  • 1. Data: 2011-11-05 20:20:13
    Temat: Woda z bojlera = smród :(
    Od: "/// Kaszpir ///" <k...@W...gazeta.pl>

    Witam !

    Nowy bojler (80L) i niestety podgrzana przez niego woda śmierdzi :(
    Zapach to prawdopodobnie zapach siarkowodoru ...

    Mam zrobione badania wody (Sanepid) i woda ma bardzo dobre wyniki ...

    Ta sama woda zagotowana w czajniku elektrycznym nie ma żadnego zapachu ...

    Przez pewien czas bojler był ustawiony na max grzanie (wbudowana grzałka w
    bojler) i nic to nie dało ...

    Z tym samym problemem borykają się także inni sąsiedzi ...
    Podobno pomogło by założenie stacji uzdatniania wody , ale wydatek 3500zł jest
    poza moim zasięgiem finansowym ...

    Podobno pomaga wywalenia anody magnezowej , ale podobno przyspiesza to bardzo
    szybko korozję zbiornika a co za tym idzie szybszą wymianę , a wydanie
    600-700zł na nowy bojler nie uśmiecha mi się ...

    Czy jest na to jakiś sposób bez kosztownych wydatków ?

  • 2. Data: 2011-11-05 20:42:43
    Temat: Re: Woda z bojlera = smród :(
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    /// Kaszpir /// wrote:
> [...]
    > , a wydanie 600-700zł na nowy bojler nie uśmiecha mi się ...
    >
    > Czy jest na to jakiś sposób bez kosztownych wydatków ?

    hm...

    to jednak chyba ta woda nie jest tak super, skoro trzeba do niej stację za
    3500 albo będzie zachodzić jakaś reakcja z elektroda magnezową.

    Co ona zawiera i ile...

  • 3. Data: 2011-11-05 20:56:12
    Od: "/// Kaszpir ///" <k...@N...gazeta.pl>

    > Co ona zawiera i ile...

    Mam dokumenty z badania wody przez Sanepid. Znajomi dom dalej mają identyczne
    problemy i oni sami też wodę dali do badania ...

    Wszystkie wyniki są w normie i nic nie jest powyżej normy.

    Problemy z zapachem są tylko i wyłącznie jak wodę podgrzeje bojler.
    Jak zagotuję wodę za pomocą czajnika / płyty indukcyjnej to woda jest
    bezzapachowa , więc zapach powstaje w wyniku jakiejś reakcji w bojlerze ...

  • 4. Data: 2011-11-05 21:09:14
    Od: "William Bonawentura" <w...@o...pl>

    > Problemy z zapachem są tylko i wyłącznie jak wodę podgrzeje bojler.
    > Jak zagotuję wodę za pomocą czajnika / płyty indukcyjnej to woda jest
    > bezzapachowa , więc zapach powstaje w wyniku jakiejś reakcji w bojlerze

    Pisałeś o sąsiadach, mieszkasz w bloku ? Czy instalacja wodna przewodzi prąd
    ? Szukałbym możliwości wystąpienia elektrolizy przez jakieś błądzące prądy.

  • 5. Data: 2011-11-05 21:27:35
    Od: "/// Kaszpir ///" <k...@N...gazeta.pl>

    > Pisałeś o sąsiadach, mieszkasz w bloku ? Czy instalacja wodna przewodzi prąd
    > ? Szukałbym możliwości wystąpienia elektrolizy przez jakieś błądzące prądy.

    Nie ...

    nowe osiedle domków jednorodzinnych ...

    Woda z własnej studni ...

  • 6. Data: 2011-11-05 21:54:23
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 05.11.2011 21:20, /// Kaszpir /// pisze:

> [...]
    >
    > Z tym samym problemem borykają się także inni sąsiedzi ...
    > Podobno pomogło by założenie stacji uzdatniania wody , ale wydatek 3500zł jest

    Uzdatniania? A co jest niezdatnego w obecnej wodzie?

    Swoją szosą co najmniej dziwne zjawisko... jeszcze jakby tylko u ciebie
    to się działo, to może mógłbyś coś dodatkowego w bojlerze (jakieś zwłoki
    podrzucone przez dowcipnego montera), ale tak...

    Może podaj te wyniki wody, a nie tylko "w normie"...

    Pytanie dodatkowe: czy ktoś inny też badał tę wodę i czy np. nie mogło
    dość w sanpeidzie do pomylenia próbek?

  • 7. Data: 2011-11-05 23:46:58
    Od: "Maniek4" <r...@l...pl>

    Użytkownik "/// Kaszpir ///" <k...@N...gazeta.pl> napisał w
    wiadomości news:j949o7$s5b$1@inews.gazeta.pl...

    > Nie ...
    >
    > nowe osiedle domków jednorodzinnych ...
    >
    > Woda z własnej studni ...

    Tydzien temu rozmawialem z kumplem, ktory ma podobny problem. Tez
    zainwestowal w badania wody.
    Niestety zona po wykapaniu smierdziala mu szambem niestety. To moze i
    smieszne, ale...
    Wycial anode i problemy ustapily. Na probe wymontuj anode, moj koles wycial
    ja calkiem i jest git.

    Pozdro.. TK

  • 8. Data: 2011-11-05 23:48:55
    Od: Adam <a...@g...com>

    On 5 Lis, 21:20, "/// Kaszpir ///" <k...@W...gazeta.pl> wrote:
    > Witam !
    >
    > Nowy bojler (80L) i niestety podgrzana przez niego woda śmierdzi :(
    > Zapach to prawdopodobnie zapach siarkowodoru ...

    Masz cyrkulacje? Jezeli masz - jaka masz pompke cyrkulacyjna? To
    pewnie nie to ale zaczac trzeba od najprostszych opcji :)
    pozdr.

    --
    Adam

  • 9. Data: 2011-11-05 23:49:43
    Od: Adam <a...@g...com>

    On 6 Lis, 00:46, "Maniek4" <r...@l...pl> wrote:

    > Niestety zona po wykapaniu smierdziala mu szambem niestety. To moze i
    > smieszne, ale...

    Przeczytalem ze zona po WYKOPANIU smierdziala szambem i troche sie
    zdziwilem ze to dla Ciebie smieszne :)))
    pozdr.

    --
    Adam

  • 10. Data: 2011-11-05 23:57:38
    Od: "Maniek4" <r...@l...pl>

    Uzytkownik "Adam" <a...@g...com> napisal w wiadomosci
    m.googlegroups.com...

    > Przeczytalem ze zona po WYKOPANIU smierdziala szambem i troche sie
    > zdziwilem ze to dla Ciebie smieszne :)))

    Ona nie kopala. :-)
    Czy smieszne? No smieszne na pierwszy rzut oka. Tylko kto chce spac z
    szambem? :-)

    Pozdro.. TK