  • 21. Data: 2012-10-10 22:41:27
    Temat: Re: Wstępne podejście do porównania ledówek
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    Przywlokłem oscyklopa z roboty, kupiłem 3 fotodiody i poczekałem do
    nocy.
    Jak rozłożyłem cały bajzel i zacząłem machać drutami w powietrzu i
    pstrykać lampkami to kobita zaczęła się kręcić niebezpiecznie blisko
    telefonu, no ale czego się nie robi dla nauki.

    Wyniki babraniny tu:

    picasaweb.google.com/Lisciasty.pl/Ledowe

    Widać wyraźnie syfność tanich ledówek. Można powiedzieć z grubsza że
    świecą przez jakieś 6ms, potem 4ms nie świecą. Droższe lumenmaxowe
    ledówki (ta halogenopodonba i ta "kukurydziana") wyglądają bardzo
    ładnie, świetlówka na gwint e27 toże. Trochę zdziwił mnie halogen i
    zwykła żarówa, myślałem że bezwładność włókna będzie lepiej widoczna,
    niby sygnał jest "grubszy" ale mimo wszystko spodziewałem się czegoś
    lepszego :>
    Pewnie jakbym wysterował te fotodiody to wyszłoby nieco lepiej ale nie
    miałem czasu kombinować.

    L.

  • 22. Data: 2012-10-11 03:57:11
    Od: k...@v...pl

    W dniu środa, 10 października 2012 22:41:27 UTC+2 użytkownik Lisciasty napisał:
> [...]
    >
    > lepszego :>
    >
    > Pewnie jakbym wysterował te fotodiody to wyszłoby nieco lepiej ale nie

    To szkoda że nie miałeś czasu kombinować. 100 herców jak byk. Tego żaden człowiek nie
    zauważy. Diody były by zgaszone jeśli dolny poziom przedstawiała by linia pozioma.
    Nie jest pozioma tylko nachylona zanim się wzniesie. na oscylogramie nie jest
    pokazany poziom zero czyli taki jak odbiornik jest zasłonięty i nie widzi światła z
    lampki led. To co interpretujesz jako zgaszenie diody może być tylko jej niewielkim
    ściemnieniem wynikającym z tętnień na kondensatorze. Możesz mi wytłumaczyć jedną
    rzecz. Jeden okres przy 50 Hz to 20ms. Inaczej być nie chce bo 20x50=1000. Jeden
    okres to od zera dodatnia połówka zero i ujemna połówka do zera. U Ciebie jeden okres
    to 10ms, widać to przy żarówce. masz w gniazdku napięcie przemienne 100Hz zamiast 50.
    Poprawny pomiar to pomiar napięcia na diodzie. Znany będzie poziom "0" i od niego
    zobrazowany przebieg na diodzie. Na takim przebiegu będzie widać czy napięcie na
    diodzie spada do poziomu przy którym przestaje świecić. To co interpretujesz jako
    zgaszenie może być tętnieniem na bardzo małym poziomie. A że wygląda jak wygląda
    wynika ze wzmocnienia jakie ustaliłeś na oscyloskopie. Przy różnych źródłach światła
    zmieniałeś wzmocnienie żeby Ci ładnie wyglądało. W sumie nic z niczym nie porównałeś.
    Tylko pomiar napięcia na diodzie lampki da wymierny wynik.

  • 23. Data: 2012-10-11 15:14:49
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    Dnia Wed, 10 Oct 2012 12:42:42 +0200, Adam napisał(a):

    > 1/ jeśli masz zasilanie trójfazowe, to każda lampa do innej fazy
    1a/ prostownik trójfazowy
    > 2/ jakaś przetwornica WCz zasilająca lampy
    2a mostek prostowniczy i kondensator.
    --
    ___________ (R)
    _______/ /_ GG: 3524356

  • 24. Data: 2012-10-11 15:40:18
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    > Dnia Wed, 10 Oct 2012 12:42:42 +0200, Adam napisał(a):
    >(...)
    > 2a mostek prostowniczy i kondensator.

    Czy lampa LED zasilana na 220V wtedy wystartuje?

    Drugie pytanie:
    jak policzyć kondensator do zasilania baterii LED, jeśli takowa ma
    przykładowo 10W?

    --
    Pozdrawiam.

    Adam.

  • 25. Data: 2012-10-11 15:56:14
    Od: "kiki" <l...@l...net>

    "Adam" <a...@p...onet.pl> wrote in message
    > Czy lampa LED zasilana na 220V wtedy wystartuje?

    Tego nie wiadomo, bo nie wiadomo jak są ledy połączone. Może świecić tylko
    połowa.jeżeli są połączone przeciwsobnie.

    > Drugie pytanie:
    > jak policzyć kondensator do zasilania baterii LED, jeśli takowa ma
    > przykładowo 10W?

    To jest dobre pytanie, bo nie wiemy jakie tętnienia powodują zauważalne
    efekty wizualne. Warto by się pokusić o test z kilkoma kondensatorami na
    400V od 1uF do kilkudziesięciu.
    Filts z kondensatora policzyć prosto

    C = Prąd / (100 * Napięcie_tętnienń) dale wynik w faradach. Pytanie ile ma
    wynosić napięcie tętnień ?

  • 26. Data: 2012-10-11 16:13:34
    Od: k...@v...pl

    W dniu czwartek, 11 października 2012 15:56:15 UTC+2 użytkownik kiki napisał:
> [...]
    >
    > Filts z kondensatora policzyć prosto
    >

    > C = Prąd / (100 * Napięcie_tętnienń) dale wynik w faradach. Pytanie ile ma

    A dlaczego kondensator na 400V? Wiem że nie zaszkodzi tylko po co jak tam dużo niższe
    napięcie jest. Diody same ustalają to napięcie bo są zasilane ze źródła prądowego.
    Policz albo zmierz napięcie na diodach i dobierz o 50% większe napięcie kondensatora.
    Wydaje mi się ze napięcie tętnień na poziomie 30% będzie w sam raz. Dla sprzętu
    grającego klasy popularnej kiedyś przyjmowano 1000mikro Faradów na 1A pobieranego
    przez wzmacniacz prądu. Oczywiście za mostkiem a nie z sieci. Jak by to przenieść na
    lampkę to by wychodziło z 50 mikro faradów.

  • 27. Data: 2012-10-11 16:16:44
    Od: "kiki" <l...@l...net>

    <k...@v...pl> wrote in message
    ps.com...

    > C = Prąd / (100 * Napięcie_tętnienń) dale wynik w faradach. Pytanie ile
    > ma
    >
    > wynosić napięcie tętnień ?

    A dlaczego kondensator na 400V?
    Myślałem, że chcesz połączyć ledy w taki sposób żeby zsumowac spadki na nich
    i włączyć żywcem do sieci.

  • 28. Data: 2012-10-11 16:27:09
    Od: grzemm <g...@p...onet.pl>

    > To szkoda że nie miałeś czasu kombinować. 100 herców jak byk. Tego żaden człowiek >
    > nie zauważy.

    Raczej ślepy nie zauważy, nie wiem czy u mnie 50 czy 100 Hz, ale
    mrugają, zauważyłem zanim przeczytałem wątek, wcześniej myślałem już
    nad wykorzystaniem 3 faz z tego powodu, ale za dużo zamieszania.

  • 29. Data: 2012-10-11 16:31:11
    Od: k...@v...pl

    W dniu czwartek, 11 października 2012 16:16:45 UTC+2 użytkownik kiki napisał:
    > <k...@v...pl> wrote in message

    ps.com...

    > A dlaczego kondensator na 400V?
    >
    > My�la�em, �e chcesz po��czy� ledy w taki spos�b �eby zsumowac
    spadki na nich

    > i w��czy� �ywcem do sieci.

    Nie chcę podłączyć. Rozważanie jest czysto
    teoretyczne. Nie można tak dobrać ilości
    diod żeby zasilić bezpośrednio z sieci bez
    żadnych zabiegów technicznych. Żarówki
    się da a diod żeby długo i dobrze
    świeciły się nie da. W najprostszych
    konstrukcjach szeregowo połączone diody
    będą zasilane napięciem nie większym
    niż 50V. ja bym tak zaprojektował. Wtedy
    zmiany napięcia sieciowego w zakresie
    210-250V będą miały pomijalne mały wpływ
    na prąd płynący przez diody. Proste
    rozwiązanie to kondensator robiący za
    dzielnik napięcia, mostek i może kondensator.
    W niczym takie rozwiązanie nie będzie odbiegało
    od bardziej skomplikowanych źródeł prądowych.
    A będzie tanie i mało awaryjne.

  • 30. Data: 2012-10-11 16:32:55
    Od: k...@v...pl

    W dniu czwartek, 11 października 2012 16:27:09 UTC+2 użytkownik grzemm napisał:

    > Raczej ślepy nie zauważy, nie wiem czy u mnie 50 czy 100 Hz, ale
    >
    > mrugają, zauważyłem zanim przeczytałem wątek, wcześniej myślałem już
    >
    > nad wykorzystaniem 3 faz z tego powodu, ale za dużo zamieszania.

    Ciekawe jak Ci się udaje korzystać z telewizora, komputera. Oświetlenie uliczne
    powinno wywoływać u Ciebie na początku drgawki a potem bolesną śmierć.