  • 31. Data: 2012-03-25 21:27:27
    Temat: Re: Wełna na dach
    Od: Adam <a...@g...com>

    W dniu niedziela, 25 marca 2012, 21:20:32 UTC+2 użytkownik Amir napisał:

    > Za chwile dojdzie do tego woda.....jak ja sie wyprowadzalem z jednego
    > mieszkania w Zabrzu -Gorny SLask w 2005 to koszt wody byl chyba kolo 6zl/m3
    > teraz od 1 kwietnia juz bedzie kosztowac 14zl/m3 a jeszcze sa przeciez
    > mozliwosci podatku od deszczu....

    Albo cos pokielbasiles albo to cena razem z odprowadzeniem sciekow.

    http://www.wodociagi.zabrze.pl/joomla/index.php?opti
    on=com_remository&Itemid=35&func=download&id=213&chk
    =1fe077e03417f384c35c1e78a84c712e

    Ja tu widze: 5,49 pln brutto / m3 plus miesieczny abonament 10,37 pln brutto.

    Do tego za odprowadzenie sciekow 7,42 pln brutto. Czyli suma to 12,91 pln brutto.
    Jednak sama woda to zaledwie 5,49 pln - tyle tez kosztuje u mnie. Nie mam
    kanalizacji, mam oczyszczalnie, wiec woda kosztuje mnie ok 5 pln / m3. Koszt dla mnie
    praktycznie niezauwazalny bo zuzywam ok 10-15m3/mc, czyli srednio 150m3 / rok tj. 750
    pln / rok, czyli jedyne 62 pln / mc.
    pozdr.

    --
    Adam

  • 32. Data: 2012-03-25 21:40:50
    Od: "Kris" <k...@W...PL>

    -discussion-forums@vbtw24...

    >W dniu niedziela, 25 marca 2012, 21:20:32 UTC+2 użytkownik Amir napisał:
    >Albo cos pokielbasiles albo to cena razem z odprowadzeniem sciekow.

    http://www.cena-wody.pl/?p=1&iw=a&lu=150000&Kol=4&Kl
    o=1&po=0&da=sr

  • 33. Data: 2012-03-26 00:12:58
    Od: "/// Kaszpir ///" <b...@a...pl>

    >Ale nie jest elastyczna, ciekawe jak wyglada takie ocieplenie po 10-ciu
    >latach pracy krokwii (gdzie kazda krokwia moze >sie poprzesuwac o
    >parenascie/dziesiat milimetrow). Co sie dzieje z piana? Zapewne szpary ze
    >palce mozna tam >wsadzac :) I jej zaleta w postaci szczelnosci i braku
    >mostkow bierze w leb! Welna jest elastyczna i sie dopasuje.

    Nie wiem ...
    To pytanie do producenta ...
    Wiem jedynie że pianka jest bardzo wytrzymała.

    Dodatkowo pianki jak i każdego innego ocieplenia powinno byc więcej niż ma
    głębokość legar/krokwia. Jeśli np. damy 30cm pianki to nawet "ewentualne"
    mikro pęknięcia nie będą miałby żadnego wpływu na izolację ...

    Pianka ma też jedna niepowtarzalną zaletę ...
    Łatwo się ją "kładzie" i nie ma szansy źle zrobić ocieplenia ...
    Przy wełnie spotkanie brygady , człowieka który położy idealnie - bez
    mostków - wełnę jest statystycznie tak samo możliwe jak wygranie w lotka ;)
    Nawet kładząc samodzielnie , są takie miejsce gdzie nie widzi się dokładnie
    i gdzie ciężko się dostać i raczej położenie wełny idealnie bez żadnego
    mostka będzie nielada wyzwaniem ...

  • 34. Data: 2012-03-26 03:04:34
    Od: "kiki" <...@p...pl>

    "/// Kaszpir ///" <b...@a...pl> wrote in message

> [...]
    > dokładnie i gdzie ciężko się dostać i raczej położenie wełny idealnie bez
    > żadnego mostka będzie nielada wyzwaniem ...

    To prawda. Ja nawet starając się musiałem jedną połąć i velux rozbierać, a
    naprawiałem sam. Zanim wpadłem na pomysł uciskania wełny to zawsze gdzieś
    przewiewało i było widać na kamerce flir zimne miejsca. Też bym dzisiaj
    zrobił pianę po całości i nie wnikał. Tak. ze 30cm

  • 35. Data: 2012-03-26 09:40:22
    Od: "brunet.wp" <S...@S...comUSUN_WIELKIE_LITERY>

    Użytkownik "kiki" <...@p...pl> napisał w wiadomości

    > To prawda. Dali mi taką jak uważali. Nie wnikałem co dają..
    > Unimatę trzeba ucisnąć żeby doszła w nierówności.

    Kupiłem na próbę 2 rolki Unimaty i rolkę Supermaty. Unimatę układa się
    kiepsko, Supermatę niewiele lepiej... Fakt, że robię to pierwszy raz w
    życiu.

    Na początku ciąłem warstwy o szerokości 2cm większej niż rozstaw krokwi, ale
    słabo się trzyma (środek warstwy wełny odchodzi od membrany). Potem ciąłem o
    5-6cm więcej niż rozstaw krokwii - trzyma się lepiej, ale też wygina...
    Wygląda to teraz źle, nierówno. Będę musiał od razu sznurować, inaczej tego
    nie widzę.

    A może spróbować jakieś inne wełny, np. Rockwool Megarock, Toprock? Lepiej
    się układają?

    Krokwie mam grubości 18cm, taką też kupiłem wełnę. Wydaje mi się jednak, że
    wełna 20cm mogłaby spokojnie iść. Ta osiemnastka nie wypełnia idealnie
    przestrzeni między krokwiami.

  • 36. Data: 2012-03-26 09:51:25
    Od: "Kacper" <elkacper(USUNTO)@gazeta.pl>

> [...]
    > że wełna 20cm mogłaby spokojnie iść. Ta osiemnastka nie wypełnia idealnie

    Ja też najpierw kupiłem po rolce 2 rodzjaów i próbowałem.
    Zalezy jakie masz rozstawy między krokwiami ale generalnie po to jest
    sznurowanie że ta wełna bardziej lub mniej ale wypadać ma prawo.
    a te 2cm szersza niż rozstaw wystarczało, bo więcej już zaczęło giąć wełnę i
    .... wtedy bryndza.
    całą połać mam zrobioną pierwszą wasrtwą między krokwiami i jest ok, wełna
    trochę napięła sznurek i sobie wisi.
    Żeby nie wypadało to chyba tylko płyty ale kasa inna.

    Rafał

  • 37. Data: 2012-03-27 12:38:16
    Od: "Amir" <d...@g...pl>

    Albo cos pokielbasiles albo to cena razem z odprowadzeniem sciekow.

    http://www.wodociagi.zabrze.pl/joomla/index.php?opti
    on=com_remository&Itemid=35&func=download&id=213&chk
    =1fe077e03417f384c35c1e78a84c712e

    tak to ze sciekami cena jest, ale wszystko co zuzyje licza jako scieki
    rowniez.
    Mam drugi podliczynik na ogrodek, ktorego w zasadzie nie uzywam, na nim nie
    licza scieków

    pozdrawiam
    AT

  • 38. Data: 2012-03-27 12:41:18
    Od: "Amir" <d...@g...pl>

    > http://www.cena-wody.pl/?p=1&iw=a&lu=150000&Kol=4&Kl
    o=1&po=0&da=sr

    Gmina Białogard cena z sciekami :) 44,89
    Masakra, ciekawe z czego to wynika tak wysoka cena

    pozdrawiam

  • 39. Data: 2012-03-27 12:50:06
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu wtorek, 27 marca 2012, 12:41:18 UTC+2 użytkownik Amir napisał:

    > Gmina Białogard cena z sciekami :) 44,89
    > Masakra, ciekawe z czego to wynika tak wysoka cena

    Najdrożej Białogard najtaniej Lębork
    Odległość między tymi miastami to ok 70 km.

  • 40. Data: 2012-03-27 13:24:37
    Od: Adam <a...@g...com>

    W dniu niedziela, 25 marca 2012, 21:27:27 UTC+2 użytkownik Adam napisał:

> [...]
    praktycznie niezauwazalny bo zuzywam ok 10-15m3/mc, czyli srednio 150m3 / rok tj. 750

    Wczoraj byla babka z wodociagow i przez 31 dni zuzylem 7m3 wody, rachunek 45 pln / mc
    - takze te koszty sa rzeczywiscie niezauwazalne :)
    pozdr.

    --
    Adam