitnych
    kwiatów. Jest piękna w każdej fazie rozwoju niczym te chwasty z opisów
    Bruno Schulza, które znam niemal na pamięć. Poza tym mało jest latem
    kwiatów błękitnych w ogrodzie. Wśród warzyw mam (czego jeszcze na zdjęciach
    nie widać, bo kwiaty jeszcze nie urosły - późno sadzona rozsada) też
    nagietki, aksamitki, kosmosy, lewkonie, ostróżki, ozdobne słoneczniki, ale
    nic nie dorównuje ogórecznikowi. No, mooooże ostróżki :-))

    > A pomidory i papryka dobrze rośnie w tych rowkach?

    Tak, bardzo dobrze (mam je także w tunelu foliowym) - bo u mnie gleba
    lekka, piaszczysta, więc rowki są wręcz koniecznością, aby dostarczyć
    wilgoć w dostatecznej dawce pod każdą roślinę czy to konewką, czy
    zraszaczem. Przy długich okresach upału, jak ostatnio, gleba bywa
    przesuszona, więc bez rowków nie dałoby rady nawodnić roślin, bo woda
    spłynie po powierzchni (i tylko rachunek za wodę rośnie, zamiast roślin)
    i/albo wyparuje, zanim w ogóle zmoczy choćby tylko wierzchnią warstwę :-(